;
coinex

گران قیمت‌ترین آسمان‌خراش‌های ساخته شده در دو دهه اخیر

گران قیمت‌ترین آسمان‌خراش‌های ساخته شده در دو دهه اخیر

در چند دهه اخیر، شاهد رشد چشمگیر ساخت و ساز آسمان‌خراش‎های بلند و همینطور گران قیمت بوده‌ایم که حضور این آسمان‌خراش‌ها در شهرها، مزایا و معایب خود را به دنبال دارد. در اینجا 14 آسمان‌خراش گران قیمت دنیا که در دو دهه اخیر ساخته شده‌اند را می‌بینید. کمترین ارتفاع در بین این آسمان‌خراش‌ها از 500 فوت (تقریبا 150 متر) شروع می‌شود. در ادامه با تکرا همراه باشید.

Antilia

برج 27 طبقه‌ای Antilia

در سال 2006، بیزینس من هندی موکش آمبانی (Mukesh  Ambani) که یکی از ثروتمندترین‌های جهان به شمار می‌رود، برج 27 طبقه‌ای Antilia را در جنوب شهر بمبئی هند برای خودش، به عنوان خانه شخصی‌اش، ساخت. گفته می‌شود این خانه که 1 میلیارد دلار قیمت دارد، پس از کاخ باکینگهام در لندن انگلستان، دومین خانه گران قیمت جهان محسوب می‌شود. همچنین این سازه برای مقاوت در زلزله 8 ریشتری طراحی شده است.

Kingdom Centre

برج پادشاهی عربستان

برای ساخت برج پادشاهی عربستان که در شهر ریاض قرار دارد، 1 میلیارد دلار هزینه صرف شده است. این برج در سال 2002 تکمیل شد و ارتفاع آن هم 990 فوت (حدودا 300 متر) است.

این سازه شامل مرکز خرید، بانک، مسجد، هتل، ادارات، آپارتمان‌ها و یک پل معلق 184 فوتی است که توسط شرکت Ellerbe Necket طراحی شده است.

Burj Khalifa

برج خلیفه دبی

ساخت برج خلیفه دبی از سال 2004 تا 2009 امتداد یافته و حدودا 1.5 میلیارد دلار هزینه برده است. این ساختمان، بلندترین برج جهان است و ارتفاع آن تا بالای دکل، 2,717 فوت (828 متر) است. در داخل برج هم آپارتمان‎های مسکونی، هشت هتل، فروشگاه، رستوران و دفاتر اداری قرار دارد.

ECB

بانک مرکزی اروپا (ECB)

ساختمان بانک مرکزی اروپا (ECB) که در شهر فرانکفورت آلمان واقع شده است، 1.25 میلیارد دلار هزینه برده است و ساخت آن در سال 2013 پایان یافت. این برج دوقلو محل میزبانی سران ECB است.

The Shard

آسمان‌خراش شارد

آسمان‌خراش 95 طبقه‌ای شیشه‌ای شارد (Shard) لندن که در انگلستان بلندترین سازه محسوب می‌شود، در سال 2012 با مبلغ 1.5 میلیارد دلار ساخته شد. کاربری این آسمان‌خراش مسکونی، هتل، رستوران، اداری، فروشگاهی، کلینیک و تراس دید است.

Taipei 101

تایپه 101 (Taipei 101)

تایپه 101 در سال 2004 در شهر تایپه تایوان ساخته شد و برای ساخت آن 1.8 میلیارد دلار هزینه شد. در طبقه همکف این آسمان‎خراش 101 طبقه‎ای که 508 متر ارتفاع دارد، یک گوی طلایی رنگ و در طبقات دیگر، فروشگاه‌ها، دفاتر اداری و رستوران قرار دارد.

Palazzo

ساختمان Palazzo

در خیابان اصلی و پر زرق و برق شهر لاس وگاس، ساختمان Palazzo قرار دارد که در سال 2007 با مبلغ 2.05 میلیارد دلار ساخته شد. معماری رنسانس ایتالیایی در طراحی هتل و ساختمان، به وضوح مشخص است.

Princess Tower

برج پرنسس

برج پرنسس با مبلغ 2.17 میلیارد دلار در سال 2012 شهر آسمان‌خراش‎ها، دبی، ساخته شد که شامل مراکز خرید و 763 آپارتمان لوکس است. چشم انداز آن هم از طبقات بالا خیره کننده است.

Venetian

هتل لوکس Venetian

ساختمانی دیگر در شهر لاس وگاس با معماری ایتالیایی؛ این هتل لوکس Venetian نام دارد و در سال 2005 ساخته شده است. ساخت این تفرجگاه 738 فوتی (224 متر) 2.4 میلیارد دلار هزینه برده است.

در مرکز خرید این هتل، یک رود مصنوعی، که عینا از رود شهر ونیز کپی برداری شده، قرار دارد و بازدیدکنندگان و مشتریان را به شهر رویایی ونیز می‌برد و همچنین آن‌ها می‌توانند در آنجا گوندولا (قایق ونیزی) سواری کنند.

One World Trade Center

مرکز تجارت جهانی وان ورلد

ساخت مرکز تجارت جهانی وان ورلد که در شهر نیویورک قرار دارد، 3.8 میلیارد دلار هزینه داشته است. این آسمان‌خراش در مکان برج دوقلوی مرکز تجارت جهانی اصلی ساخته شده که اکنون یادگاری برای قربانیان حادثه 11 سپتامبر است.

Cosmopolitan

هتل Cosmopolitan

در سال 2010، مجموعه‌ای با نام Cosmopolitan و با قیمت 3.9 میلیارد دلار ساخته شد. یکی از جاذبه‌های اصلی این هتل، لوستر غول پیکر آن است. در این مجتمع علاوه بر هتل، مراکز خرید، رستوران، سینما، باشگاه، اسپا و سالن همایش وجود دارد.

Wynn

وین (Wynn)

بار دیگر در خیابان اصلی لاس وگاس (Las Vegas Strip)، یک ساختمان میلیارد دلاری دیگر واقع است که وین (Wynn) نام دارد. این ساختمان که 4.1 میلیارد دلار قیمت دارد، در سال 2005 ساخته شد و 614 فوت ( متر) ارتفاع دارد. در سال 2016، این ساختمان با مبلغ 1.6 میلیارد دلار، پروژه‎ای را برای گسترش هتل آغاز کرد که در سال 2020 پایان می‌یابد.

Marina Bay Sands

Marina Bay Sands در سنگاپور

مجتمع تفریحی Marina Bay Sands در سنگاپور، متشکل از سه آسمان‌خراش زیبا است که در سال 2010 افتتاح شد. هزینه این ساختمان‌ها 5.7 میلیارد دلار بوده و هم اکنون به عنوان گران قیمت‌ترین کازینو جهان شناخته می‌شود. هتل، مرکز همایش، مراکز خرید، موزه، سالن سینما، رستوران و پیست اسکیت هم از بخش‎های اصلی این مجتمع است.

Abraj Al Bait

ابراج البیت

ابراج البیت شامل 7 برج است که با مبلغ 15 میلیارد دلار از سال 2007 ساخت آن آغاز، و در سال 2012 پایان یافته است. این مجموعه در شهر مکه واقع است و بزرگترین ساعت جهان را در بلندترین برج خود جای داده است. درون این مجموعه مرکز خرید، هتل و آپارتمان و همچنین پارکینگ قرار دارد.

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر