;
coinex

جوانان منتظر کمک از سوی دولت نباشند، خودشان به فکر راه‌اندازی کسب و کار باشند!

کسب و کار

امید شنعه، مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران می‌گوید: “جوانان جویای کار منتظر کمک از سوی دولت نباشند، خودشان به فکر راه‌اندازی کسب و کار باشند.”

امید شنعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، خاطرنشان کرد:

اشتغال بخشی از فرایند اقتصاد کشور است و تا زمانی که اهداف رشد اقتصادی محقق نشود نمی‌توان اشتغال‌زایی کرد.

وی با اشاره به بالا بودن آمار بیکاری در فارغ التحصیلان علوم انسانی گفت: “در حالی که ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان رشته علوم انسانی هزینه‌ای ندارد متاسفانه بسیاری از تحصیل‌کردگان این رشته بیکارند و فضای کسب و کار آن مساعد نیست.”

امید شنعه در ادامه افزود:

برای ایجاد یک شغل دستکم ۳۰ میلیون تومان نیاز است در صورتی که در حوزه علوم انسانی سرانه ایجاد اشتغال پایین‌تر است و ایجاد شغل خیلی هزینه‌بر نیست.

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران انتظار کارجویان از اشتغال را پشت میزنشینی عنوان کرد و گفت:

بسیاری از جویندگان کار و فارغ التحصیلان، پست‌های دولتی و کارمندی را شغل می‌دانند و به پشت میزنشینی علاقه دارند در حالی که اگر فرد در سن جوانی که توانایی اجرایی و ریسک پذیری بالایی دارد از فرصت جوانی استفاده نکند و وارد شغلی نشود به تدریج انرژی او از بین رفته و دیگر قادر به انجام کاری نیست.

به گفته وی، جوانان به جای آنکه منتظر اقدام دولت بمانند، باید خودشان کسب و کار راه اندازی کنند. کما اینکه این روزها اکثر جوانان بیکار به شرکت های بازاریابی شبکه ای روی آورده‌‌اند یا به انتخاب خودشان وارد مشاغل آزادی شده‌اند که هیچ ارتباطی با رشته‌ی تحصیلی‌شان ندارد.

از صحبت‌های امید شنعه کاملا می‌توان این را برداشت کرد که دولت در کارآفرینی برای جوانان دچار چالش جدی شده است؛ البته این موضوع نیازی هم به صحبت‌های صریح مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران نیز نداشت! همه چیز گویاست. باید جوانان این مرز و بوم، خود به فکر چاره‌ای باشند. دست روی دست نگذارند و برای آینده خود برنامه ریزی کنند!

نظر شما درباره گفته‌های مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران چیست؟!

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر