;
coinex

معماران RUST، چالش طراحی آپارتمانی برای کار و زندگی

معماران RUST، چالش طراحی آپارتمانی برای کار و زندگی
معماران RUST آپارتمان کوچک۵۳ متری در سبکِ جهانی در قلب تل آویو طراحی کرده اند. ساختمان، بخشی از شهر ِسفید است که ۸۵ سال پیش ساخته شده است. مشخصه اصلی این ساختمان ها، کوچک بودن آپارتمان ها با سقف بلند و پنجره های نواری عریض است.

شهر سفید، منطقه مسکونی متشکل از 4000 ساختمان با معماری سبک باوهاوس است. شهر سفید در دهه 1930 توسط مهاجران آلمانی ساخته شده است. این منطقه مسکونی در سال 1994 از سوی سازمان یونسکو به‌عنوان، یک میراث جهانی یونسکو اعلام شد.

معماران RUST آپارتمان کوچک۵۳ متری در سبکِ جهانی در قلب تل آویو طراحی کرده اند.

صاحبان آپارتمانی که معمارانRUST طراحی کرده‌اند، یک زوج جوان هستند که در خانه کار می‌کنند. آن‌ها قصد داشتند، فضای نشیمنی در کنار فضای کار بسازند که درعین‌حال صمیمیت و منفک بودنِ فضایی را به همراه داشته باشد. چالش طراحی شامل این ترکیب عملکردهای متفاوت بود: ساختن محل‌هایی ایزوله شده و داشتن حداکثر نورِ طبیعی در فضای کوچک، بی‌آنکه به سمت ساختارهای پیچیده رفته باشند.

معمارانRUST، آپارتمان را به دو قسمت تقسیم کرده‌اند: بخش خصوصی که شامل اتاق‌خواب، حمام و سرویس، کمد و بخش عمومی با اتاق نشیمن و آشپزخانه.

یک جعبه که فضای کار را در خود جای داد، بین دو بخش آپارتمان قرار گرفته است. جعبه در خود دو ایستگاه کاری – شبیه استودیوی شخصی- دارد که به‌وسیله فریم‌های آهنی، پارتیشن‌های شیشه‌ای و یک کتابخانه چوبی تعریف‌شده است. علاوه بر این، از آن به‌عنوان مرکز رسانه‌ای استفاده می‌شود. این کتابخانه با قرار دادن سیستم ارتباطات خانه اجازه می‌دهد، سیستم رسانه‌ای ساختمان را کنترل کنند.

معمارانRUST، آپارتمان را به دو قسمت تقسیم کرده‌اند

معمارانRUST، به‌منظور آسان کردن استفاده همزمان از عملکردهای متفاوت، موادِ روکار را با توجه به کیفیت آکوستیکی‌شان انتخاب کردند. کف از دولایه چوب پوشیده شد،‌ دیوارها عایق شدند، آجرهای روکار و تایل های آکوستیک سقف در فضای کار مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

معماران RUST

با توجه به زیاد بودن جزییات در یک آپارتمان کوچک، معماران RUST تصمیم گرفتند، از سازه‌ای کلاسیک و موادی روکار مثل رنگ‌های سیاه‌وسفید پالت، استیل و چوب استفاده کنند. موادی متنوع باهم ترکیب شدند تا گرما و غنی بودن فضا را در عین خوشایند بودن و داشتن جوی آرامش‌بخش بسازند.

معمارانRUST

اندازه‌ی آپارتمانی که خواسته شده بود، به طراحی کلی معماران RUST از جزییات نجاری، مبلمان، آشپزخانه، محل ذخیره و درب‌ها وابسته بود. گرادیان نور گرم و وسایل فنی نور به‌منظور ایجاد احساس خوشایند و تأکید بر وسایل‌های تزیینی نور  معمار آصف وینبروم مورد استفاده قرار گرفت.

مشخصات ساختمان

معماران: معمارانRUST

مکان: تل‌آویو ، رژیم اشغالگر قدس

مساحت: ۵۳ مترمربع

سال ساخت: ۲۰۱۷ میلادی

عکاس : یاو پلد

.

منبع: archdaily

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر