;
coinex

دارپا از تکنولوژی AMBIIENT برای ساخت اندام‌های مصنوعی با قابلیت کنترل از طریق ذهن بهره خواهد برد

دارپا از تکنولوژی AMBIIENT برای ساخت اندام‌های مصنوعی با قابلیت کنترل از طریق ذهن بهره خواهد برد
سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی، دارپا می‌خواهد، اندام‌های مصنوعی باقابلیت کنترل از طریق ذهن توسعه دهد. این سازمان در حال حاضر مشغول توسعه تکنولوژی به نام AMBIIENT یا “مغناطیس‌سنج اتمی برای تصویربرداری زیستی در ناهمواری‌های محلی زمین” است.

تکنولوژی AMBIIENT، امکان جداسازی و محافظت از فرکانس مغناطیسی فوق‌العاده قوی زمین را فراهم می‌کند، به‌این‌ترتیب، می‌توان از مغناطیس طبیعی بدن انسان، برای کاربردهایی مانند کنترل اندام‌های مصنوعی با امواج مغناطیسی ضعیفی که توسط ذهن فرد تولید می‌شوند، استفاده کرد.

دارپا در این مورد نوشته:”از این تکنولوژی می‌توان برای سیستم‌های سنسور تشخیص سیگنال‌های ستون فقرات، تشخیص تکان مغزی و رابطی بین مغز و ماشین بهره برد.”

رابرت لوتواک، مدیر برنامه AMBIIENT در دفتر تکنولوژی مایکروسیستمزهای دارپا، می‌گوید:” سنجش‌ها و تصویربرداری‌های مغناطیسی با حساسیت بالا، ابزار قدرتمند جدیدی برای تحقیقات پزشکی و تشخیص کلینیکی فعالیت‌های عصبی و قلب فراهم خواهند کرد.”

ساخت نسخه‌ای از این تکنولوژی که نه تنها ارزان باشد، بلکه در هر نقطه‌ای بدون تداخل با مغناطیس زمین به‌خوبی کار کند، چالش بزرگی محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد، پیاده کردن چنین ایده‌ای؛ به سال‌ها زمان برای تحقیق و توسعه نیاز دارد.

دارپا 3 آوریل (13 فروردین) برنامه‌ای را جهت ایده‌های پیشنهادی مردمی برای پیاده‌سازی این تکنولوژی میزبانی خواهد کرد.

دارپا یا سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی، سازمان تحقیقاتی و تکنولوژی زیر نظر وزارت دفاع ایالات‌متحده آمریکا است. این سازمان مسئولیت توسعه و ساخت تکنولوژی‌های نوین را برای استفاده ارتش آمریکا به عهده دارد.

.

منبع: engadget

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر