;
coinex

سورنا ستاری: صنعت بازی‌سازی باید تجاری سازی شود

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم آیین اختتامیه ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران حضور پیدا کرد و اعلام حمایت از این صنعت را کرد.
مراسم آئین اختتامیه ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، شب گذشته، 21 اسفند ماه در سالن اصلی همایش‌های برج میلاد و با حضور دکتر سید رضا صالحی امیری، وزیر ارشاد جمهوری اسلامی و همچنین سونا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور عده‌ای بازی سازان و علاقه مندان به گیم برگزار شد. در ادامه با گزارش تکرا از صحبت‌های تحسین برانگیز سورنا ستاری با ما همراه باشید.

پرونده ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران با پوشش رسانه‌ای خبرنگاران بسیار زیاد، حضور علاقه مندان به حوزه بازی و افراد صاحب نامی چون سورنا ستاری و دکتر صالحی امیری به پایان خط رسید تا سال آینده، دوباره شاهد هفتمین جشنواره بازی‌‎های رایانه تهران باشیم. با گزارش تکرا از این رویداد همراه باشید.

به نقل از روابط عمومی جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران و به  گزارش تکرا، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با انتقاد از رواج اقتصاد بچه پولداری، تنها راه نجات اقتصاد کشور ایران را حمایت از فعالان اقتصادی جوان همچون بازی‌سازان توصیف کرد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ابتدای سخنرانی خود گفت:

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم آیین اختتامیه ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران حضور پیدا کرد و اعلام حمایت از این صنعت را کرد.

من بسیار خوشحالم که اینجا حضور دارم؛ واقعیت این است که باید درباره محیط کسب و کار جدید در کشور صحبت کنیم. پایه این اقتصاد و کسب و کار نیروی انسانی جوان و خلاقی است که شاید اگر ده بار هم زمین بخورد، اما بازهم برمی خیزد و هدفش را دنبال می کند. کشوری که چند هزار سال تاریخ تجارت و کارآفرینی در دنیا دارد در ۱۰۰ سال اخیر به خاطر پول نفت تمام مزایای خود را ازدست داده است.

ستاری در ادامه صحبت‌های خود گفت:

وقتی به صنایع‌دستی نگاه می‌کنیم می‌بینیم هزاران سال اقوام مختلف در این کشور به خاطر ابراز عشق و علاقه خود صنایع دستی را به ثبت رسانده‌اند اما ما به واسطه پول نفت این میراث را فراموش کرده‌ایم و افتصاد خود را به سمت اقتصاد بچه پولداری برده‌ایم و فکر کرده‌ایم اینگونه باعث پیشرفت کشور می‌شویم اما واقعیت این است که هیچگاه در دنیا اینگونه نبوده و این تفکر و فرهنگ قطعا شکست خورده است.

سورنا ستاری در ادامه صحبت‌های خود گفت:

شهر تهران و کشور ایران با جمعیت جوانشان ظرفیت بسیار بالایی برای تحول در حوزه اقتصاد و خدمات فرهنگی دارند و واقعیت این است که ما باید برگردیم به سنت‌ها و گذشته‌مان و باید ببینیم گذشتگان‌مان چگونه در حوزه اقتصاد در دنیا فرهنگ و آقایی می‌کردند و روی همین اصول باید اقتصاد تازه خود را بنا کنیم. نفت و گاز سرمایه ما نیست. باید روی بچه‌ها و جوانان سرمایه‌گذاری کنیم.

سورنا ستاری خاطر نشان کرد که امروز افتخار می‌کنم به شما جوانانی که اراده کرده‌اید روی پای خود بیایستید و زیر بار خفت و خواری استخدام نرفته‌اید. ما مدیران نفتی زمانی آنقدر ذلیل و خار می‌شویم که فکر می‌کنیم اگر پست‌مان را از ما بگیرند وسط تهران از گشنگی می‌میریم و این آن چیزی است که شما هراسی از آن ندارید.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه صحبت‌های خود گفت:

 به دلیل همین فرهنگ است که ما مدیران نفتی چسبیده‌ایم به میزها و پول نفت‌مان! اما باید به این باور برسیم که استخدام به معنای مرگ خودباروی و خلاقیت است. تهران هویتی استثنایی دارد. نیروی عظیم و بازار بزرگی دارد و باید قدر این ظرفیت را بدانیم.

وی افزود:

 ما در معاونت علمی و فناوری یکی از بزرگ‌ترین اهدافی که داشته‌ایم همین گسترش و تجاری‌سازی حوزه گیم بوده است که همان تجاری ‌سازی حوزه علوم انسانی ما است. هر وقت با خارجی‌ها صحبت می‌کنم می‌گویم نمِی‌دانم عمر تاریخ چقدر است اما قطعا ما از آغاز تاریخ بوده‌ایم و حتی اگر شکست‌ هم خورده‌ایم در فرهنگ‌مان همه چیز را حل کرده‌ایم. با تجاری‌سازی این فرهنگ کارهای بزرگی می‌توان انجام داد. گیم و انیمیشن از حوزه‌هایی است که به این تجاری‌سازی کمک می‌کند و ما آمادگی کامل را برای حمایت از این حوزه‌ها داریم. ما باید با فرهنگ تجاری سازی، صنعت بازی‌سازی را رشد دهیم.

سورنا ستاری خاطر نشان کرد که رویداد بعدی مربوط به بازی (TGC) نیز در تیر ماه سال 96 برگزار می‌شود که قطعا به رشد صنعت بازی‌سازی کمک خواهد کرد. ما باید این موضوع را در نظر بگیریم که سرمایه‌های ما نفت و گاز نیستند، بلکه جوانان این مرز و بوم هستند.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم آیین اختتامیه ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران حضور پیدا کرد و اعلام حمایت از این صنعت را کرد.

امیدواریم همواره با رویداد‌هایی چون جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران شاهد حمایت از بازی‌سازان بومی و آثار فاخر ملی باشیم تا نقطعه امیدی برای بازی سازان باشد. همچنین به جرات باید بگوییم که ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، کیفیت به مراتب بهتری به دلیل حمایت شرکت‌هایی چون ایرانسل، تپسل، کافه بازار داشت که مایه خوشحالی است.

همانطور که می‌دانید سایت تکرا به عنوان حامی رسانه‌ای ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، پوشش خبری ویژه‌ای از این رویداد بزرگ در صنعت بازی سازی دارد؛ پس با کلیک بر روی دکمه پایین، اخبار و حواشی این رویداد را دنبال کنید.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://techrato.com/tag/%D8%AC%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C/” icon=”” target=”false”]پوشش خبری ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای[/button]

.

تهیه و گردآوری: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر