;
coinex

صندوق اخذ رای الکترونیکی انتخابات شورای شهر و روستا رونمایی شد

اخذ رای الکترونیکی

دیروز صبح در همایش دبیران نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ها در تالار فرهنگی و هنری آدینه ، صندوق اخذ رای الکترونیکی انتخابات شورای شهر و روستا ها، به نمایش همگان درآمد.

به گزارش تکرا به نقل از سایبربان؛ در این همایش، بازرسان و مسئولان کمیته‌های حقوقی هیأت‌های نظارت سراسر کشور در تالار آدینه تهران و با حضور محمد محمودی شاه‌نشین رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها و محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

کولیوند رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس در این همایش، گفت:

ما توانستیم در این دوره از انتخابات از فضای رای‌گیری دستی خارج شویم و به سمت اخذ رای الکترونیکی پیش برویم.

کولیوند در ادامه سخنانش گفت:

 بخش فناوری اطلاعات مجلس با مجموعه فناوری اطلاعات وزارت کشور به عملی شدن این امر کمک قابل توجهی داشتند و مجموعه تأییدیه‌های لازم در این زمینه را اخذ کردند، امروز نیز همه ما در یک رای‌گیری آزمایشی با استفاده از این صندوق‌های الکترونیک شرکت خواهیم کرد تا جنبه‌ی آموزشی برای همه داشته باشد. هدف ما این است تا در شهرهایی که تعداد اعضای شوراهای آن‌ها بین ۷ تا ۹ نفر هستند نیز اخذ رای الکترونیکی برگزار شود.

در ادامه همایش، میرزایی‌نکو نماینده شهرستان دماوند و عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت:

 ما درمجموع ۱۵۰ شهر که عمدتا شامل اکثر استان‌های کشور به‌جز ۴ استان می‌شود را انتخاب کردیم که بر این اساس قرار است در شهرهایی که تعداد اعضای شوراهای آن‌ها بین ۷ تا ۹ نفر هستند، انتخابات به‌صورت الکترونیکی برگزار شود و تمام مسائل در رابطه با امنیت این صندوق‌ها هم در نظرگرفته شده و چندین بار روی این صندوق‌ها به‌صورت ‌آزمایشی رای‌گیری انجام‌شده است و نتایج قابل قبول بوده است.

در ادامه همایش نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستاها، بهرام پارسایی نماینده شیراز و دیگر عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا، گفت:

تصمیمات هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها قطعی و ملزم به اجرا است و این هیأت در مواردی که احساس نیاز کند قطعا ورود خواهد کرد.

در ادامه، عکس هایی از دستگاه اخذ رای الکترونیکی مشاهده می‌کنید .

pic-125094-1491545262

pic-125096-1491545262

pic-125097-1491545262

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر