;
coinex

اسپیس ایکس برنده دومین قرارداد پرتاب ماهواره GPS-III شد

اسپیس ایکس برنده دومین قرارداد پرتاب ماهواره GPS-III شد شرکت اسپیس ایکس اعلام کرد، برنده قراردادی 96 میلیون دلاری برای پرتاب ماهواره GPS-III نظامی، شده است. روز گذشته، نیروی هوایی ایالات‌متحده با تائید این خبر، اعلام کرد، این ماهواره اوایل سال 2019 از پایگاه هوایی کیپ کاناورال، فلوریدا به مدار زمین پرتاب خواهد شد. گوین شاتویل، رئیس و مدیر ارشد شرکت اسپیس ایکس، در بیانیه‌ای گفت:" اسپیس ایکس از انتخاب برای حمایت از این مأموریت فضایی- امنیتی ملی، مفتخر است. از اعتماد نیروی هوایی به شرکت سپاسگزاریم. امیدواریم با همکاری هم پرتاب موفقیت‌آمیز یکی دیگر از مأموریت‌های GPS-III را پشت سر بگذاریم." این دومین قراردادی است که شرکت اسپیس ایکس موفق به امضای آن با نیروی هوایی ایالات‌متحده آمریکا می‌شود و البته نخستین قراردادی است که در یک رقابت به دست می‌آورد. شرکت اتحادیه مشترک پرتاب (ULA) هم ماه سپتامبر گذشته از حضور در این مناقصه خبر داده بود. اما اتحادیه مشترک پرتاب در نهایت تصمیم گرفت، در مناقصه‌ای که درنهایت به شرکت اسپیس ایکس برای پرتاب ماهواره تعلق گرفت، شرکت نکند. این شرکت اعلام کرد، با توجه به محدودیت‌هایی که کنگره برای استفاده از موتور روسی RD-180 موشک اطلس 5 تعیین کرده و همچنین هزینه‌های بالای آن، نمی‌تواند در این مناقصه شرکت کند. شرکت اسپیس ایکس با مبلغ 82.7 میلیون دلار برنده این قرارداد شد. هزینه‌ای که تقریبا حدود نیمی از هزینه‌ای است که اتحادیه مشترک پرتاب برای راه‌اندازی اطلس 5 باید هزینه کند. گفتنی است، این قرارداد، یکی از نه قراردادی است که ارتش به دست شرکت‌های شخص ثالث قصد انجام آن را دارد. تاکنون دو مورد از این قراردادها، به شرکت اسپیس ایکس تعلق‌گرفته است و انتظار می‌رود، اسپیس در صورت برآورده کردن خواسته‌های نیروی هوایی، موفق به دست آوردن دیگر قراردادهای ارتش شود. ژنرال ساموئل گریوز فرمانده مرکز سیستم‌های موشکی و فضایی و مسئول اجرایی برنامه‌های نیروی هوایی در بیانیه‌ای، گفت:"قرارداد GPS 3 به دلیل پشتیبانی مستقیم از مأموریت SMC برای ارائه قابلیت‌های فضایی انعطاف‌پذیر و مقرون‌به‌صرفه به ملت ما به اسپیس ایکس تعلق می‌گیرد. "

شرکت اسپیس ایکس اعلام کرد، برنده قراردادی 96 میلیون دلاری برای پرتاب ماهواره GPS-III نظامی، شده است. روز گذشته، نیروی هوایی ایالات‌متحده با تائید این خبر، اعلام کرد، این ماهواره اوایل سال 2019 از پایگاه هوایی کیپ کاناورال، فلوریدا به مدار زمین پرتاب خواهد شد.

گوین شاتویل، رئیس و مدیر ارشد شرکت اسپیس ایکس، در بیانیه‌ای گفت:” اسپیس ایکس از انتخاب برای حمایت از این مأموریت فضایی- امنیتی ملی، مفتخر است. از اعتماد نیروی هوایی به شرکت سپاسگزاریم. امیدواریم با همکاری هم پرتاب موفقیت‌آمیز یکی دیگر از مأموریت‌های GPS-III  را پشت سر بگذاریم.”

این دومین قراردادی است که شرکت اسپیس ایکس موفق به امضای آن با نیروی هوایی ایالات‌متحده آمریکا می‌شود و البته نخستین قراردادی است که در یک رقابت به دست می‌آورد. شرکت اتحادیه مشترک پرتاب (ULA)  هم ماه سپتامبر گذشته از حضور در این مناقصه خبر داده بود. اما اتحادیه مشترک پرتاب در نهایت تصمیم گرفت، در مناقصه‌ای که درنهایت به شرکت اسپیس ایکس برای پرتاب ماهواره تعلق گرفت، شرکت نکند.

 این شرکت اعلام کرد، با توجه به محدودیت‌هایی که کنگره برای استفاده از موتور روسی RD-180 موشک اطلس 5 تعیین کرده و همچنین هزینه‌های بالای آن، نمی‌تواند در این مناقصه شرکت کند. شرکت اسپیس ایکس با مبلغ 82.7 میلیون دلار برنده این قرارداد شد. هزینه‌ای که تقریبا حدود نیمی از هزینه‌ای است که اتحادیه مشترک پرتاب برای راه‌اندازی اطلس 5 باید هزینه کند.

گفتنی است، این قرارداد، یکی از نه قراردادی است که ارتش به دست شرکت‌های شخص ثالث قصد انجام آن را دارد. تاکنون دو مورد از این قراردادها، به شرکت اسپیس ایکس تعلق‌گرفته است و انتظار می‌رود، اسپیس در صورت برآورده کردن خواسته‌های نیروی هوایی، موفق به دست آوردن دیگر قراردادهای ارتش شود.

ژنرال ساموئل گریوز فرمانده مرکز سیستم‌های موشکی و فضایی و مسئول اجرایی برنامه‌های نیروی هوایی در بیانیه‌ای، گفت:”قرارداد GPS 3 به دلیل پشتیبانی مستقیم از مأموریت SMC برای ارائه قابلیت‌های فضایی انعطاف‌پذیر و مقرون‌به‌صرفه به ملت ما به اسپیس ایکس تعلق می‌گیرد. “

.

منبع: spacenews

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر