;
coinex

رونمایی از شورولت کوروت Carbon Edition 65 جدید با کیت بدنه‌ای از فیبر کربن

شورولت کوروت Carbon Edition 65درحالیکه شرکت خودروسازی آمریکایی دوج (Dodge) در حال ساخت موشک‌هایی بسیار پرقدرت است، وضعیت در شرکت جنرال موتورز (General Motors) کمی آرام‌تر بوده و این شرکت نمونه جدیدی از خودروی افسانه‌ای کوروت (Corvette) را طراحی نموده است. این شرکت در کنار تولیداتی مانند نسل جدید بیوک انکلیو (Buick Enclave) نمونه‌های اسپرتی را مانند مدلهای جدید کوروت از قبل Grand Sport و Z06 در دستور کار خود قرار داده است.

شورولت کوروت Carbon Edition 65 خودرویی است که به مناسبت شصت و پنجمین سال ساخت این مدل افسانه‌ای شرکت شورولت (Chevrolet) طراحی شده است. این خودرو با استفاده از کیت بدنه به جنس فیبر کربن خود و استفاده از این ماده در طراحی خارجی و کابین به نمونه ای متفاوت از سایر مدل های این خودرو تبدیل شده است.

شرکت شورولت هنوز به طور رسمی از میزان کاهش وزن شورولت کوروت Carbon Edition 65 نسبت به مدل های قبلی صحبتی نکرده و با این تفاسیر به نظر می‌رسداین کیت بدنه 15.000 دلاری (معادل 56 میلیون تومان با احتساب دلار 3750 تومانی در زمان نگارش) تنها یک کیت تزئینی و بهبود نمای خودرو باشد.

طراحی خارجی شورولت کوروت Carbon Edition 65

شورولت کوروت Carbon Edition 65 در دو کلاس بدنه کوپه (Coupe) و سقف با قابلیت جمع شدن (Convertible) تولید شده و همانطور که اشاره شد به نظر می‌رسد این کیت بدنه جدید با استفاده از قطعات برجسته از جنس فیبر کربن در قسمت‌های مختلف بدنه مانند درپوش موتور، درهای خودرو و باله عقب (Spoiler) که هماهنگی مناسبی با رنگ سفید سرامیکی شورولت کوروت Carbon Edition 65 دارد، نمای جذابی را برای این خودرو فراهم آورد.

در مدل کوپه قطعات ساخته شده با فیبر کربن بر روی سقف نیز وجود داشته اما در مدل کانورتیبل و روباز این تزئینات به ورودی‌های هوای در بخش جلویی و باله عقبی محدود شده است. از دیگر قسمت‌های قابل توجه شورولت کوروت Carbon Edition 65 استفاده از رینک‌های بزرگ سیاه رنگ همراه با بخش مرکزی مزین به آرم شرکت از جنس کربن بوده که هماهنگی بسیاری با کالیپرهای آبی رنگ ترمز این خودرو دارد و برچسب‌ها زیبا و متفاوت نصب شده در گلگیر جلو اشاره کرد.

طراحی داخلی و کابین شورولت کوروت Carbon Edition 65

مانند طراحی خارجی و بدنه شورولت کوروت Carbon Edition 65، قطعات ساخته شده با استفاده از فیبر کربن در داخل کابین نیز حضور داشته و نمای زیبا و قدرتمندی را برای این خودرو فراهم نموده‌اند. از جمله این قطعات می‌توان به غربیلک فرمان تزئین شده با فیبر کربن اشاره کرد. روکش صندلی‌ها نیز به رنگ آبی مخصوص بوده که با حاشیه‌ها و دوختهایی به رنگ آبی براق تزئین شده است.

بر اساس اعلام شرکت شورولت از این کیت بدنه 650 نمونه تولید خواهد شد که برای مدل‌های Grand Sport 3LT و Z06 3LZ مدل سال 2018 میلادی قابل سفارش خواهد بود. این بسته زینتی و کیت بدنه در تابستان سال جاری به همراه سایر مدل‌های تولیدی کوروت سال 2018، به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

مدل پایه شورولت کوروت از یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر خورجینی سود برده که توانایی تولید نیرویی برابر با 460 اسب بخار را دور موتور 6000 RPM داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز معادل 465 پاوند بو فوت (معادل 630 نیوتون متر) است. این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به زمانی در حدود 3.9 ثانیه نیاز داشته و حداکثر سرعت آن نیز بر اساس اعلام کارخانه سازنده 175 مایل در ساعت (معادل 281 کیومتر در ساعت) اعلام شده است.

قیمت پایه شورولت کوروت در حدود 56.500 دلار (معادل 212 میلون تومان) بوده و در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات با قیمت 71.000 دلار (معادل 266 میلیون تومان) به مشتریان ارائه می‌گردد. از رقبای این خودرو می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • پورشه 718 کیمن (Porsche 718 Cayman) با قیمت پایه 55.000 دلار (معادل 206 میلیون تومان)
  • پورشه 718 باکستر (Porsche 718 Boxster) با قیمت پایه 57.000 دلار (معادل 214 میلیون تومان)
  • آئودی TT RS با قیمت پایه 60.000 دلار (معادل 225 میلیون تومان)
  • لوتوس ایورا (Lotus Evora) با قیمت پایه 92.000 دلار (معادل 350 میلیون تومان)
  • جاگوار F-Type با قیمت پایه 63.000 دلار (معادل 236 میلیون تومان)
  • آلفارومئو 4C با قیمت پایه 57.500 دلار (معادل 214 میلیون تومان)

در انتها توجه شما را به تصاویر دیگری از شورولت کوروت Carbon Edition 65 جلب می‌کنیم.

منبع : Newatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر