;
coinex

9 ویژگی برتر اندروید O ؛ آنچه تاکنون درباره آخرین نسخه اندروید می‌دانیم

برترین ویژگی های اندروید O که تا کنون می‌دانیم

گوشی‌های شما به زودی اندروید O را دریافت می‌کند و بد نیست با برترین ویژگی‌های آن آشنا شوید. گوگل در روز سه شنبه، 1 فروردین، نسخه توسعه دهندگان سیستم عامل بعدی اندروید را منتشر کرد. از برترین ویژگی‌های اندروید O می‌توان به عمر باتری، کنترل آسان‌تر اعلان‌ها و ویدیوهای تصویر در تصویر، هم برای موبایل و هم برای تبلت، اشاره کرد. البته تضمینی وجود ندارد که تمام این ویژگی‌ها به اندروید O اضافه شوند.

1. عمر بیشتر باتری در اندروید O

بهبودی عمر باتری، یکی از بزرگترین ویژگی‌های این سیستم عامل خواهد بود. زمانی که برنامه‌های متعددی باز هستند، اندروید O نیز مانند iOS مدیریت می‌کند که چه برنامه‌ای در پس زمینه باشد.

این قابلیت، یکی از ویژگی‌های پشت پرده خواهد بود که حتی اگر با عملکرد دقیق آن آشنا نباشید، باز هم از آن لذت خواهید برد. برای مثال، شما از اینستاگرام استفاده می‌کنید اما گوگل مپ هم باز است؛ در این صورت، روند آپدیت نقشه، آهسته‌تر شده و اینگونه باتری دیرتر تمام می‌شود.

2. کانال‌های نوتیفیکیشن‌ها

اعلان‌ها و نوتیفیکیشن‌ها، همیشه از ویژگی‌های اندروید بوده است. شما در اندروید O می‌توانید این نوتیفیکیشن‌ها را در کانال‌ها گروه بندی کنید. گوگل درباره‌ی کانال‌ها این طور شرح داده است: “دسته‌های تعریف شده‌ بر مبنای اپلیکیشن برای محتوای نوتیفیکیشن.” بنابراین اگر شما کانالی از برنامه داشته باشید که خبرها با آن مرتبط باشد، می‌توانید تنظیمات نوتیفیکیشن‌ها را همزمان برای تمام برنامه‌ها مدیریت کنید.

کانال‌های نوتیفیکیشن‌ها

3. تعویق نوتیفیکیشن‌ها

در اندروید O، این امکان وجود دارد که به سادگی و با کشیدن انگشتانتان بر روی اعلان، آن را به تعویق بیندازید و انتخاب کنید که چه مدت می‌خواهید آن اعلان به تعویق بیفتد: 15، 30 یا 60 دقیقه.

4. قابلیت تصویر در تصویر

امکان تماشای تصویر در تصویر ویدیوها، قبلا تنها در آیپد فراهم بود؛ اما اکنون این ویژگی را در موبایل هم می‌بینیم. با این امکان، می‌توانید در عین استفاده از یک برنامه، ویدیو هم تماشا کنید. با برنامه‌های ویدیویی مثل نتفلیکس و HBO می‌توان از این ویژگی استفاده کرد.

5. کلیدهای میانبر قفل صفحه

بر روی قفل صفحه در اندروید نوقا، آیکون میکروفونی برای دسترسی سریع به دستیار گوگل و یک آیکون دوربین برای گرفتن عکس وجود دارد. در اندروید O می‌توانید قفل صفحه را با میانبرهای گوناگون، به شکل دلخواه سفارشی سازی کنید.

6. سیستم Autofill

اگر از یک برنامه مدیریت رمز استفاده می‌کنید، در اندروید O به سادگی می‌توانید دسترسی امنی به دستگاه خود داشته باشد. شما می‌توانید انتخاب کنید که کدام برنامه مدیریت رمز از این ویژگی استفاده کند. مثل اینکه انتخاب کنید کدام کیبورد را در برنامه‌های گوشیتان استفاده کنید.

7. محدوده وسیع رنگی

محدوده وسیع رنگی (گاموت) برای گوشی‌های حال حاضر کاربردی ندارند. با بهبودی صفحه نمایش‌ها در موبایل‌ها و تبلت‌های جدید، دستگاه‌ها بهره بیشتری از این امکان می‌برند.

8. دریافت صدا از طریق بلوتوث های فای

شما در اندروید O می‌توانید از طریق بی‌سیم، صداهای با کیفیت‌تری بشنوید و استریم کنید. البته، واضح است که کیفیت صدا بستگی به ضبط کننده آن دارد اما این امکان یک ویژگی مثبت محسوب می‌شود.

9. میانیبرهای کیبورد

اگر همراه با تبلت اندرویدی‌تان از یک کیبورد استفاده می‌کنید، اندروید O پشتیبانی بهتری را در ایجاد میانبرها برای کیبوردهای فیزیکی فراهم کرده است. در واقع با این امکان، شما یک لپ‌تاپ اندرویدی یا شاید کروم بوک دارید.

اندروید O ویژگی‌های دیگری نیز خواهد داشت که با انتشار اخبار، بیشتر با این نسخه جدید آشنا خواهید شد.

.

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر