;
coinex

مشخصات فنی کامل شیائومی می 6 و می 6 پلاس لو رفت؛ کدام یک بهتر خواهد بود؟!

شیائومی می 6

امروز لیست مشخصات فنی دو پرچمدار جدید شیائومی، می 6 و می 6 پلاس، منتشر شد؛ کدام یک از این دو گوشی قدرتمندتر است و توجه شما را به خود جلب خواهد کرد؟! شیائومی می 6 یا می 6 پلاس؟! جهت بررسی بیشتر این موضوع با تکرا همراه باشید.

شیائومی در حال آماده شدن برای انتشار پرچمدار جدیدش، شیائومی می 6 است. دقیقا مانند سامسونگ که دو نسخه از گلکسی اس 8 ساخته است (گلکسی اس 8 پلاس با صفحه نمایش بزرگ تر از گلکسی اس 8 تولید شده است)، شیائومی هم همین کار را کرده و یک نسخه از می 6 را با صفحه نمایشگر بزرگ تر طراحی کرده و آن را می 6 پلاس نامیده است. برگه مشخصات کامل هر دوی این گوشی‌ها امروز به صورت آنلاین منتشر شد که ویژگی‌های جذاب این دو گوشی را به راحتی به ما معرفی می‌کند.

بیایید با بررسی مشخصات شیائومی می 6 شروع کنیم. این گونه که در این برگه نوشته شده است، شیائومی می 6 دارای صفحه نمایشگر 5.15 اینچی با کیفیت تصویر 1080 پیکسل است. پردازنده این گوشی اسنپدراگون 835 با فرکانس کاری 2.45 گیگاهرتز معرفی شده است. در این لیست مشخصات، گفته شده است که این گوشی 4 گیگابایت رم دارد و با حافظه‌های داخلی متنوع 32، 64 و 128 گیگابایتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

برای طراحی دوربین پشت این گوشی، شیائومی از لنز سونی مدل IMX400 بهره برده است که 19 مگاپیکسل کیفیت دارد و جهت دوربین سلفی که در جلوی گوشی قرار دارد، لنز اولتراپیکسل 8 مگاپیکسلی را در نظر گرفته است. این کیفیت دو برابر آن چیزی است که شیائومی بر روی گوشی‌های می 5 قرار داده بود. همچنین شیائومی ظرفیت باتری را هم در این گوشی تا 3200 میلی آمپر بر ساعت افزایش داده است. نکته قابل توجه و شگفت انگیز این گوشی، سیستم عامل آن است. سیستم عامل این گوشی MIUI 8 است که بر اساس اندروید 6.0 مارشمالو طراحی شده است نه اندروید نوقا.

شیائومی می 6

حال نوبت بررسی شیائومی می 6 پلاس است. همان طور که در بالا هم گفتیم، صفحه نمایشگر این گوشی از می 6 بزرگ تر است و در ابعاد 5.7 اینچ تولید شده است اما کیفیت تصویر آن همچنان 1080×1920 پیکسل باقی مانده است. می 6 پلاس هم از تراشه اسنپدراگون 835 به عنوان پردازنده استفاده می‌کند اما رم آن تا 6 گیگابایت افزایش یافته است. البته لازم به ذکر است که حافظه داخلی این گوشی تنها در دو مدل 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی موجود خواهد بود.

می 6 و می 6 پلاس از نظر دوربین‌هایشان هم تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. تمام عکس‌هایی که تا به امروز از شیائومی می 6 منتشر می‌شدند و باعث می‌شد ما گمان کنیم می 6 دارای دوربین دوگانه خواهد بود، در اصل عکس‌های می 6 پلاس بوده است. این گونه که در این برگه مشخصات آورده شده است، دوربین پشت می 6 پلاس لنز دوگانه سونی IMX362 خواهد بود. اما دوربین سلفی این گوشی دقیقا مانند می 6 است؛ یعنی لنز اولتراپیکسل 8 مگاپیکسلی. شما هم انتظار دارید صفحه نمایش بزرگ تر این گوشی باعث شود باتری آن هم بزرگ تر باشد؟! حق با شماست و درست فکر می‌کنید! شیائومی هم با شما هم‌عقیده است به همین دلیل هم باتری می 6 پلاس را ، یک باتری بزرگ با قدرت 4500 میلی آمپر بر ساعت در نظر گرفته است.

با این که شیائومی می 6 از اندروید مارشمالو به عنوان سیستم عامل بهره می‌برد، می 6 پلاس از اندروید 7.0 نوقا برخوردار است. این مسئله اندکی عجیب است و ما همچنان امیدواریم که شیائومی، می 6 را هم با اندروید نوقا تولید کند.

در نهایت لازم است این را بدانید که این مشخصات هنوز تایید رسمی نشده اند، پس همچنان منتظر اخبار جدیدتر باشید!

منبع: Gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر