;
coinex

به ویژگی امنیتی تشخیص چهره گلکسی اس 8 اعتماد نکنید! با عکستان هم گول می‌خورد

تشخیص چهره گلکسی اس 8

باز کردن قفل گوشی گلکسی اس 8 می‌تواند به سادگی داشتن عکس صاحب گوشی باشد. به قابلیت تشخیص چهره گلکسی اس 8 خیلی مطمئن نباشید؛ به راحتی می‌توان آن را فریب داد. جهت بررسی بیشتر این موضوع با تکرا همراه باشید.

باز کردن قفل گوشی با چهره صاحب گوشی به نظر فوق العاده می‌آید. اما با این وجود، اگر دیگران بخواهند بدون اجازه شما قفل گوشی شما را باز کنند، قابلیت تشخیص چهره سامسونگ به سادگی این امکان را به آن‌ها می‌دهد؛ البته همانطور که می‌دانید اکثر گوشی‌های هوشمندی که پیش از سامسونگ از این ویژگی استفاده کردند هم به راحتی فریب می‌خوردند.

طبق ویدیویی که MarcianoTech از نسخه آزمایشی گلکسی اس 8 سامسونگ تهیه کرده است، اگر به سیستم تشخیص چهره گلکسی اس 8 عکس صاحب گوشی را نشان دهید، شما را با صاحب اصلی گوشی اشتباه گرفته و به سادگی قفل گوشی را برایتان باز می‌کند.

البته لازم به ذکر است که کمپانی سامسونگ هم قبول کرده است که قابلیت تشخیص چهره گلکسی اس 8 بیشتر به منظور راحت تر کردن کار کاربران است تا این که امنیت گوشی را بالا ببرد.

در سال 2011، گوگل پذیرفت که آن نسخه از قابلیت تشخیص چهره که برای اندروید 4.0 آیس کریم ساندویچ (Ice Cream Sandwich) طراحی شده بود هم به راحتی با تنها یک عکس فریب می‌خورد. اما این را هم بدانید که همیشه هم قابلیت‌های تشخیص چهره بی‌مصرف و نا امن نبوده اند. گفته می‌شد که سیستم Windows Hello می‌توانست حتی دوقلوهای یکسان را از یک دیگر تشخیص دهد و به هیچ طریقی نمی‌شد آن را گول زد!

گلکسی اس 8 که در روز 21 آوریل (یکم اردیبهشت ماه) به طور رسمی روانه بازار خواهد شد، دارای صفحه نمایش 5.8 اینچی است، اندروید 7.0 نوقا را به عنوان سیستم عامل دارد و 750 دلار در آمریکا قیمت گذاری شده است. مدل بزرگ تر این گوشی یعنی گلکسی اس 8 پلاس از صفحه نمایش 6.2 اینچی برخوردار خواهد بود و با قیمت 850 دلار در آمریکا به فروش خواهد رسید. طبق بررسی‌های تحلیلگران تکرا قیمت این پرچمداران جدید سامسونگ در ایران به بیش از 3 میلیون تومان خواهد رسید.

همچنین لازم به ذکر است که گوشی‌های گلکسی اس 8 سامسونگ از دستیار صوتی سامسونگ به نام بیکسبی (Bixby) هم برخوردار خواهند بود که جانشینی برای سیری (Siri)، دستیار صوتی اپل و الکسا (Alexa)، دستیار صوتی آمازون به حساب می‌آید.

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر