;
coinex

گوگل از راه اندازی گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال در پاییز امسال خبر می دهد

گوگل از راه اندازی گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال در پاییز امسال خبر می دهد

با توجه به خبری که اخیرا توسط یکی از منابع داخلی کمپانی گوگل منتشر شده، می توان نتیجه گرفت که شایعات پیرامون عرضه و راه اندازی نسل بعدی گوشی های گوگل پیکسل پایان یافته است؛ این غول تکنولوژی از عرضه ی حداقل دو گوشی جدید گوگل پیکسل در پاییز 2017 خبر داده است. اینطور که به نظر می رسد کمپانی گوگل قصد دارد با فاصله ی کمی از معرفی گوشی های گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال در سال 2016، گوشی های نسل جدید خود را معرفی کند؛ گوشی های هوشمند نامبرده در ماه اکتبر 2016 معرفی شده و دو هفته بعد از آن، به بازارها عرضه شدند.

این منبع داخلی که مسئولیت انتشار این خبر را به عهده دارد، در گذشته نیز اخبار مربوط به محصولات سخت افزاری گوگل را آشکار کرده است. با توجه به پروژه منبع باز اندروید (AOSP)، به نظر می رسد که دو  و یا احتمالا سه دستگاه اندرویدی گوگل به بازار عرضه خواهند شد. با در نظر داشتن نام گوشی های گوگل، ساختارهای رمزی و سابقه ی گوگل در نامگذاری بر مبنای اندازه ی گوشی ها، سرنخ هایی درباره ی موج جدیدی از گوشی های هوشمند گوگل به دست آمده است.

رابطه ی نام های رمزی با اندازه ی گوشی های گوگل پیکسل

اندازه ی گوشی های نکسوس با نام گونه ی ماهی که برای آن انتخاب شده، مطابقت دارد. گوشی نکسوس 4 که در سال 2012 راه اندازی شد، از نام رمزی ماکو برخوردار بود. گوشی نکسوس 6 نیز که در اندازه ی 6 اینچ تولید شده بود، با نام رمزی شامو عرضه شد؛ همین مساله نشان می دهد که اندازه ی گوشی های گوگل با نامی که برای آنها انتخاب می شود، تطابق داشته و به مرور زمان، بزرگ تر شده است. این احتمال وجود دارد که گوشی گوگل پیکسل ایکس ایکس ال، با نام رمزی تایمان، از گوشی نکسوس 6 نیز بزرگتر باشد؛ این در حالیست که نام رمزی آن از کوچکی دستگاه خبر می دهد. در ادامه لیستی از نام های رمزی گوشی های هوشمند گوگل را مشاهده می کنید:

  • نکسوس 4 در سال 2012: ماکو (Mako)
  • نکسوس 5 در سال 2013: کوسه سرچکشی یا چکش ماهی (Hammerhead)
  • نکسوس 6 در سال 2014: شامو (Shamu)
  • نکسوس 5 ایکس در سال 2015: بول هد (bullhead)
  • نکسوس 6 پی در سال 2015: انگلر (Angler)
  • پیکسل در سال 2016: سیل فیش (Sailfish)
  • پیکسل ایکس ال در سال 2016: مارلین (Marlin)
  • پیکسل 2 در سال 2017: وال آی (Walleye)
  • پیکسل 2 ایکس ال در سال 2017: ماسکی (Muskie)
  • پیکسل ایکس ایکس ال در سال 2017: تایمان (Taimen)

شایعات حاکی از آن هستند که گوشی تایمان، در واقع سومین دستگاه خواهد بود؛ با اینحال، هنوز هیچ چیز تایید نشده است. با در نظر داشتن شهرت و سابقه ی این برند، هنوز همه چیز در هاله ای از ابهام قرار دارد. این احتمال وجود دارد که گوشی گوگل پیکسل ایکس ایکس ال با نام تایمان، در یک دسته بندی و سطح دیگری قرار داشته باشد.

آخرین کد به روز رسانی شده ی AOSP در منابع گوگل که به نام Taimen اشاره کرده است، به نام های سیل فیش، مارلین، وال آی و ماسکی نیز اشاره ای داشته است. هنوز مشخص نیست که تامیان، یک گوشی هوشمند بزرگ خواهد بود و یا اینکه در قالب یک تبلت کوچک یا هیبرید تبلت/نوت بوک عرضه خواهد شد. این احتمال وجود دارد که در کنفرانس I/O 2017، اخبار بیشتری از این دست منتشر شود.

کنفرانس I/O 2017 در تاریخ 17، 18 و 19 می در آمفی تئاتر شورلاین در کالیفرنیا برگزار می شود.

.

منبع: slashgear

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر