;
coinex

ماموریت فضاپیمای مریخ ناسا به تعویق خواهد افتاد

ماموریت فضاپیمای مریخ ناسا به تعویق خواهد افتاد
آژانس فضایی ناسا اعلام کرد، احتمالا دو ماموریت نخست کپسول فضایی اوریون را به تاخیر خواهد انداخت. کپسول فضایی اوریون هم اکنون در حال توسعه است تا فضانوردان را به فضای عمیق و سرانجام مریخ ببرد. بر اساس گزارش دفتر بازرسی ناسا، مسائل فنی و همچنین کمبود بودجه موجب تاخیر شده است.

نخستین ماموریت بدون سرنشین اوریون که قرار بود با یک سیستم پرتاب فضایی (SLS) به فضا پرتاب شود، برای نوامبر 2018 برنامه ریزی شده بود. ماموریت دوم اوریون هم که شامل فضانوردان می شود، برای اوت 2021 برنامه ریزی شده بود.

در گزارش دفتر بازرسی آمده است:”ماموریت های اکتشافی اولیه ناسا در سفر به مریخ؛ EM-1 و EM-2 متحمل هزینه های زیاد و چالش های فنی شده اند که به احتمال زیاد تاریخ آغاز برنامه را تحت تاثیر قرار می دهند.”

در گزارش به تاخیر در مراحل ساخت و توسعه ماژول اوریون که به وسیله آژانس فضایی اروپا در حال توسعه است و همچنین ریسک های فنی ناشی از تغییرات در طراحی سپر حرارتی کپسول فضایی هم اشاره شده است. در این گزارش همچنین، به تاخیر در توسعه نرم افزار سیستم پرتاب فضایی، اوریون و سیستم های زمینی موجود در پایگاه فضایی کندی در فلوریدا اشاره شده است.

گفتنی است، پیش بینی شده بود، کل هزینه سیستم پرتاب فضایی، اوریون و برنامه های توسعه سیستم های زمینی تا پایان سال مالی 2018 به حدود 23 میلیارد دلار برسد و هزینه ماموریت های سرنشین دار مریخ هم تا سال 2033 به بیش از 33 میلیارد دلار برسد.

.

منبع: phys

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر