;
coinex

برنامه های اندروید بیش از برنامه‌های آی او اس فروش خواهند داشت

برنامه های اندروید

امروزه گوشی‌های هوشمند بخش مهمی از زندگی روزمره انسان‌ها شده‌اند و زندگی آنها را تحت تأثیر خود قرار داده‌اند؛ بنابراین، افراد زیادی هستند که حاضر به پرداخت پول‌های زیادی برای خرید برنامه های اندرویدی یا آی او اس یا هر پلتفرم دیگری می‌شوند تا نیازهای خود را برطرف کنند، همین موضوع باعث ایجاد رقابت میان توسعه دهندگان می‌شود. در ادامه با تکرا همراه باشید تا تحلیلی که درباره فروش برنامه‌ها در سال 2017 صورت گرفته را باهم بررسی کنیم.

App Annie نام یک کمپانی تحلیلی و آنالیز است که تحقیقات خودرا برروی انواع برنامه‌ها از سیستم عامل‌ها و پلتفرم‌های مختلف انجام می‌دهد. در این مورد، این شرکت تحلیلی بر این باور است که در سال 2017، برای اولین بار برنامه های اندروید بیش از برنامه‌های آی او اس فروش خواهند داشت. این قضیه شامل درآمد حاصل از فروشگاه‌های برنامه های اندرویدی همانند آمازون اپ استور (Amazon Appstore) و سامسونگ گلکسی اپ (Samsung Galaxy Apps) نیز می‌شود.

کمپانی App Annie تخمین می‌زند که در سال 2017 فروشگاه گوگل پلی 42 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت. همچنین با فروش دیگر فروشگاه‌های اندرویدی، 36 میلیارد دلار دیگر به این رقم اضافه خواهد شد. به طور کلی، طبق گفته‌های شرکت App Annie، انتظار می‌رود که در پایان سال جاری درآمدی حدود 78 میلیارد دلار از راه فروش برنامه های اندروید حاصل شود. این درحالی است که بیشترین میزان فروشی که برای برنامه‌های آی او اس در سال جاری انتظار می‌رود، 60 میلیارد دلار است.

جالب است بدانید سایر فروشگاه‌های اندروید به همراه اپل استور با افزایش درآمد سالیانه 20 میلیارد دلار تا سال 2021، بیش از فروشگاه گوگل پلی درآمد خواهند داشت. در این مدت پنج ساله تا پایان سال 2021 میلادی، شرکت App Annie سالیانه رشد نرخ 18 درصدی در فروش تمامی برنامه‌ها را پیش بینی می‌کند.

بیشترین درخواست نرم افزار و برنامه های اندروید و آی او اس در کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه (آسیای شرقی، آسیای جنوب شرق و اقیانوسیه) مشاهده می‌شود. به دنبال آن، به ترتیب کشورهای واقع در آمریکا، اروپا، خاورمیانه و آفریقا قرار گرفته‌اند.

اندروید از مزیت داشتن بیشترین سهم بازار در سطح جهان نیز برخوردار است و هر سال با رشد بیشتر، قدرت خود را نشان می‌دهد. قطعا این موضوع نیز به فروش بیشتر برنامه‌ها کمک خواهد کرد.

صرف نظر از اینکه کدام پلتفرم از فروش بیشتری برخوردار خواهد بود، بایستی به یاد داشته باشیم که همواره آی او اس منافع بیشتری برای توسعه دهندگان برنامه‌های خود در نظر می‌گیرد.

.

منبع: PhoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر