;
coinex

گردشگران اردن با اقامتگاه های گنبدی، محیط مریخ را تجربه خواهند کرد

گردشگران اردن با اقامتگاه های گنبدی محیط مریخ را تجربه خواهند کرد
برای بسیاری سفر به مریخ یک رویای شیرین است، اما آیا انسان ها واقعا روزی به یک اقامتگاه مریخی سفر می کنند؟ قطعا چنین سفری کم هزینه نخواهد بود. علاوه بر این، آنجا خطر تشعشعات کیهانی و البته صرف غذاهای کم آب مریخی هم در میان است و حتی اگر در دهه های آینده، امکان سفر به مریخ فراهم شود، بازهم عده معدودی قادر خواهند بود به عنوان گردشگران فضایی به مریخ سفر کنند.

حال دو شرکت Freedomes و SunCity Camp در حال ساخت اقامتگاه های گنبدی در صحرای وادی روم، اردن هستند تا تجربه ای تقریبا نزدیک را برای گردشگران رقم بزنند. وادی روم چشم انداز غریبی شبیه به مریخ دارد، فیلم سینمایی معروف مریخی هم در سال 2015 در این صحرا فیلم برداری شده است. اکنون گردشگران هم می توانند، تجربه مریخی را در اقامتگاه های گنبدی این صحرا داشته باشند.

اقامتگاه های گنبدی مریخی

شرکت Freedomes به کیت های گنبدی خود شهرت دارد، اما چیزی که احتمالا نمی دانید، این شرکت سازنده زیستگاه گنبدی فیلم مریخی هم بوده است. اکنون این شرکت با همکاری  SunCity Camp نسخه های کوچکتری از این زیستگاه گنبدی را در وادی روم ساخته اند.

گردشگران هم می توانند، تجربه مریخی را در اقامتگاه های گنبدی این صحرا داشته باشند.

این اقامتگاه ها در نزدیکی محلی واقع شده اند که فیلم مریخی فیلمبرداری شده بود. به گفته طراحان اقامتگاه مریخی، چشم انداز صحرا به گردشگران احساس حضور در سیاره سرخ را می دهد.

اکنون این شرکت با همکاری SunCity Camp نسخه های کوچکتری از این زیستگاه گنبدی را در وادی روم ساخته اند.

هر گنبد دارای یک حمام و پنجره ای پانوراما است که نمای دیدنی از صحرای وادی روم را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

این اقامتگاه ها در نزدیکی محلی است که مریخی فیلمبرداری شده بود

در این ناحیه که “دره ماه” نام دارد، 5000 هزار بادیه نشین ساکن اند.  SunCity Camp می گوید،  گردشگران می توانند از راهنماهای محلی بهره ببرند. بادیه نشینان محلی که شرکت از آنها به عنوان مردمانی مهمان نواز و صمیمی یاد می کند، دانش عمیقی از صحرا دارند، همچنین بسیاری از این بادیه نشینان نیمه عشایر هستند و هنوز در چادرهای سنتی که از موی بز سیاه بافته شده، زندگی می کنند.

هر گنبد دارای یک حمام و پنجره ای پانوراما است که نمای دیدنی از صحرای وادی روم را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

 شرکت SunCity Camp همچنین در این محل، رستورانی دایر کرده که غذاهای محلی بادیه نشینان را طبخ می کند. این دو شرکت هنوز هزینه اقامت در این گنبدهای مریخی را اعلام نکرده اند، اما به جز هزینه اقامت شرکت اعلام کرده، استفاده از سایر امکانات رفاهی برای هر شب بین 159 تا 318 دلار هزینه خواهد داشت.

.

منبع: inhabitat

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر