;
coinex

ممفیس میتس؛ استارتاپی با هدف تولید گوشت پرندگان در آزمایشگاه

ممفیس میتس، استارتاپی با هدف تولید گوشت پرندگان در آزمایشگاه

اولین میت بال آزمایشگاهی (کوفته گوشت) در ماه فوریه سال گذشته در شهر ممفیس ساخته شد. استارتاپ سازنده گوشت یعنی Memphis Meats، در ماه نوامبر گذشته، یک کمپین را با هدف رشد و پرورش گوشت پرندگان در آزمایشگاه راه اندازی کرد. این شرکت به تازگی اعلام کرد که توانسته گوشت پرندگان مرغ و اردک را بدون کشتن آنها با موفقیت تولید کند.

Uma Valeti، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Memphis Meats در این باره گفت: “معرفی اولین مرغ و اردکی که نیازی به پرورش نداشتند، هیجان انگیز است. این لحظه‎ای تاریخی برای جنبش گوشت‌های پاک است.”

ممفیس میتس

شرکت ممفیس میتس برای ساخت این گوشت‌ها، سلول حیوانات زنده را در رآکتور زیستی قرار داده و آن‌ها را با اکسیژن، قند و مواد معدنی تغذیه کرده تا گسترش یابند و رشد کنند. این شرکت گفته که طعم و بافت این گوشت‌ها شبیه نوع واقعی آنهاست و به گزارش Wall Street Journal، فقط کمی اسفنجی‌تر از معمول است.

تولید گوشت پرندگان در آزمایشگاه

گوشت مرغ در رژیم غذایی مردم آمریکا، بخش قابل توجهی را به خود اختصاص داده و هر فرد به طور متوسط، سالانه 90 پوند (تقریبا 41 کیلوگرم) گوشت مصرف می‌کند. گوشت اردک هم بیشتر از همه در چین محبوب است و بصورت کلی سالانه 6 میلیارد پوند (تقریبا 2.7 میلیارد کیلوگرم) از این گوشت در این کشور مصرف می‌شود.

Valeti همچنین گفته است: “مرغ و اردک در کشورهای زیادی از غذاهای اصلی به حساب می‌آید و راه‌های رایج استفاده از پرندگان، برای محیط زیست، پرندگان و سلامت انسان مشکلاتی را ایجاد می‌کند. علاوه بر این‌ها کیفیت کافی هم وجود ندارد. ما می‌خواهیم گوشت را از راه بهتری تهیه کنیم که خوشمزه و ارزان بوده و برای محیط زیست هم مفید باشد. ما باور داریم، این پرشی فناورانه و مهم برای بشریت است، و یک فرصت باور نکردنی در تجارت محسوب می‌شود، چرا که در عین تحول یک صنعت جهانی، مشکلات زیادی را هم برطرف می‌شود.”

اگر چه این شرکت گوشت‌های پرورش یافته را توسط تسترها تست کرده، اما قیمت آن همچنان گران است. در واقع قیمت تولید یک پوند از این گوشت‎ها، تقریبا 9,000 دلار است، در حالی که یک پوند از بهترین مرغ تقریبا 3 دلار هزینه در بر دارد. با این حال، این شرکت امید دارد تا با بهبود تکنولوژی خود، هزینه‎ها را در چند سال آینده کاهش دهد. تجاری سازی این محصولات و عرضه به بازار، در سال 2021 به وقوع می‌پیوندد.

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر