;
coinex

کن لوین، خالق بازی بایوشاک ، خبر ار ساخت یک بازی جدید داد

کن لوین، خالق بازی بایوشاک ، ساخت بازی جدیدی را نوید داد

کن لوین (Ken Levine) خالق بازی بایوشاک (BioShock) به همراه 12 نفر دیگر که از طراحان سابق شرکت Irrational Games بودند، در حال کار بر روی یک بازی جدید هستند. آنها در مورد جزئیات کارشان چیز زیادی نگفته اند؛ اما به نکاتی اشاره کردند که حائز اهمیت است.

لوین در مورد جزئیات فرایند ساخت آن در استودیو خود، چیز زیادی نگفته است. اما با توجه به صحبت‌های وی در یک نشست مطبوعاتی در لندن، پر واضح است که بازیِدر حال ساخت، همانند بازی بایوشاک یک جهان کوچکی را تداعی خواهد کرد.

کن لوین، خالق بازی بایوشاک ، ساخت بازی جدیدی را نوید داد

این طور که پیدا است، این بازی  عنوان منحصر به فردی خواهد بود؛ طوری که با پیشروی و تکامل خط داستانی بازی، رازهای بسیار زیادی کشف خواهد شد و این به نوبه‌ی خود بر جذابیت آن می‌افزاید.

لوین، سازنده‌ی بازی بایوشاک اذعان کرد:

 ما در خلق این بازی در حال ساخت، از موتور نمسیس (Nemesis) بهره گرفته ایم، موتوری که در بازی Shadow of Mordor بکار گرفته شده است.

از جمله مهم ترین ویژگی‌های این بازی، می‌توان به داستان این بازی، و همچنین موتور نمسیس اشاره کرد.

لوین گفت:

تنها بازی‌ای که به گونه‌ای الهام بخش من بوده است، Shadow of Mordor می‌باشد، زیرا موتور نمسیس در آن بکار گرفته شده است. نمسیس، سیستم بسیار محدود و اولیه‌ای دارد که برای پوشش داستان این بازی در حال ساخت بسیار مناسب است.

در رابطه با موتور نمسیس باید گفت که وقتی یک بازی، همچنین سیستمی دارد، گیم پلی یا جریان بازی به گونه‌ای است که دشمنان شما در این بازی، باتوجه به عملکردی که دارید و اعمالی که شما در گیم پلی آن انجام می‌دهید، به گونه‌های خاصی واکنش نشان می‌دهند که حاکی از هوش مصنوعی تعبیه شده در آن است؛ که به طور مثال واکنش‌های دشمنان شما در بازی، با واکنش دشمنان دوست شما در بازی، متفاوت خواهد بود، زیرا شما و دوستتان، هر کدام، به نحو خاصی بازی می‌کنید و به اصطلاح شمشیر می‌زنید!

لوین گفت:

این بازی بیشتر از یک فرا روایت یا روایت کلان است (meta narrative). و مشکلی که وجود دارد آن است که در این بازی، دیالوگ‌های زیادی وجود ندارد و این از طرفی باعث منحصر به فرد شدن بازی و از طرف دیگر، موجب سخت شدن کار ما می‌شود.

meta narrative یا فرا روایت، بازگو کننده‌‌ی روایتی در مورد یک داستان است و مملو از داستان‌هایی در مورد یک حکایت خاص است؛ یعنی خط داستانی این بازی، بازگو کننده‌ی یک روایت یا داستان فراگیر دیگری است که در عالم واقع در کتاب‌های آسمانی و یا کتاب‌های اندیش‌مندان دیگر وجود دارد.

وقتی صحبت از داستان مدار بودن این بازی می‌شود، منظور داستانی نیست که به هر نحوی شخصی آن را بازگو می‌کند. بازی مذکور بیشتر شبیه بازی‌های BioShock و System Shock 2 خواهد بود.

لوین افزود:

این بازی، سبک متفاوتی را به خود خواهد گرفت و مدل ساختاری مختص به خود را خواهد داشت. بازی ما، عمیقا یک بازی سیستماتیک خواهد بود و همه چیز در این بازی، بازگو کننده‌ی داستان آن خواهد بود. داستان این بازی به سبک بازی‌های سابق ما خواهد بود (همانند بازی بایوشاک و سیستم شاک 2)؛ اما با این تفاوت که بازیکنان در گیم پلی یا جریان این بازی، واکنش‌های بیشتری را نشان خواهند که با سایر بازی‌های اکشن از این نظر دارای تفاوت است و هدف ما نیز همین است.

.

منبع: GameZone

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر