;
coinex

تک استار: معرفی استارتاپ صورتی ها/ رسانه‌ای معتبر در حوزه بانوان و دختران

تک استار: معرفی استارتاپ صورتی ها/ رسانه‌ای معتبر در حوزه بانوان و دختران

تکرا پس از گذشت ۲ سال از حیات خود، عزم خود را برای کمک به اکوسیستم استارتاپی کشور عزیزمان جزم کرده و قصد دارد با استفاده از تریبونی که در اختیارش است، به معرفی این کارآفرینان و کسب و کارهایشان بپردازد. معرفی استارتاپ ها در قالب برنامه ای با نام “تک استار” در وب سایت تکرا منتشر خواهد شد. در حال حاضر اخباررسمی و کانگورو نیز ما را در این مهم یاری خواهند کرد.

در این قسمت از تک استار، مصاحبه تکرا با کسری عاشقی بنیانگذار استارتاپ صورتی ها را مطالعه خواهید کرد. استارتاپی که قصد دارد با ارائه محتوای مفید و باکیفیت، معرفی و فروش خدمات و محصولات حوزه بانوان و دختران، در نهایت به مرجعی معتبر در این حوزه تبدیل شود.

1. لطفا تک تک اعضای تیم خود را معرفی کنید؛ الان چند نفر هستید و چه تخصص ها و مسئولیت هایی دارید؟ چند نفر هم بنیان گذار هستید؟

در حال حاضر تیم اصلی و ثابت در صورتی‌ها متشکل از 5 نفر هستش که بنده کسری عاشقی بنیانگذار پروژه ، ابراهیم عادلی و میلاد صادقیان به عنوان هم‌بنیانگذار (که از دوران کودکی باهم دوست و همکلاسی بودیم و از قضا هر سه در یک دانشگاه مشغول تحصیل رشته آی تی شدیم). همچنین خانم‌ها رحان جعفری و آیدا علیزاده در قسمت تولید محتوای باکیفیت و هدفمند در مجله مشغول هستند.

من در حوزه طراحی وب و همچنین اپلیکیشن اندروید فعالیت‌هایی از قبل داشتم و همان تجارب و توانایی‌ها رو در مجله صورتی‌ها بکار بردم و همواره در حال توسعه اپلیکیشن و وبسایت صورتی‌ها هستم.

اپلیکیشن صورتی ها در کافه بازار

ابراهیم و میلاد هر دو در زمینه طراحی وب و توسعه وردپرس سابقه داشتند که هم اکنون توسعه سایت و نیز آنالیز آمارهای مختلف گوگل برای بهبود UI و UX از کارهای مهمشان هست. البته کنار این کارها هر سه باهم همواره در حال ارتقای سئوی سایت چه در مطالب و چه در بحث فنی سایت هستیم.

رحان و آیدا قبلا در وبلاگ‌های شخصی‌شان تجربه تعامل با مخاطب و تولید محتوای آماتوریک داشتند که باتوجه به علاقه و جدیتشان در کار، الان در صورتی‌ها مشغول به تولید محتوا هستند که پس از ماه‌ها تجربه در صورتی‌ها و نیز کارگاه‌هایی که باهم درباره مباحث سئو و هدفمندی تولید محتوا گذروندیم اکنون خیلی حرفه‌ای تر در این زمینه فعالیت می کنند.

2. ایده شما چیست و چرا این ایده را برای اجرا انتخاب کردید؟

ایده و هدف اصلی، ایجاد یک رسانه باکیفیت و معتبر برای موضوعات متنوع در حوزه بانوان و دختران است.

 اکثرا در پروژه های رسانه محور، مخصوصا در حوزه بانوان و دختران، زرد بودن، کاربرناپسندی و همچنین هدفمند نبودن محتوا بیشتر از ماهیت خود رسانه به چشم میخوره بطوریکه با وارد شدن به یک سایت عملا محتوای مفیدی در کار نیست و در خوشبینانه ترین حالت دو سه پنجره مزاحم هم بدون اجازه باز میشن! در اپلیکیشن‌ها هم به همین صورت، نبود منبع کامل و معتبر و همچنین ضعیف بودن اکثر نمونه‌های ابتدایی موجود، انگیزه ما رو دوچندان کرد.

ما علاوه بر حساسیت شدید روی کیفیت محتوا، از لحاظ فنی هم در سایت و اپلیکیشن فاکتورهای بسیار ریز و درشتی رعایت کردیم بطوری که با وارد شدن به هر دو، واقعا تفاوت کیفیت و کاربرپسندی سریعا به چشم میخورد، این حرف تنها مبنی بر اعتماد بنفس نیست، بیشتر از 300 کامنت مثبت در کافه بازار و مایکت و همچنین بالای 2000 نظر در وبسایت، نتیجه این همه ریزبینی‌مون رو داده.

3. اگر بخواهید کسب و کار خود را در قالب یک جمله توضیح دهید (Elevator Pitch)، آن جمله چیست؟

مجله صورتی‌ها ، ارائه محتوای مفید و باکیفیت، معرفی و فروش خدمات و محصولات حوزه بانوان و دختران

4. با چه سرمایه ای کار خود را آغاز کردید و آیا فکر می کنید که این مبلغ برای شروع کارتان کافی بود؟

شاید باورش سخت باشه اما سرمایه شروع کارمان کمتر از یک میلیون تومان بود، چون از لحاظ فنی و اجرایی خودمون توانایی‌های لازم رو داشتیم و همچنین تیم تولید محتوا با هدف بزرگتر و آینده‌نگرانه با ما همراه شدند. بله کافی بود. البته هزینه‌هامون رو هر ماه با انجام یک یا چند سفارش طراحی تامین میکردیم.

5. آیا تا این لحظه سرمایه گذار داشتید؟ کمی در رابطه با این موضوع توضیح دهید.

بله در اواخر سال 95 از شتابدهنده دیموند سرمایه جذب کردیم که هم اکنون با همکاری این شرکت (از لحاظ مالی و محل کار) در حال توسعه مجله هستیم.

استارتاپ صورتی ها

6. تا این لحظه، بزرگترین چالش هایی که با آن ها دست و پنجه نرم کردید چه بوده و فکر می کنید در آینده چه چالش هایی پیش روی شما خواهد بود؟

چالش‌ها واقعا تمام شدنی نیستند و در تمامی مراحل با چالش‌های جدیدی روبرو میشیم که البته این نشانه‌ی خوبیه، نشانه پیشرفت و حرکت! اما بعضی از این موارد فکر کنم تا آخر عمر همراهمون باشند، از جمله بهبود UI  و UX ! ماهیت پروژه ما، ارائه محتوای باکیفیت و مفید برای بانوان و دختران هست اما روز به روز سلیقه مخاطبا عوض میشه، اگر محیطی که محتوا در اون ارائه میشه دلنشین آنها نباشه عملا کیفیت محتوا و باقی زحمات بی‌فایده است چون حتما فرار کرده و فقط به یک نرخ پرش تبدیل شده. این چالش از روز اول تا همین الان که در حال صحبت با شما هستم با ما همراه بوده، هر روز تغییر، بهبود و ارائه نسخه جدید… راضی نگه داشتن مخاطبین با این وسع از سلایق و افکار بیش از حد تصور سخت شده.

7. اگر همین الان یک نفر قصد داشته باشد نیازهای تیم شما را برطرف کرده و به نوعی بر روی شما سرمایه گذاری کند، چه چیزهایی از او می خواهید؟ در مجموع فکر می کنید چه چیزهایی (عوامل یا امکاناتی) می تواند به رشد کسب و کارتان کمک کند؟

تبلیغات و معرفی! اصلی ترین دغدغه هر کسب و کار شاید همین معرفی و همه گیر شدن باشه. همه کارها رو درست انجام بده، محتوای ناب ارائه کن، کاربرپسند باش، همواره بروز و پرانرژی و …، تا زمانی که معرفی و همه‌گیر نشدی عملاً به هیچ چیزی نرسیدی! حتی با اینکه سرمایه مالی جذب کردیم اما بازهم تبلیغات و معرفی بسیار سخته! خیلی از راه‌های قدیمی و حتی پرهزینه دیگه عملا جواب نمیده و حتی پشت کارهای تبلیغاتی هم باید فکر بزرگ و ایده جالبی داشت!

8. فکر می کنید چه عواملی ممکن است باعث شکست کسب و کارتان شود؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید؟ چه راهکاری برای مقابله با این عوامل در نظر دارید؟

همونطور که تصمیم و شروع کار با خود آدمه، حتما مهمترین عامل شکست هم خود آدمه! بنظرم فاکتورهای مهمی در خود انسان (البته که تیم) هستش که باید همیشه شارژ نگه داشته بشه، هدفمندی، تمرکز، تلاش، صبر و صبر!

9. مطالعه چه کتاب هایی را به دوستانتان پیشنهاد می دهید؟ لطفا یک یا چند کتابی که از مطالعه آن لذت برده و نکات خوبی یاد گرفته اید را نام ببرید.

بدلیل دغدغه‌هایی که در مدیریت این پروژه دارم همیشه در حال مطالعه مقالات سئو، content marketing  و … هستم اما حقیقتا مطالعه کتاب بازانجام یا همان rework پیشنهاد خوبیه.

10. و در نهایت به عنوان آخرین سوال، چشم انداز شما برای چند سال آینده چیست؟ به عنوان مثال 5 سال آینده کسب و کارتان را به چه شکلی می بینید؟

مجله صورتی‌ها ، یک رسانه معتبر و همه‌گیر بین بانوان و دختران هستش، طبق معمول همه روزه با محتوای جدید، باکیفیت و مفید به روز میشه، علاوه بر ماهیت مجله‌ای، مرجع مطمئن و حرفه‌ای برای معرفی و بررسی خدمات، محصولات و کالاهای مربوط به حوزه بانوان شده و حتی خرید آنلاین همین محصولات …

در کلام آخر، از رسانه تکرا برای حمایت و معرفی استارتاپ‌ها تشکر می‌کنیم، آشنایی با شما برامون بسیار خوشحال کننده بود.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر