;
coinex

گزارش تکرا از نشست خبری اپلیکیشن درخواست تاکسی کارپینو؛ تاکسی به سبک مدرن!

کارپینو، اپلیکیشن و سامانه درخواست آنلاین تاکسی است که فعالیتی همچون اسنپ دارد اما دارای مجوزهای قانونی برای فعالیت است و ناوگان آن از تاکسی تشکیل شده است.
عصر روز 22 اسفند ماه، نشست خبری اپلیکیشن درخواست تاکسی کارپینو که دارای مجوز  از سازمان تاکسیرانی است، در مجتمع تجاری فرهنگی کوروش تهران با حضور مدیر عامل و ریاست هیئت مدیره کارپینو و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد . در ادامه با گزارش تکرا از نشست خبری اپلیکیشن درخواست تاکسی کارپینو، همراه باشید.

اپلیکیشن درخواست تاکسی کارپینو که یک استارت آپ در زمینه حمل نقل است، برای پاسخ دادن به سوال‌های خبرنگاران و پوشش خبری فعالیت خود در عصر روز گذشه، ترتیب یک نشست خبری با حضور مدیر عامل کارپینو، احسان جهانی و ریاست هیئت مدیره کارپینو، علیرضا قنادان و جمعی از اصحاب رسانه را در مجتمع تجاری فرهنگی کوروش واقع در اتوبان ستاری را داد. خبرنگار سایت تکرا نیز در این رویداد حضور داشته است پس در ادامه با گزارش تکرا از این نشست خبری کارپینو با ما همراه باشید.

مدیر عامل کارپینو، احسان جهانی در ابتدای صحبت‌های خود گفت:

کارپینو یک شرکت دانش بنیان کاملا ایرانی است که در حوزه اپلیکیشن های موبایل و حمل و نقل فعالیت می کند و حدودا از یک سال و نیم پیش  به منظور طراحی اپلیکیشن و بومی سازی سامانه حمل و نقل تکنولوژیک شروع به کار کرده است. این اپلیکیشن در داخل ایران طراحی و تولید شده است و بومی سازی شده است و حالا نیز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که اپلیکیشن آماده برای راه اندازی است و قصد داریم ابتدا در تهران و سپس در شهرهای بزرگ کار خود را آغاز کنیم.

احسان جهانی خاطر نشان کرد که ما این اپلیکیشن را به عنوان تنها اپلیکیشن دارای مجوز از معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی اعلام می کنیم. همچنین سامانه کارپینو قرار است با تاکسی‌های شهری در تهران و سایر نقاط کشورمان همکاری داشته باشد و در فاز بعدی قرار است که خودروهای دارای مجوز و مورد تایید معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری، وارد ناوگان کارپینو شوند.

احسان جهانی، مدیر عامل اپلیکیشن کارپینو در ادامه صحبت‌های خود گفت:

شرکت‌های اسنپ و تپ سی که مدت زمان زیادی است در حوزه درخواست آنلاین تاکسی کرایه در حال فعالیت هستند، شرکت‌های بسیار محترمی هستند که توانسته‌اند در سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی داشته باشند اما باید بدانید که نوع فعالیت آنها باعث ایجاد مشکلاتی برای رانندگان رسمی شده است و ما قصد داریم با سیستم کارپینو و همکاری با خودروهای تاکسی رسمی، کار حمل و نقل را پیش ببریم و هدفمان ارتقاء جایگاه رانندگان تاکسی است.

مدیر عامل کارپینو در رابطه با قانونی بودن و فعالیت تجاری کارپینو گفت:

کارپینو تمام مجوزهای لازم را از مراجع قانونی دریافت کرده است و ما قصد داریم  به شرکت‌های تاکسیرانی و آژانس‌های شهری سرویس داده و داشبوردهای مختلفی در اپلیکیشن برای آنها تهیه کنیم تا آنها نیز بتوانند از این بستر بهره گرفته و بر رانندگان خود نظارت داشته باشند. در حقیقت کارپینو می‌تواند برای آژانس‌ها نیز مورد استفاده باشد و یک واسط قانونی باشد تا علاوه بر رضایت کاربر، هم راننده، شرکت تاکسیرانی و اتحادیه آژانس‌های تهران نیز از فعالیت سیستم رضایت داشته باشند.

احسان جهانی در رابطه با رانندگان ناوگان کارپینو گفت:

کارپینو، اپلیکیشن و سامانه درخواست آنلاین تاکسی است که فعالیتی همچون اسنپ دارد اما دارای مجوزهای قانونی برای فعالیت است و ناوگان آن از تاکسی تشکیل شده است.

تمامی رانندگانی که قرار است در ناوگان سامانه کارپینو مورد استفاده قرار بگیرند، دارای پروانه رسمی شرکت تاکسیرانی هستند و علاوه بر این، دارای تاییده سلامت جسمانی و روانی هستند تا خیال مسافران از همه مسائل امنیتی راحت باشد. همچنین تمامی رانندگان سامانه ما باید گواهی شهر شناسی دریافت کنند که این باعث می‌شود بتوانند در بهترین زمان و از بهترین مسیرها، مسافران را به مقصد برسانند.

جهانی در رابطه با وضعیت سیستم تاکسی و مزیت کارپینو گفت:

یکی از مهمترین مزیت‌‎های سامانه کارپینو، استفاده از تاکسی است که باعث می‌شود تا خودروهای ناوگان ما بدون هیچگونه محدودیتی وارد طرح ترافیک و زوج و فرد شوند و مسافران کمتر معطل خودروی درخواستی  شوند. ما این مسئله را می‌دانیم که مشکلات قبلی باعث شده تا کاربران از خودروهای تاکسی و سفرهای درون شهری با آن‌ها خاطرات خوبی نداشته باشند اما ما آموزش‌هایی را درنظر گرفته‌ایم تا سطح استانداردهای رفتاری رانندگان را افزایش بدهیم اما حقیقت این است که امروز که با شما صحبت می‌کنیم، اول این راه طولانی هستیم.

در ادامه این نشست خبری، علیرضا قنادان، رئیس هیئت مدیره کارپینو گفت:

ما یک سامانه رسمی هستیم اما در ابتدا خودمان نیز ناامید بودیم که بتوانیم از طرف نهادی‌های رسمی همچون تاکسیرانی و شهرداری تهران، جوابی بگیریم اما اتفاق خوبی افتاد و ما را پذیرفتند اما باید یگوییم که ما اولین اپلیکیشن در این حوزه نیستیم و آخرین نیز هم نخواهیم بود به همین دلیل فضا بسیار رقابتی است و احتمالاً رقبای جدیدی در آینده‌ای نزدیک وارد کار خواهند شد.

علیرضا قنادان خاطر نشان کرد که حدود 80 هزار تاکسی در کلان شهر تهران وجود دارد که از میان آنها حدودا 40 هزار دستگاه تاکسی از نوع گردشی هستند و از این طریق امرار معاش می‌کنند پس نمی‌توان این دسته از رانندگان زحمتکش را نادیده گرفت  و گفت چون از تکنولوژی سر در نمی‌آورند باید از صحنه حذف شوند.

احسان جهانی، مدیر عامل کارپینو اما از شرایط عضویت رانندگان در کارپینو اینچنین گفت:

فیلترهای سختی برای عضویت رانندگان در سامانه کارپینو وجود دارد. برای مثال واجدین شرایط باید دارای یک گوشی هوشمند باشند و بتوانند با اپلیکیشن کارپینو به خوبی کار بکنند که این باعث می‌شود بسیاری از راننده‌های مسن در سازمان تاکسیرانی از لیست واجدین شرایط ما خط بخورند. همچنین واجدین شرایط باید از تست‌های روان شناسی اختصاصی کارپینو عبور کنند تا سلامت روانی آن‌ها تایید شود و از سوی دیگر باید خودرو آن‌ها توسط کارشناسان متخصص کارپینو مورد ارزیابی قرار بگیرد و شرایط خوبی داشته باشد.

علیرضا قنادان در پاسخ به این سوال که آیا کارپینو با اسنپ و تپ سی رقابتی خواهد داشت، گفت:

ما در سامانه کارپینو می‌دانیم که کار بسیار سختی در جلب نظر مردم و اعتماد این عزیزان داریم و به این مسئله بسیار واقف هستیم که ما با اسنپ و تپ سی به عنوان اپلیکیشن‌های درخواست آنلاین تاکسی کرایه که حدودا دو سال از راه اندازی آنها می‌گذرد و تعداد بسیار زیادی کاربر دارد، مقایسه خواهیم شد و ما قصد داریم تا حداکثر تلاش خودمان در جهت رقابت در سطح کیفی و البته قیمت داشته باشیم.

وی افزود:

اسنپ و تپ سی دو سیستم نمونه برداری شده از سامانه‌های خارجی هستند و نوآوری خاصی ندارند، در حالیکه ما در کارپینو قصد داریم تا بعد از اثبات خود به مشتریان عزیز به سراغ فعالیت‌های نوآورانه برویم و با نمونه‌های خارجی در سطح بین الملل نیز رقابت داشته باشیم و کسب و کار خود را توسعه و گسترش دهیم.

علیرضا قنادان در رابطه با حق کمیسیون کارپینو و قیمت‌های این سامانه درخواست تاکسی گفت:

در ابتدای کار، کارپینو نیز مانند دیگر سیستم‌ها از رانندگان خود به منظور حمایت و تشویق به کار، هیچ کمیسونی دریافت نخواهد کرد. همچنین ما هدفمان این نخواهد بود که با اسنپ و تپ سی در بحث قیمت گذاری جنگی داشته باشیم اما باید اعلام کنیم که تمامی قیمت‌های سامانه کارپینو رقابتی خواهند بود و حتی درون طرح ترافیک، قیمت نسبت به دیگر سامانه‌های درخواست آنلاین تاکسی در حدود 10 درصد پایین‎تر خواهد بود و در خارج از طرح ترافیک نیز، قیمت‌ها کاملا مشابه با اسنپ و تپ سی خواهد بود.

کارپینو، اپلیکیشن و سامانه درخواست آنلاین تاکسی است که فعالیتی همچون اسنپ دارد اما دارای مجوزهای قانونی برای فعالیت است و ناوگان آن از تاکسی تشکیل شده است.

جالب است بدانید که طبق آمارهای منتشر شده توسط انجمن کسب و کارهای اینترنتی، امروزه در شهر تهران حدودا بیش از 300 هزار سفر در سامانه اسنپ و تپ سی ثبت می‌شوند که باعث شده تا عملا از بین بردن این سیستم‌ها و وقفه در کار آنها غیر ممکن باشد و نیاز برای اینگونه از سرویس‌های درخواست آنلاین تاکسی کرایه با قیمت مناسب در کلان شهر تهران و دیگر شهرهای تهران، بسیار بالا باشد و حتی کارپینو نیز در صورت داشتن استاندارهای مناسب و قیمت متعادل بتواند بخشی از این بازار بزرگ و جدید را به خود اختصاص دهد.

گفتنی است که اپلیکیشن درخواست تاکسی کارپینو فعلا فقط برای سیستم عامل اندروید طراحی و عرضه شده است و از طریق سامانه‌های دانلود ایرانی همچون کافه بازار، ایران اپس، مایکت و اول مارکت قابل دانلود است اما هنوز زمان عرضه این اپلیکیشن برای کاربران سیستم iOS مشخص نشده است. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با اپلیکیشن درخواست تاکسی کارپینو به سایت کارپینو به آدرس  www.carpino.ir مراجعه کنید.

نظر شما در رابطه با کارپینو چیست؟ آیا کارپینو یک خطر جدی برای اکوسیستم اسنپ و تپ سی است؟

.

تهیه و گردآوری: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    والا اینگونه تبلیغات که بخوان بگن شرکتای دیگه بدن و ما خوبیم درست نیست.
    مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید

    پاسخ