;
coinex

نگاهی به دستیار هوشمند بیکسبی ؛ چه کارهایی می‌توان با این دستیار مجازی در اس 8 انجام داد؟

بیکسبی

اگر به یاد داشته باشید در ابتدای سال جاری میلادی خبرهای مختلفی درباره دستیار هوشمند در گوشی‌های هوشمند مختلف منتشر شد. پیش‌بینی شده بود که شرکت‌های مختلف تکنولوژی وارد صنعت هوش مصنوعی شوند، شرکت سامسونگ یکی از تولیدکنندگان برتر موبایل است که به تازگی دستیار هوشمند بیکسبی را معرفی کرده و آن را در آخرین پرچمدار خود یعنی گلکسی اس 8 ارائه داده است. امروز در تکرا قصد داریم که نگاهی به این دستیار مجازی داشته باشیم و ببینیم که چه کارهایی را می‌توان با بیکسبی انجام داد. در ادامه با ما همراه باشید.

در حال حاضر دستیار‌های هوشمند مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سیری، الکسا و کورتانا اشاره کرد که حضور دستیار Google Assistant آن‌ها را پنهان کرده است. به نظر می‌رسد که تکنولوژی هوش مصنوعی مورد استقبال کاربران قرار گرفته و به همین دلیل شرکت‌های بزرگ تکنولوژی هم وارد این صنعت شده‌اند. مدتی پیش شرکت سامسونگ دستیار هوشمند بیکسبی را به صورت رسمی رونمایی کرد و چند شب پیش با معرفی رسمی گوشی هوشمند گلکسی اس 8 از ویژگی‌های کاربردی این دستیار هوشمند پرده برداشت. پرچمدار جدید سامسونگ دارای یک دکمه فیزیکی برای فراخوانی سریع دستیار هوشمند است. اکنون قصد داریم که به بررسی ویژگی‌های این دستیار مجازی بپردازیم.

بیکسبی چه عمل‌هایی را انجام می‌دهد؟

دستیار سامسونگ مانند دیگر دستیارهای مجازی موجود دارای ویژگی‌های چند وجهی است، این دستیار هوشمند فقط جایگاهی در گوشی هوشمند شما نیست بلکه شاید فراتر از انتظارات هم عمل کند. بخش‌هایی از بیکسبی، خدمات دستیار هوشمند گوگل را تکرار کرده که از جمله آن‌های می‌توان به جستجوی سنتی در دستیارهای هوشمند اشاره کرد و همچنین قابلیت دسترسی به کارت‌های مختلف را دارد.

دستیار هوشمند اختصاصی سامسونگ مانند دیگر دستیارهای رقیب می‌تواند به سوالات کاربران پاسخ دهد. این سیستم، مجهز به بانک اطلاعاتی عظیمی است که آن را از اینترنت می‌گیرد. به صورت کلی می‌توان گفت که این دستیار هوشمند بسیار شبیه به دستیار گوگل ساخته و طراحی شده است. لیست پیمایشی این دستیار شامل اخبار و حوادث و اطلاعات ذخیره شده قبلی است که توسط کاربر انجام شده است.

دسترسی به بیکسبی

بیکسبی

همانطور که می‌دانید شرکت سامسونگ، دستیار هوشمند خود را برای اولین بار در پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی اس 8 ارائه داده است. سامسونگ امسال ظاهر تاز‌ه‌ای را به اس 8 داده و دکمه فیزیکی را در آن حذف کرده است. این شرکت به منظور دسترسی آسان‌تر به دستیار هوشمند خود یک دکمه فیزیکی جدیدی را در سمت چپ دستگاه اضافه کرده، این بدان معنی است که فراخوانی دستیار هوشمند بیکسبی از طریق دکمه فیزیکی امکان پذیر است. لازم به ذکر است که این دستیار مجازی فعلا فقط در گلکسی اس 8 موجود است.

استقبال از قدرت صدا

بیکسبی

پاسخ به سوالات انتظار کوچکی از دستیارهای هوش مصنوعی است و شاید بهتر باشد که این دستیارهای موجود به فکر ارائه یک ویژگی خاص برای کاربران باشند. سامسونگ دعده داده بود که کاربران با دستیار هوشمند اختصاصی قادر به کنترل کل گوشی هوشمند هستند، این یعنی کاربران خواهند توانست که با صدای خود، به تمام بخش‌های موجود در گوشی هوشمند دسترسی داشته باشند. شاید کنترل تنظیمات مختلف از طریق فرمان صوتی انتظار بزرگی باشد؛ اما خوب نمی‌توان گفت که این هد دور از واقعیت است. به ظر می‌رسد که سامسونگ برنامه‌های خاص خود را برای دستیار هوشمند اختصاصی خود دارد.

بیکسبی

انتظارات

بیکسبی به عنوان یک دستیار مجازی قابل قبول است، این دستیار مجازی هوشمند قابلیت‌های بسیاری را دارد که کاربران را راضی نگه خواهد داشت؛ اما به صورت کلی خبری از وعده‌های سامسونگ در این سیستم نیست. شاید سامسونگ در آینده ویژگی‌های مختلف زیادی را به این دستیار اضافه کند.

نمی‌توان گفت که کاربران گوشی هوشمند گلکسی اس 8 را فقط و فقط به حاطر حضور بیکسبی خریداری می‌کنند، اما شاید در آینده‌ای نه چندان دور با ارائه ویژگی‌های متنوع مورد توجه کاربران قرار گیرد و شاید هم تنها دلیل برخی از کاربران برای خرید پرچمدارهای سامسونگ باشد.

منبع: Phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر