;
coinex

تماشا کنید: حیات فرازمینی در قمر زحل، انسلادوس (زیرنویس فارسی)


تماشا کنید: آیا کشف جدید کاسینی به معنی وجود حیات فرازمینی در اقیانوس انسلادوس است؟قمر انسلادوس در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین اهداف علمی اخترشناسان تبدیل شده است. اکنون به نظر می ‌رسد، دانشمندان از هر زمان دیگری به کشف حیات درسطح قمر انسلادوس نزدیک ‌تر شده ‌اند. دانشمندان گمان می‌کنند قمر انسلادوس ممکن است با وجود آبفشان‌ ها، فعالیت‌ های هیدروترمالی و اقیانوسی که در زیر سطح یخی خود پنهان کرده، دارای شرایط مناسبی برای حیات فرازمینی باشد.

انسلادوس با قطر ۵۰۴ کیلومتر، میزبان یک اقیانوس حاوی آب مایع در زیر سطح یخی خود است. دانشمندان تصور می‌کنند این اقیانوس ارتباطی با پوسته سنگی این قمر دارد که دارای فعل‌ و انفعالات شیمیایی بسیاری است. به این جهت، اختر زیست شناسان از انسلادوس به ‌عنوان یکی از بهترین گزینه ‌های موجود در منظومه شمسی نام می‌ برند که می‌تواند میزبان حیات باشد.

اخترشناسان به لطف فضاپیمای کاسینی که از سال ۲۰۰۴ در مدار زحل و انسلادوس در گردش است، این داده ها را به دست آورده اند. آنها با آنالیز نمونه هایی که کاسینی دو سال قبل از آبفشان های انسلادوس به دست آورده، قادر به آشکار کردن شواهد جدیدی از وجود مولکلول های هیدروژن در این قمر شدند.

هیدروژن نشان دهنده وجود فعالیت های هیدروترمالی در زیر پوسته یخی اقیانوس انسلادوس است و از آنجایی که برخی از اساسی ترین اشکال حیات در اقیانوس های زمین، در شرایطی مشابه به وجود آمده اند، ممکن است چنین اشکالی از حیات در انسلادوس هم وجود داشته باشند.

اما متاسفانه، این یافته های جدید با آخرین روزهای ماموریت کاسینی همراه شده است. ماموریت کاسینی، پس از دو دهه حضور در فضا، روز ۱۵ سپتامبر (28 شهریور) سال ۲۰۱۷، با شیرجه مرگ بار در جو سیاره زحل به پایان خواهد رسید.

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر