;
coinex

تاریخ انتشار موبایل شیائومی می 6 به تاخیر افتاد!

تاریخ انتشار موبایل شیائومی می 6 به تاخیر افتاد!

شایعه شده است که تاریخ انتشار موبایل شیائومی می 6 تا ماه مه 2017 به تاخیر می‌افتد؛ اما دلیل این تاخیر چه می‌تواند باشد؟ در ادامه با تکرا همراه باشید تا این موضوع را به صورت جامع تری بررسی کنیم.

در ابتدا شایعه شده بود که گوشی‌های هوشمند شیائومی می 6 در روز 16 آوریل (27 فروردین ماه) منتشر خواهند شد؛ اما یک منبع معتبر خبری، اطلاعات جدیدی انتشار داده است مبنی بر این که تاریخ عرضه رسمی شیائومی می 6 تا ماه مه 2017 (اواسط اردیبهشت ماه) به تاخیر خواهد افتاد.

کمپانی شیائومی شروع به تولید وسیع چیپست‌های خانگی سرج اس 1 (Surge S1) خود کرده است و همچنین نمونه‌هایی از چیپست‌های نسل دوم سرج اس 2 (Surge S2) را هم نیز در دست تولید دارد. تراشه سرج اس 2 نوعی چیپست 8 هسته ای است و انتظار می‌رود تولید آن‌ها در سه ماهه چهارم امسال آغاز شود. این تراشه یک محصول تمام عیار است که از تمامی شبکه‌های ارتباطی پشتیبانی خواهد کرد.

با تمام این صحبت‌ها، یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‎های شیائومی این است که تاریخ انتشار پرچمدار جدیدش یعنی موبایل شیائومی می 6 تا ماه مه به تاخیر بیفتد. احتمال می‌دهیم دلیل تاخیر در انتشار شیائومی می 6 این باشد که تمامی چیپست‌های اسنپدراگون 835 به گوشی‌های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ (که قرار است در روز 29 مارس یعنی نهم فروردین انتشار یابند) اختصاص داده شده است؛ بنابراین، کمپانی‌هایی چون شیائومی، نوبیا (Nubia) و وان پلاس باید به ناچار تا ماه آوریل یا مه منتظر بمانند تا بتوانند به میزان کافی تراشه اسنپدراگون 835 تهیه کنند و تولید گوشی‌های هوشمند خود را با این پردازنده آغاز کنند.

منابع خبری دیگری اعلام کرده‌اند که طراحی بدنه گوشی‎های هوشمند شیائومی می 6 بسیار باریک خواهد بود و چیپست اسنپدراگون 835 آن نیز با یک رم 6 گیگابایتی پشتیبانی می‌شود. از دیگر ویژگی‎های شایعه شده برای پرچمدار جدید شیائومی، دوربین پشتی دوگانه و جدیدترین تکنولوژی شارژ سریع است. انتظار می‌رود که قیمت موبایل شیائومی می 6 چیزی در حدود 433 دلار باشد.

حتی با وجود این که کمپانی‌های TSMC و سامسونگ هم شروع به تولید چیپست‌های اسنپدراگون 835 با معماری 10 نانومتری کرده‌اند؛ اما باز هم به دلیل این که تکنولوژی‌های موجود اندکی محدود‌اند، تولید آن‌ها مدتی زمان می‌برد.

حتی تراشه‌های دیگری هم مانند اپل ای 10 ایکس (Apple A10X)، مدیاتک هلیو ایکس 30 (MediaTek Helio X30) و اگزینوس 8895 سامسونگ (Exynos 8895) از مشکلات و مسائل زمان‌بر بودن تولید و کم بودن عرضه رنج می‎برند و انتظار می‌رود که تولید مقدار کافی از این چیپست‎ها تا سه ماهه سوم امسال به طول بی‌انجامد.

جهت دریافت اخبار آتی با ما همراه باشید.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر