;
coinex

پژوهش‌ها حاکی از آن است که اکس باکس نسبت به پلی استیشن در میان نوجوانان جذاب‌تر است

پژوهش‌ها حاکی از آن است که اکس باکس نسبت به پلی استیشن در میان نوجوانان جذاب‌تر است

یک تحقیق بسیار جالب توسط گوگل انجام شده است که در آن، جذابیت تعدادی از برندها و کنسول‌ها را از نگاه نوجوانان بررسی می‌کند.

 در این پژوهش، طبق نظراتی که از نوجوانان زیر 18 سال جمع آوری شد، کنسول اکس باکس (XBOX) از کنسول پلی استیشن (Playstation) جذاب‌تر بوده است و همچنین جوانان بین 18 تا 25 سال نیز سونی را بسیار جذاب‌تر از مایکروسافت معرفی کردند که به نوبه‌ی خود بسیار جالب است؛ این می‌تواند طراحی و رنگ بندی جالب اکس باکس را یاد آوری کند که باعث جلب کردن نظر نوجوانان زیر 18 سال شده است.

بر اساس گزارشی که گوگل منتشر کرده است، ترجیحات کودکان بین 13 تا 17 سال، حاکی از آن است که اکس باکس چهارمین برند جذاب در دنیا بوده و پلی استیشن، در مقام هفتم قرار دارد. سرویس پخش ویدئوی گوگل (وب‌سایت یوتیوب)، به عنوان سرگرم کننده‌ترین و جذاب ترین برند، در صدر لیست قرار دارد و همچنین Netflix (که یک شرکت فعال در زمینه‌ی رسانه است) رتبه‌ی دوم را از آن خود کرده است.

بر اساس تحقیقاتی که گوگل انجام داده است، برخی بازی‌های ویدئویی در میان جوانان (آنهایی که بین سال‌های 1378 تا 1381 هجری شمسی به دنیا آمده اند) از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده است؛ که می‌توان به بازی‌هایThe Legend of Zelda، Call of Duty: Black Ops، Grand Theft Auto، Pokemon، Minecraft و بازی Counter Strike: Global Offensive اشاره کرد.

بر اساس گزارش گوگل ، نینتندو (Nintendo) از جذابیت کمتری نسبت به اکس باکس و پلی استیشن در میان نوجوانان برخوردار بوده است. جالب است بدانید که بر اساس این گزارش، واقعیت مجازی (VR) و (AR) از جذاب‌ترین و سرگرم کننده‌ترین ابزارهای تکنولوژی در کنار گوشی‌های هوشمند و iOS به حساب می‌آیند.

شما احتمالا با واقعیت مجازی یا VR آشنایی دارید؛ از ابزار از یم هدست تشکیل شده که بر روی سر کاربر قرار می‌گیرد و وی را در یک دنیایی خاص محو می‌کند، که این دنیای مجازی می‌تواند یک دوزخی باشد که شما در آن مشغول مبارزه با یک سری دشمنان متجاوز‌گر هستید و یا یک کنسرت بسیار آرامش بخش باشد که شما در آن محوطه، می‌توانید قدم بزنید و همچنین به صدای آن خواننده محبوبتان، گوش جان بسپارید!

واقعیت افزوده (AR یا Argumented Reality) در واقع چیزی شبیه همان VR است، اما یک فرق بسیار اساسی دارد؛ شما در VR همانطور که گفته شد، در دنیای خاصی سیر می‌کنید. اما در AR شما عینکی را بر روی چشم خود می‌گذارید و سپس یک سری محتوای کامپیوتری به چیزهایی که در دنیای واقعی و از طریق این عینک می‌بینید، اضافه می‌شود. به طور مثال با گذاشتن این عینک بر روی چشم خود، در اتاق خواب خود چند گودزیلای کوچک می‌بینید که بر روی تخت شما در حال بازیگوشی هستند.

و در آخر باید گفت که خاص ترین و جذاب ترین برندها و کنسول‌های دنیا، آنهایی هستند که در سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌های آتی خود، همه نوع سلیقه و رنج سنی وسیعی را در نظر می‌گیرند و به طور مثال فقط به سرگرم کردن جوانان (18 تا 30 سال) توجه نمی‌کنند، که این دقیقا همان چیزی است که درمورد کنسول‌های اکس باکس و پلی استیشن، بسیار حائز اهمیت است.

آیا شما هم اکس باکس را از پلی استیشن، جذاب‌تر می‌دانید؟

منبع: GameSpot

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر