;
coinex

تجهیز مدل پایه جاگوار F-Type جدید به موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو

جاگوار F-Type جدیدجاگوار F-Type از اولین نمایش عمومی خود در سال 2012 میلادی، همیشه از موتورهای حجیم و پرقدرت شش سیلندر خورجینی (V6) و هشت سیلندر خورجینی (V8) استفاده کرده بود. اما برای سال جدید این شرکت در نظر دارد که سنت‌های قدیمی را کنار گذاشته و مدل پایه و استاندارد جاگوار F-Type را به یک پیشرانه چهار سیلندر کوچک مجهز به سیستم توربوشارژر، تجهیز نماید.

این موتور جدید علاوه بر کاهش هزینه و قیمت تمام شده جاگوار F-Type ، مصرف سوخت و آلایندگی کمتری داشته و قدرت نسبتا بالای 300 اسب بخاری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا خریداران خودروهای لوکس و انگلیسی جاگوار (Jaguar) از این موتور جدید و کوچک چهار سیلندر 2.0 لیتری استقبال می کنند یا خیر.

موتور و پیشرانه جاگوار F-Type جدید

جاگوار F-Type یک خودروی اسپرت زیبا و جذاب بوده که حتی در نمونه‌های مجهز به موتور کوچک و جدید 2 لیتری، در هنگام حرکت در بزرگراه‌ها توجه همگان را به خود جلب می‌کند. موتور جدید درنظر گرفته شده برای این خودروی جدید، یک نمونه 2 لیتری چهار سیلندر بوده که به طور کامل از آلومینیوم ساخته شده است. این موتور توانایی تولید نیرویی برابر با 296 اسب بخار را داشته و گشتاور تولیدی آن نیز 295 پاوند بر فوت (معادل 400 نیوتون متر) است.

این موتور کوچک 2 لیتری که به سیستم توربوشارژر دوبل (Twin Turbo) مجهز شده است، این گشتاور را از دور موتور بسیار پایین 1.500 RPM در اختیار راننده قرار می‌دهد. نیروی تولیدی نیز توسط یک جعبه دنده جدید هشت سرعته مجهز به سیستم تعویض دنده سریع (Quick Shifter) به چرخ‌های جاگوار F-Type جدید منتقل می‌گردد.

علیرغم کوچک شدن موتور و کاهش حجم، این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به زمانی معادل 5.4 ثانیه نیاز داشته و حداکثر سرعت آن بر اساس اعلام شرکت جاگوار 155 مایل در ساعت (معادل 250 کیلومتر در ساعت) خواهد بود.

مقایسه به نمونه‌های قبلی

اگرچه نمونه‌های مجهز به موتور چهار سیلندر 2 لیتری جدید توانایی‌های مدل‌ها قبلی این خودرو مانند SVR را نداشته و توانایی شتابگیری تا سرعت 100 کیلومتر در ساعت در زمان 3.5 ثانیه و حداکثر سرعت 200 مایلی (معادل 322 کیلومتر) را به راننده نمی‌دهد اما باید به این نکته توجه داشت که جاگوار F-Type جدید با قیمتی زیر 60.000 دلار (معادل 225 میلیون تومان با احتساب دلار 3750 تومانی در زمان نگارش) عرضه شده و تجربه سواری یک جاگوار کاملا جدید را به راننده و سرنشینان خواهد داد.

ران لی (Ron Lee) مدیر بخش سیستم انتقال قدرت جاگوار و لند روور (Land Rover) در خصوص این موتور جدید می‌گوید:

موتور جدید چهار سیلندر 2 لیتری بنزینی که برای جاگوار F-Type جدید درنظر گرفته شده، تلفیقی است که قدرت و عملکرد بالا در کنار مصرف سوخت و آلایندگی پایین. تکنولوژی‌ها استفاده شده در موتور این خودرو مانند سیستم کنترل حرکت سوپاپ‌ها، مانیفولدهای سیستم خروجی و اگزوز و همچنین سیستم توربوشارژر دوبل استفاده شده، این موتور را به پیشرفته‌ترین نمونه ساخته شده توسط شرکت جاگوار تبدیل کرده است.

جاگوار F-Type جدید نسبت به نمونه قبلی مجهز به موتور شش سیلندر خورجینی در حدود 52 کیلوگرم کاهش وزن داشته است. برای حفظ پایداری خودرو نیز مهندسان شرکت شاسی خودرو را مورد بهینه سازی قرار داده تا هماهنگی کاملی با این موتور سبک وزن پیدا نماید.

مدل‌های مختلف جاگوار F-Type سال 2018 میلادی

شرکت جاگوار مدل‌ها و تیپ‌های بسیار و متنوعی را برای جاگوار F-Type سال 2018 درنظر گرفته است. جاگوار با تولید 24 گونه مختلف از این خودرو سعی در تصاحب بازار خودرهای اسپرت بازار آمریکای شمالی دارد. از نمونه‌ها و تیپ‌ها جاگوار F-Type جدید می‌توان به تیپ Sport Edition مجهز به موتور V6 سه لیتری با قدرت 400 اسب بخار و تیپ R-Dynamic مجهز موتور V6 مجهز به سوپرشارژر با قدرت 380 اسب بخار و رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی اشاره کرد.

پر قدرت‌ترین نمونه جاگوار F-Type سال 2018 میلادی نیز تیپ SVR این خودرو بوده که با استفاده از یک موتور هشت سیلندر خورجینی توانی نزدیک به 570 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

تجهیزات و امکانات جاگوار F-Type سال 2018 میلادی

از امکانات و تجهیزات نصب شده بر روی جاگوار F-Type مدل سال 2018 میلادی می‌توان به سنسورهای نیمه خودکار کمکی پارک، دوربین کمکی با کیفیت بالا در بخش جلویی، سیستم جلوگیری برخورد از جلو با ترمزهای خودکار اضطراری (Forward Collision Alert with Automatic Brakes)، سیستم حفظ حرکت خودرو بین خطوط جاده، سیستم اطلاعاتی/سرگرمی (Infotainment) شرکت جاگوار با نام In Control Touch، صندلی‌های سبک وزن و چراغ‌ها جلویی مجهز به لامپ‌های LED اشاره کرد. طراحی جدید جلو پنجره، نرم افزار جدید ReRun برای کار و هماهنگی کامل با دوربین‌های Go Pro از دیگر قابلیت‌های جاگوار F-Type سال 2018 میلادی خواهند بود.

این خودرو در حال حاضر در لیست خودروهای ارسالی شرکت جاگوار به نمایشگاه خودروی نیویورک 2017 قرار داشته و با قیمت 59.900 دلار (معادل 225 میلیون تومان) در مدل پایه و مجهز به موتور جدید چهار سیلندر و با قیمت 125.000 دلار (معادل 469 میلیون تومان) در مدل SVR در سال جاری به خریداران عرضه خواهد شد.

از رقبای جاگوار F-Type می‌توان به نمونه‌ها زیر اشاره کرد:

  • پورشه ۷۱۸ کیمن (Porsche 718 Cayman) با قیمت پایه ۵۵.۰۰۰ دلار (معادل ۲۰۶ میلیون تومان)
  • پورشه ۷۱۸ باکستر (Porsche 718 Boxster) با قیمت پایه ۵۷.۰۰۰ دلار (معادل ۲۱۴ میلیون تومان)
  • آئودی TT RS با قیمت پایه ۶۰.۰۰۰ دلار (معادل ۲۲۵ میلیون تومان)
  • لوتوس ایورا (Lotus Evora) با قیمت پایه ۹۲.۰۰۰ دلار (معادل ۳۵۰ میلیون تومان)
  • جاگوار F-Type با قیمت پایه ۶۳.۰۰۰ دلار (معادل ۲۳۶ میلیون تومان)
  • آلفارومئو ۴C با قیمت پایه ۵۷.۵۰۰ دلار (معادل ۲۱۴ میلیون تومان)

منبع : Newatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر