;
coinex

سریع‌ترین آسانسور جهان در برج نیم کیلومتری لاته کره جنوبی

سریع‌ترین آسانسور جهان در برج نیم کیلومتری لاته کره جنوبی

برج Lotte World با ظاهری نقره‌ای رنگ و الهام گرفته از سرامیک‌ها و چینی‌های سنتی کره‌ای، با طراحی استودیو معماری Kohn Pedersen Fox، در شهر سئول کره جنوبی واقع شده و پنجمین ساختمان بلند جهان به حساب می‌آید. در این آسمان خراش، بزرگترین تراس دید شیشه‌ای جهان هم وجود داشته که برای رسیدن به آن، باید از سریع‌ترین آسانسور جهان استفاده کرد.

نمای ساختمان

Lotte World به طور رسمی به تازگی افتتاح شده و ارتفاع آن به 555 متر (1,820 فوت) می‌رسد. زیربنای داخلی ساختمان، 505,300 متر مربع (5,439,000 فوت مربع) است و بیش از 123 طبقه را در خود جای داده است. این ساختمان شامل دفاتر اداری، هتل، فضای فروشگاهی و Officetels است. در کره جنوبی، Officetelsها، نوعی استودیو آپارتمان، و ساختمان‌های چند منظوره‌ای با ظاهری هتل مانند هستند که برای مقاصد تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ارتفاع ساختمان

تراس دید شیشه‌ای در بالای ساختمان، در ارتفاع 497.6 متری (1,633) واقع شده، و چشم اندازی خیره کننده از شهر سئول و مناطق اطراف را به نمایش می‌گذارد. رفتن به این تراس دید، با سریع‌ترین آسانسور جهان، شگفت انگیزتر هم می‌شود.

نمای ساختمان در شهر

طبق گفته وبسایت بلومبرگ، این آسانسور می‌تواند تنها در یک دقیقه، افراد را از طبقه اول به بالاترین نقطه ساختمان ببرد که این خود به تنهایی یک نوع شاهکار محسوب می‌شود، اما باید سرعت آن را تا مقداری محدود کرد تا موجب برهم خوردن حال سرنشینان و تهوع نگردد. در این ساختمان، بلندترین استخر شنای جهان هم وجود دارد.

این پروژه دارای گواهی ساختمان LEED Gold است و از تکنولوژی‌های مورد استفاده در آن می‌توان به پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی، و سیستم‌های جمع آوری آب اشاره کرد.

نمای سه بعدی ساختمان

تکمیل برج Lotte World، باعث تغییر در رتبه بندی 10 ساختمان بلند جهان شده است. از ایالات متحده، تنها یک آسمان خراش و از چین، 5 ساختمان بسیار بلند در لیست وجود دارد. باقی برج‌ها هم از کشورهای امارات متحده عربی، عربستان سعودی و تایوان است.

.

منبع: newatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر