;
coinex

فیلم “سرنوشت خشمگین” رکورد بیشترین فروش افتتاحیه را شکست

با کمک چین، فیلم سرنوشت خشمگین - Fate of the Furious breaks Star Wars’ opening weekend record - Fate of the Furious رکورد بیشترین فروش افتتاحیه را شکست

با کمک باکس آفیس کشورهای خارج از آمریکا، فروش فیلم سرنوشت خشمگین یا سریع و خشمگین 8 (Fate of the Furious)، رکورد بیشترین فروش افتتاحیه در جهان را شکست. پیش از این، آخرین قسمت فیلم جنگ ستارگان با نام Star Wars: The Force Awakens که 16 ماه پیش اکران شده شده بود، این رکورد را در اختیار داشت.

فروش جهانی فیلم سرنوشت خشمگین در روز افتتاحیه، به مبلغ 532.5 میلیون دلار رسید. از این مقدار، 100.2 میلیون دلار متعلق به بازار آمریکای شمالی و 432.3 میلیون دلار متعلق به کشورهای دیگر بود.

432.3 میلیون دلار بدست آمده از فروش کشورهای دیگر، از افتتاحیه بین المللی فیلم دنیای ژوراسیک (Jurassic World) پیشی گرفت؛ این فیلم در سال 2015 اکران شده و 300 میلیون دلار بدست آورد. همچنین با فیلم جنگ ستارگان، رقابتی تنگاتنگ داشت؛ این فیلم در روز افتتحایه خود، مبلغ 529 میلیون دلار فروش داشت.

با این حال، آخرین بخش فیلم جنگ ستارگان که در 18 دسامبر سال 2015 اکران شد، در کشور چین به موفقیتی در این حد دست نیافته بود. فیلم سرنوشت خشمگین در چین، بیش از هر کشور دیگر ی فروش داشته است. این فیلم در چین، 190 میلیون دلار فروش داشته که حدودا 90 میلیون دلار از فروش آن در آمریکا، کانادا، و 10 برابر بیشتر از فروش آن در مکزیک یعنی 17.8 میلیون دلار است.

نویسنده فیلم سرنوشت خشمگین کریس مورگن است و کارگردانی آن به عهده  اف. گری گری بوده است. از بازیگران آن هم می‌توان وین دیزل و دواین جانسون را نام برد.

داستان فیلم درباره افرادی پرتوان است که از با ماشین‌هایشان از موانع دشوار عبور می‌کنند. این فیلم هشتمین قسمت از سری سریع و خشمگین است که بعد از شروع فرنچایز آن در سال 2001 ساخته شده است. حق امتیاز این فیلم بیش از 4.4 میلیارد دلار برای توزیع کننده آن، یونیورسال پیکچرز، درآمد داشته است.

.

منبع: polygon

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر