;
coinex

اقدامات امنیتی ایالات متحده برای برخی وسایل الکترونیکی مثل نینتندو سوییچ در پروازها!

اقدامات امنیتی ایالات متحده برای وسایل الکترونیکی مثل نینتندو سوییچ در پروازها!

با توجه به اخبار مربوط به حملات تروریستی که اخیرا از گوشه و کنار این کره‌ی خاکی به گوش می‌­رسد، گویا دونالد ترامپ به عنوان یک رئیس جمهور جمهوری‌خواه محافظه‌کار ایالات متحده آمریکا، تمهیدات جدیدی را برای حفاظت از این کشور از آسیب‌های حملات تروریستی -که بیشتر آنها از سوی داعش است- در نظر گرفته است.

از جدیدترین و جالب‌ترین محدودیت‌هایی که اخیرا در این کشور ایجاد شده است، می‌توان به ممنوعیت به همراه داشتن یک سری وسایل الکترونیک مثل نینتندو سوییچ اشاره کرد.

دولت ایالات متحده اخیرا اعلام کرد که پرواز‌هایی که از کشورهای خاورمیانه به مقصد ایالات متحده حرکت می‌کنند، مسافران آنها اجازه به همراه داشتن وسایل الکترونیکی بزرگ در کابین را نخواهند داشت. به طوری که وسایل الکترونیکی بزرگ‌تر از گوشی‌های تلفن همراه، باید خارج از کابین و در کنار مابقی اثاثیه و لوازم، در قسکت بار هواپیما قرار گیرد. از دیگر وسایل ممنوعه می‌توان به لپ‌تاپ، آی پد (iPads) و تبلت‌های کتاب خوان اشاره کرد.

چه کشورهایی در لیست سیاه قرار دارند؟

این قلع و قمع کردن‌ها شامل پرواز‌هایی است که از فرودگاه کشورهای اردن، مصر، ترکیه، عربستان صعودی، کویت، مراکش، قطر، و امارات متحده‌ی عربی، پرواز کرده و به سمت ایالات متحده حرکت می‌کنند. این محدودیت‌ها شامل تبلت‌ها و کنسول‌های بازی نیز می‌شود؛ که شامل نینتندو سوییچ و 3DS و پی اس ویتا (PS Vita) و مواردی از این قبیل است. گوشی‌های هوشمند می‌توانند به داخل کابین آورده شوند، که این به نوبه‌ی خود بسیار عجیب است!

بر اساس اخبار مربوط به روزنامه‌ی گاردین (Guardian)، ترامپ در یک نشست مطبوعاتی گفت که این محدودیت‌های ایجاد شده به خاطر آن است که حملات تروریستی اخیر این را بازگو می‌کند که تروریست‌ها علاقه‌ی خاصی به قرار دادن مواد منفجره در کالاهای مصرفی مثل دستگاه‌های الکترونیکی دارند.

این محدودیت، از چند ساعت دیگر شروع می‌شود و باید گفت که این محدودیت یک قانون فراگیر نیست و انتظار می‌رود که خطوط هوایی و فرودگاه‌ها با تمهیدات خاص خودشان این محدودیت را به عنوان اقدامی ضد تروریستی مد نظر قرار دهند و اجرا کنند.

اقدامات امنیتی ایالات متحده برای وسایل الکترونیکی مثل نینتندو سوییچ در پروازها!

برخی متخصصین نیز در رابطه با این محدودیت، انتقاداتی کرده‌اند؛ آنها می‌گویند که نگه داشتن این وسایل الکترونیکی مذکور در قسمت بار، هیچ فرقی با حمل آن توسط مسافرین در قسمت کابین ندارد، و ریسک انفجار را از بین نمی‌برد.

نیکولاس ویور (Nicholas Weaver) که یک محقق بین‌المللی در رشته‌ی علوم کامپیوتر است، اذعان کرد:

اگر شما فرض کنید که یک تروریست، هدفش منفجر کردن یک لپ‌تاپ است که درون آن مواد منفجره کار گذاشته است، همان لپ‌تاپ را می‌تواند در قسمت بار منفجر کند و چیزی جلودار وی نمی‌باشد. و اینکه اگر شما نگران مسائل امنیتی و هک شدن هستید، یک گوشی موبایل به نوعی یک کامپیوتر به حساب می‌آید!

بلافاصله بعد از اعلام این محدودیت از سوی دولت ایالات متحده، دولت انگلستان اقدامات امنیتی مشابهی را برقرار کرد. پروازهایی که مبدا آنها کشورهای ترکیه، لبنان، اردن، مصر، تونس و عربستان صعودی است، شامل این محدودیت‌های امنیتی می‌شوند؛ به این ترتیب که وسایل الکترونیکی که طولشان بزرگتر از 16 سانتی‌متر، عرض آنها بزرگتر از 9.3 سانتی‌متر و قطرشان بزرگتر از 1.5 سانتی‌متر باشند، اجازه نخواهند داشت که در کابین مسافران قرار گیرند. به هر حال گوشی‌های هوشمند بزرگ و همچنین کنسول‌های بازی مثل نینتندو سوییچ اجازه ورود به کابین را دارند.

همانطور که گفته شد، قوانین امنیتی ایالات متحده با انگلستان متفاوت است. عدم محدودیت در به همراه داشتن نینتندو سوییچ شاید خبری خوش برای مسافران این چند کشور نام برده باشد که قصد سفر به سمت انگلستان را دارند، هرچند شاید این محدودیت‌ها، موجبات دلخوری آنها را فراهم کرده باشد.

با همه‌ این اوصاف جالب است بدانید که نینتندو سوییچ اخیرا گزارش کوتاه از امکانات موجود در این دستگاه منتشر کرد که قابلیت استفاده از آن در هواپیما، یکی از ویژگی‌های این دستگاه فوق‌العاده است.

.

منبع: GameSpot

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر