;
coinex

تک استار: معرفی استارتاپ رویدادیار/ سامانه معرفی و رزرو آنلاین فضا جهت برگزاری رویداد

تک استار: معرفی استارتاپ رویدادیار/ سامانه معرفی و رزرو آنلاین فضا جهت برگزاری رویداد
تکرا پس از گذشت ۲ سال از حیات خود، عزم خود را برای کمک به اکوسیستم استارتاپی کشور عزیزمان جزم کرده و قصد دارد با استفاده از تریبونی که در اختیارش است، به معرفی این کارآفرینان و کسب و کارهایشان بپردازد. معرفی استارتاپ ها در قالب برنامه ای با نام “تک استار” در وب سایت تکرا منتشر خواهد شد. در حال حاضر اخباررسمی و کانگورو نیز ما را در این مهم یاری خواهند کرد.

در این قسمت از تک استار با تیمی آشنا خواهیم شد که سعی دارند تا برای سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف، فضایی مناسب برای برگزاری رویدادهایشان را فراهم کنند. بهتر است برای آشنایی هر چه بیشتر با این تیم، اصل ماجرا را از زبان اعضای آن بشنوید.

1. لطفا تک تک اعضای تیم خود را معرفی کنید؛ الان چند نفر هستید و چه تخصص‌ها و مسئولیت‌هایی دارید؟ چند نفر هم بنیان‌گذار هستید؟

روزبه حسینی هستم. کارشناس ارشد معماری از دانشگاه علم و صنعت ایران با 8 سال سابقه فعالیت در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف مرتبط با صنعت معماری و ساختمان، مانند مشارکت در تیم ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان در سازمان یونسکو.

من مهراد رمضانی هستم. کارشناس ارشد معماری از دانشگاه شهید بهشتی. در رشته معماری 8 سال سابقه حرفه ای دارم و 2 سال در شرکت کیسون در سمت طراح، مشغول به کار بوده‌ام.

من هم میلاد بی غمی هستم. از سال 86 وارد حرفه صنعت معماری و ساختمان شدم. به همراه آقای حسینی عضو تیم مستندسازی مجموعه چرمسازی تبریز بودم و در بین سال‌های 1392 تا 1393، مدیر مسئول وب سایت مرجع مسابقات بین المللی معماری و هنر.

 روزبه حسینی می‌گوید: در حال حاضر در هسته داخلی 3 نفر هستیم. رویدادیار اولین استارتاپ مشترک ماست؛ ولی در معماری 11 سال است که با یکدیگر همکار و شریک کاری هستیم.

2. ایده شما چیست و چرا این ایده را برای اجرا انتخاب کردید؟

در رویدادیار، برگزارکنندگان می توانند فضای مناسب رویداد خود را بیابند و رزور کنند. نبود یک دیتابیس مناسب از سالن‌های همایش، سالن‌های کنفرانس، گالری‌ها، کلاس‌های کارگاهی، گردهمایی‌ها، فضاهای مناسب فیلم برداری و اجرای پرفورمانس و دیگر رویدادهای علمی، هنری و فرهنگی که بتوان مشخصات آن فضا همراه با امکانات مورد نیاز را مشاهده کرد، ما را بر آن داشت تا این سامانه را راه اندازی کنیم.

همچنین صاحبان و مالکین فضاهای این چنینی و حتی خانه‌های دارای شرایط میزبانی یک رویداد، می توانند فضای خود را در سامانه ثبت کنند و از این طریق به درآمدزایی برسند.

3. اگر بخواهید کسب و کار خود را در قالب یک جمله توضیح دهید (Elevator Pitch)، آن جمله چیست؟

سامانه معرفی و رزرو آنلاین فضا جهت برگزاری رویداد.

4. با چه سرمایه‌ای کار خود را آغاز کردید و آیا فکر می کنید که این مبلغ برای شروع کارتان کافی بود؟

ما با یک سرمایه 10 میلیون تومانی شروع کردیم و با اختصاص دادن بخشی از درآمد شرکت معماری خودمان (دفتر معماری و طراحی برنقش) به مرور زمان، فعالیتمان را ادامه دادیم.

5. آیا تا این لحظه سرمایه گذار داشتید؟ کمی در رابطه با این موضوع توضیح دهید.

تا به این لحظه سرمایه گذاری نداشته‌ایم، البته پیشنهادهایی بودند؛ ولی به توافق نهایی نرسیدیم.

6. تا این لحظه، بزرگترین چالش هایی که با آن‌ها دست و پنجه نرم کردید چه بوده و فکر می‌کنید در آینده چه چالش هایی پیش روی شما خواهد بود؟

به دلیل نو بودن این ایده، در ابتدا مدتی زمان برد تا بتوانیم کارفرمایان را جذب نماییم، ولی به مرور این چالش برطرف شد.  فعلا نیز احساس نمی‌کنیم که در آینده با چالش جدی ای مواجه شویم، گرچه در جامعه کسب و کارهای نوین هر روز، یک چالش جدید محسوب می‌شود. تنها هدف ما هم پیشرفت روزافزون در سرعت و کیفیت خدمات خواهد بود.

7. اگر همین الان یک نفر قصد داشته باشد نیازهای تیم شما را برطرف کرده و به نوعی بر روی شما سرمایه گذاری کند، چه چیزهایی از او می‌خواهید؟ در مجموع فکر می‌کنید چه چیزهایی (عوامل یا امکاناتی) می تواند به رشد کسب و کارتان کمک کند؟

بر کسی پوشیده نیست که رشد و تبلیغات دو تا از عوامل مهم پیشرفت استارت آپ ها هستند. اگر سرمایه‌ای در بخش تبلیغات به کسب و کار ما تزریق شود، می‌توانیم تمرکز بیشتری در ارائه خدمات داشته باشیم.

8. فکر می کنید چه عواملی ممکن است باعث شکست کسب و کارتان شود؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید؟ چه راهکاری برای مقابله با این عوامل در نظر دارید؟

عوامل بسیار زیادی در تضعیف روند رشد یک کسب و کار دخیل‌ هستند، ولی به شخصه معتقدم که هیچ چیز جز خودتان نمی‌تواند شما را شکست دهد.

10.  مطالعه چه کتاب‌هایی را به دوستانتان پیشنهاد می‌دهید؟ لطفا یک یا چند کتابی که از مطالعه آن لذت برده و نکات خوبی یاد گرفته اید را نام ببرید.

سنگفرش خیابان از طلاست، تست مامان، کوری، چقدر خوبیم ما و از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می زنم، از کتاب های مورد علاقه و تاثیرگذاری هستند که هر کدام از ما در تیم رویدادیار آنها را خوانده‌ایم.

10. و در نهایت به عنوان آخرین سوال، چشم انداز شما برای چند سال آینده چیست؟ به عنوان مثال 5 سال آینده کسب و کارتان را به چه شکلی می‌بینید؟

ارائه یک پلتفرم جامع خدمات برگزاری رویداد، همکاری با شرکت‌ها و استارتاپ های فعال در این زمینه و راه اندازی اپلیکیشن موبایل رویدادیار

در آخر از شما (تیم تکرا) به خاطر ترتیب دادن این مصاحبه از جانب خودم و بقیه اعضای رویدادیار سپاسگذارم.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ایده جالبی دارن امیدوارم موفق بشن

    پاسخ