;
coinex

مرکز تجارت جهانی پینگ ان، چهارمین آسمان خراش بلند جهان در شنزن چین

مرکز تجارت جهانی پینگ ان، چهارمین آسمان خراش بلند جهان در شنزن چین

مرکز تجارت جهانی پینگ ان که در سال 2016 تکمیل شد، طبق گزارش شورای اطلاعاتی CTBUH، توانست در جایگاه چهارمین آسمان خراش بلند جهان قرار بگیرد. این آسمان خراش بلند به ارتفاع 599 متر (1,965 فوت) می‌رسد و در شهر شنزن چین واقع است. این برج توسط شرکت معماری Kohn Pedersen Fox طراحی شده که یکی از بزرگترین شرکت‌های معماری در جهان است و قبلا مرکز تجارت جهانی شانگهای را ساخته بود که آن هم یکی از بلندترین آسمان خراش‎های چین و همینطور جهان به حساب می‌آید.

نمای مرکز تجارت جهانی پینگ ان و شهر شنزن از دور

این آسمان خراش بلند، در منطقه مرکزی تجاری شنزن واقع شده و زیربنای آن هم 462,000 متر مربع (4,973,000 فوت مربع) است و بیش از از 100 طبقه دارد. روزانه، تا 15,500 کارمند و 9,000 بازدیدکننده به تراس دید آن می‌آیند که در ارتفاع 550 متری (1,804 فوتی) برج قرار دارد؛ این ارتفاع فقط کمی کمتر از تراس دید برج خلیفه دبی، بلندترین برج حال حاضر جهان، است.

میان تالار (آتریوم) مرکزی برج، لابی عمومی ساختمان محسوب می‌شود و معماری خارق العاده‌ای دارد و برای ملاقات‎ها، خرید و غذا خوردن مناسب است.

نمای مرکز تجارت جهانی پینگ ان از نزدیک

با اینکه مرکز تجارت جهانی پینگ ان از فاصله دور، باریک به نظر می‌رسد، اما از نزدیک، آنقدر برگ است که اثر باد را از بین می‌برد. ستون‌های V شکل هم با برآمدگی فولادی‌اش در بالا که برای محافظت ساختمان از رعد و برق ساخته شده، همگراست.

نمای مرکز تجارت جهانی پینگ ان و شهر شنزن از بالا

طبق گفته CTBUH، مرکز تجارت جهانی پینگ ان دارای بزرگترین نمای فولادی در جهان است که وزن آن تا 1,700 تن آمریکایی (1,542 کیلوگرم) می‌رسد و برای کیفیت و مقاومت دربرابر خوردگی از آن استفاده شده است.

نمای مرکز تجارت جهانی پینگ ان، چهارمین برج بلند

در حال حاضر، تنها برج خلیفه، برج شانگهای و برج ساعت مکه از این برج بلندتر هستند. می‌توان گفت، شرکت معماری KPF حضور پررنگی در لیست بلندترین سازه‌های CTBUH دارد؛ چرا که مرکز تجارت جهانی CTF گوانگجو در جایگاه ششم، مرکز تجارت جهانی شانگهای در جایگاه هشتم، و مرکز تجاری بین المللی (International Commerce Centre) شهر هنگ کنگ در جایگاه نهم را هم این شرکت طراحی کرده است. علاوه بر این، KPF، برج Lotte World Tower را هم در انتظار دارد و این سازه به زودی در جایگاه پنجم قرار می‌گیرد. در حال حاضر پنجمین سازه بلند جهان، مرکز تجارت جهانی وان ورلد نیویورک است.

مرکز تجارت جهانی پینگ ان سال پیش تکمیل شد، اما به تازگی توسط CTBUH به رسمیت شناخته شد و ثبت گردید.

.

منبع: newatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر