;
coinex

معماری خانه‌ای در کوهستان فرانکلین شهر ال پاسو ایالت تگزاس

معماری خانه‌ای مدرن در کوهستان فرانکلین شهر ال پاسو تگزاس

کوه‌های فرانکلین، از شمال شهر ال پاسو (El Paso)، مانند شبه جزیره‌ای صخره‌ای در بیابان، تا منطقه شهری گسترش یافته‌اند و ارتفاع آن‌ها تا 2500 فوت (~750 متر) بالای دره رودخانه ریو گرانده (Rio Grande) می‌رسد. این خانه در دامنه‌ کوه‌های فرانکلین و 800 فوت بالاتر از شهر واقع شده و چشم اندازی کامل از شهر ال پاسو را در اختیار دارد.

کوه های فرانکلین در شهر ال پاسو تگزاس

اتاق خوب

هرچه از سراشیبی پائین می‌رویم، به خانه‌ها بیشتر نزدیک می‌شویم و کمتر پراکندگی را مشاهده می‌کنیم. محیط طبیعی این منطقه، پر از کاکتوس‌ها، ساکیولنت‌ها (گیاهان آب دار)، علف‌های رنگارنگ و گیاهان معطر است.

گیاهان در اطراف خانه

نمای بیرونی خانه

شدت شیب دامنه تپه، امکان ساخت یک خانه سه طبقه را در آن جا فراهم می‌کند. فضای مفید خانه بیشتر در طبقه اول و آشپزخانه و اتاق غذاخوری در طبقه دوم قرار دارد. اتاق خواب هم در طبقه سوم واقع شده است. قرار گرفتن قله کوه در شرق، سب شده تا آفتاب در دیروقت صبح به محیط برسد. در جنوب سراشیبی، نهری وجود دارد که از بارش باران و ریزش از کوه ایجاد شده و برای عقاب‌ها و شاهین‌های دم سرخ، محلی برای پیدا کردن غذا محسوب می‌شود. در هنگام غروب آفتاب، آسمان آتشین می‌شود و محیط و ایوان بیرونی خانه، بهترین مکان برای تماشای آن است.

نمایی از خانه در هنگام غروب آفتاب

این خانه کاملا طبق محیط اطراف توسط استودیو hazelbaker rush طراحی شده است. مواد بکار رفته در درون و بیرون خانه الهام گرفته از صنایع بومی ال پاسو، مانند سنگ تراشی، گچ بری‌های صاف، فولاد کاری و چرم‌ها که به کابوی‌ها مربوط می‌شود، است. دستگیره‌ها و کابینت خانه به رنگ مشکی استیل است و در آن کمی هم چزم به کار رفته است.

آشپزخانه
استفاده از سنگ و کابینت طرح دار، سادگی را از این آشپزخانه کوچک کم کرده است. محیط آشپزخانه، با وجود اینکه فضای کمی را اشغال کرده، کارامد و زیبا طراحی شده است.

حمام خانه

نمای داخلی خانه
عناصر بکار رفته در خانه با فرهنگ شهر، همگن است.
کتابخانه
سادگی و چشم انداز محیط بیرون، فضای خوبی را ایجاد کرده است.

طرح خانه

.

منبع: archdaily

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر