;
coinex

ستاره‌های احتمالی نمایشگاه خودروی نیویورک سال 2017 میلادی

ستاره‌های احتمالی نمایشگاه خودروی نیویورک 2017

نمایشگاه خودروی نیویورک رویدادی است از سال 1900 میلادی به صورت سالیانه در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا برگزار می‌گردد. این نمایشگاه که هفته آینده به صورت رسمی فعالیت سال 2017 میلادی خودر را آغاز می‌نماید، بزرگترین رویداد مربوط به صنعت خودروی آمریکای شمالی به شمار می‌رود.

نمایشگاه خودرو نیویورک 2017

نمایشگاه خودروی نیویورک سال 2017 میلادی از روز 23 آپریل در Javits Center واقع در بخش منهتن (Manhattan) شهر نیویورک آغاز خواهد شد و تمامی خودروسازان بزرگ جهان، با ارائه جدیدترین و جذاب‌تری نمونه‌های تولیدی جدید خود حضوری فعال در آن خواهند داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی ستاره‌های احتمالی نمایشگاه خودروی نیویورک سال 2017 بپردازیم.

لینکلن نویگیتور (Lincoln Navigator)

لینکلن نویگیتور نسل جدید که برای نمایش در نمایشگاه خودروی نیویورک 2017 در نظر گرفته شده خودروی شاسی بلندی بسیار بزرگ بوده و تصور ابعاد آن بدون ایستادن در کنار این خودرو کاری بسیار سخت و دشوار است. این خودرو ابعادی در حدود نمونه قبلی به نمایش درآمده در نمایشگاه خودروی نیویورک سال گذشته داشته و به واقع یک خودروی شاسی بلند بسیار لوکس و مجلل است.

لینکلن نویگیتوری که قرار است در نمایشگاه خودروی نیویورک 2017 به نمایش درآید، رقبایی مانند کادیلاک اسکلید (Cadillac Escalade) و اینفینیتی (Infiniti) مدل QX80 داشته ولی بر اساس اعلام شرکت سازنده خودروی کاملا لوکس و تجملی به حساب می‌آید.

دوج دیمون (Dodge Demon)

شرکت خودروسازی دوج نمونه‌ای تحت عنوان دوج دیمون را به نمایشگاه خودروی نیویورک 2017 ارسال خواهد نمود. این خودرو که با نام کامل دوج چلنجر SRT مدل Demon معرفی شده نمونه‌ای است بسیار پرقدرت. این خودرو توانایی تولید نیرویی معادل 840 اسب بخار را داشته و 770 پاوند بر فوت (معادل 1044 نیوتون متر) را داشته که این خودرو را تنها در 2.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

دوج دیمون برای رسیدن به سرعت 100 مایل در ساعت (معادل 160 کیلومتر در ساعت) به زمانی در حدود 5.1 ثانیه نیاز داشته و مسافت 1/4 مایل (معادل 400 متر) را در زمانی معادل 9.65 ثانیه طی می‌نماید. این شاهکار مهندسی شرکت دوج که در نمایشگاه خودروی نیویورک سال 2017 میلادی به نمایش عمومی در خواهد آمد، قرار است با سیستم ضمانتی 3 ساله یا 60.000 کیلومتر (هر کدام که زودتر فرا برسد) به بازار عرضه گردد.

جیپ گرند چروکی ترک هاوک (Jeep Grand Cherokee TRACKHAWK)

شرکت جیپ در کنار نمونه‌های دیگر تولیدی خود مدلی از گرند چروکی با نام نرک هاوک را برای نمایش در نمایشگاه خودروی نیویورک سال 2017 میلادی در نظر گرفته است. این خودروی مخصوص مسیرهای صعب العبور با استفاده از موتور هشت سیلندر خورجینی خود توانایی تولید نیرویی معادل 707 اسب بخار را داشته و همان نمونه‌ای است که در مدل چلنجر هل‌ کت (Dodge Challenger Hellcat) استفاده شده است.

این خودروی شاسی بلند به زمانی معادل 3.5 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر نیاز داشته و حداکثر سرعت آن نیز 180 مایل در ساعت (معادل 300 کیلومتر در ساعت) اعلام شده که برای یک خودروی شاسی بلند رقمی بسیار قابل توجه به شمار می‌رود. مصرف سوخت این خودرو هنوز اعلام نشده اما قطعا این موضوع برای کسانی که توانایی پرداخت قیمت این جیپ گرند چروکی ترک هاوک را دارند، مساله مهمی به حساب نمی‌آید!ژ

هوندا کلریتی (Honda Clarity)

ستاره شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا در نمایشگاه خودروی نیویورک سال 2017 میلادی به احتمال بسیار زیاد مدل کلریتی خواهد بود. این شرکت که سال گذشته و در نمایشگاه خودروی توکیو نمونه‌های مجهز به پیشرانه با سوخت هیدروژن را معرفی نموده بود، دو مدل هیبریدی و الکتریکی جدید از این خودرو را به نمایشگاه خودروی نیویورک ارسال نموده است.

1_2018_Honda_Clarity_Plug_In_Hybrid

این خودروی لوکس سواری بسیار نرم و بی‌صدایی داشته و شرکت هوندا را به یکی از پیشگامان خودروهای با سوخت هیدروژن تبدیل خواهد کرد. هوندا کلیرتی که در نمایشگاه خودروی نیویورک سال 2017 میلادی به نمایش عمومی در خواهد آمد،  در آینده بسیار نزدیک به رقبی جدی برای خودروهای بدون آلایندگی برای محیط زیست مانند خودروهای تولیدی شرکت تسلا (Tesla) بدل خواهد شد.

کادیلاک سوپر کروز (Cadillac Super Cruise)

شرکت خودروسازی آمریکایی کادیلاک که به ساخت نمونه‌های لوکس و مجلل مشهور است، هفته گذشته یک نمونه جدید از مدل CT6 سدان را معرفی نمود. این خودرو که در پاییز سال جاری به بازارهای جهانی عرضه می‌گردد، مجهز به سیستم جدید و پیشرفته سوپر کروز شرکت جنرال موتورز (ٖGeneral Motors) بوده و رقیبی جدی برای سیستم خودران (Auto Pilot) شرکت تسلا به شمار می‌آید.

متاسفانه نموده تولیدی از این خودرو در نمایشگاه خودروی نیویورک 2017 میلادی وجود نداشته اما کادیلاک سوپر کروز آینده‌ای جدید را برای خودروهای بدون نیاز به دخالت راننده ترسیم خواهد نمود.

بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron)

بوگاتی شیرون یا کایرون در حال حاضر در کنار بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron) و هنسی ونوم (Hennessey Venom) سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان است. اگرچه این خودرو در نمایشگاه جنو سال گذشته معرفی شده اما فرصت دیدن این ابر خودروی 3 میلیون دلاری (معادل 11.25 میلیون دلار با احتساب دلار 3750 تومانی در زمان نگارش) تنها در مکان‌هایی مانند نمایشگاه خودروی نیویورک 2017 و یا مکان‌هایی از این دست برای مردم عادی فراهم می‌گردد!

این شاهکار هنری – مهندسی شرکت فرانسوی بوگاتی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به تنها 2.3 ثانیه نیاز دارد. موتور غول آسای 8 لیتری 16 سیلندر این خودرو با توان 1479 اسب بخار، حداکثر سرعتی معادل 261 مایل (معادل 431 کیلومتر در ساعت) را برای این خودرو فراهم می‌نماید.

خودروی مفهومی تویوتا FT-4X

این نمونه از شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا (Toyota) به احتمال بسیار زیاد، مفهومی‌ترین نمونه نمایشگاه خودروی نیویورک 2017 میلادی خواهد بود. تویوتا FT-4X یک جعبه ابزار همه کاره برای مسیرهای داخل شهری و جاده‌های خارج از شهر بوده که پیشتر به بررسی و معرفی آن پرداختیم.

تنها نکته منفی این خودرو این مساله است که تویوتا FT-4X تنها یک خودروی مفهومی بوده و هنوز مشخص نیست که در آیا خط تولید قرار خواهد گرفت یا خیر.

.

منبع : The Verge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر