;
coinex

15 عادت میلیونرهای خودساخته از زبان مردی که 5 سال به مطالعه افراد ثروتمند پرداخته است

15 عادت میلیونرهای خودساخته از زبان مردی که 5 سال به مطالعه افراد ثروتمند پرداخته استموفقیت یک شبه بدست نمی‌آید. تمام میلیونرهای خودساخته بالاخره از جایی شروع کردند.

Thomas C. Corley معتقد است که اکثر تحولات برای تبدیل شدن به فردی غنی و موفق، مربوط به عاداتی غنی است. توماس سی کورلی، پنج سال از عمر خود را صرف مطالعه عادات روزانه 177 میلیونر خود ساخته و کارآفرین کرده است

او در کتاب “عادت‌هایت را تغییر بده، زندگی‌ات را تغییر بده” می‌نویسد:

من در تحقیقی که انجام دادم فهمیدم که عادات روزانه افراد، امر می‌کند که چگونه فرد موفق یا ناموفقی در زندگی خواهید بود؛ عادات‌تان را تغییر دهید، زندگی‌تان را تغییر دهید.

علت و معلولی وجود دارد که به عادات مربوط است. عادت های افراد است که سبب ثروت، فقر، شادی، ناراحتی، استرس، روابط خوب، روابط بد، سلامت خوب، یا سلامت بد می‌شود.”

او همچنین می‌گوید: “خبر خوب این است که عادت های افراد قابل تغییر است.” در اینجا عادات درست و خوبی را از 15 کارآفرین ثروتمند و میلیونرهای خودساخته که میلیون‌ها و میلیاردها دلار سرمایه دارند، مشاهده می‌کنید و شما هم می‌توانید از همین امروز آن‌ها را شروع کنید:

عادت های رفتاری میلیونرهای خودساخته

آن‌ها همیشه مطالعه می‌کنند.

آن‌ها همیشه مطالعه می‌کنند.

افراد موفق، به جای آنکه بخواهند سرگرم شوند، ترجیح می‌دهند بیاموزند. طبق نوشته Corley، “هشتاد و هشت درصد از ثروتمندان موفق و میلیونرهای خودساخته ، روزانه 30 دقیقه یا بیشتر از وقت خود را به مطالعه، یادگیری یا بهتر کردن خودشان اختصاص می‌دهند… اکثر آن‌ها برای سرگرمی مطالعه نمی‌کنند… بلکه برای یادگیری این کار را می‌کنند.”

Corley  فهمید که آن‌ها تمایل به خواندن سه نوع کتاب دارند: بیوگرافی و زندگینامه افراد موفق، خود یاری یا توسعه فردی و کتاب‌های تاریخی.

آن‌ها ورزش می‌کنند.

آن‌ها ورزش می‌کنند.

Corley می‌گوید: “هفتاد و شش درصد از افراد موفق و میلیونرهای خودساخته ، روزانه 30 دقیقه یا بیشتر، به انجام ورزش‌های هوازی می‌پردازند.” ورزش‌های هوازی یا همان ایروبیک، هر چیزی که به قلب مربوط است را شامل می‌شود، مانند دو سرعت، آهسته دویدن، پیاده روی، یا دوچرخه سواری.

او نوشته “ورزش‌های هوازی نه تنها برای بدن، که برای مغز هم مفیداند. این ورزش‌ها سب رشد نورون‌ها (سلول‌های مغز) می‌شوند… ورزش همچنین تولید گلوکوز را هم افزایش می‌دهد. گلوکز سوخت مغز است. هر چه سوخت مغز بیشتر باشد، رشد آن بیشتر شده و هوشمندی افزایش می‌یابد.”

از دست ندهید: یک روز از زندگی بنیان‌گذار یک شرکت ۴ میلیارد دلاری چگونه است؟

آن‌ها با افراد موفق دیگر در ارتباط هستند.

آن‌ها با افراد موفق دیگر در ارتباط هستند.

به گفته‌ی کورلی: “شما به اندازه افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید، موفق‌اید. ثروتمندان موفق همیشه به دنبال افراد هدف گرا، خوش بین، خوش ذوق و دارای بینش فکری مثبت هستند.”

او نوشته، برای ایجاد این ارتباطات، ثروتمندان موفق شش کار را انجام می‌دهند: برای مردم تولدی شاد را آرزو می‌کنند، پاسخ سلام را می‌دهند، در رویدادهای زندگی یکدیگر را فرا می‌خوانند، در گروه‌های متفکرانه معمول یا غیر معمول، مانند گروه‌های بیزینسی شرکت می‌کنند و داوطلب می‌شوند، یا با افرادی که علاقه‌های مشترک‌شان را به اشتراک می‌گذارند، در تماس‌اند.

این واقعا مهم است که از افراد منفی گرا و تاثیرات آن‌ها دوری کنید. Corley تاکید می‌کند که انتقادات منفی و مخرب، شما را از مسیر رسیدن به موفقیت خارج می‌کند.

آن‌ها هدف خودشان را دنبال می‌کنند.

آن‌ها هدف خودشان را دنبال می‌کنند.

Corley در تحقیقاتش فهمید که افراد موفق و میلیونرهای خودساخته ، غرق در تعقیب اهداف خود هستند.

او می‌گوید: “دنبال کردن اهداف و رویاهای خودتان، باعث ایجاد عالی‌ترین و بزرگترین شادی‌های طولانی مدت می‌شود، و نتیجه آن، بیشترین تجمع ثروت است.”

افراد زیادی در تعقیب رویاهای دیگران – مثلا والدینشان – مرتکب اشتباهاتی می‌شوند، اما افراد موفق و توانگر، رویاهای خودشان را دارند و آن‌ها را به طور خستگی ناپذیر و عاشقانه دنبال می‌کنند.

Corley اینطور می‌نویسد: “اشتیاق، کار را جالب می‌کند. اشتیاق به شما انرژی و دوام می‌دهد و سبب می‌شود بر شکست‌ها، اشتباهات، و طرد شدن غلبه کنید.”

از دست ندهید: ۱۰ نقل قول و توصیه مهم از میلیاردرهای مشهور و موفق در جهان

آن‌ها صبح زود بیدار می‌شوند.

آن‌ها صبح زود بیدار می‌شوند.

طبق مطالعات Corley، حدود 50% از میلیونرهای خودساخته تقریبا سه ساعت قبل از شروع روز کاری‌‌شان از خواب بیدار می‌شوند.

این کار یک استراتژی برای مقابله با مشکلات و اختلالات ناگزیر روزانه، مانند ملاقات‌های طولانی، ترافیک‌های بزرگ، یا آوردن فرزندی مریض از مدرسه است.

Corley گفته: “این مشکلات تاثیراتی روانی بر روی ما دارند. آن‌ها به ناخودآگاه ما وارد می‌شوند و در نهایت به این باور تبدیل می‌شوند که نمی‌توانیم زندگی‌مان را کنترل کنیم.”بیدار شدن در ساعت پنج صبح و مقابله با سه چیزی که می‌خواهیم در روز انجام دهیم، به شما اجازه می‌دهد تا کنترل زندگی را دوباره به دست بگیرید. این کار به شما حس اعتماد به نفس می‌دهد که در واقع، می‌توانید زندگی‌تان را هدایت کنید.

از دست ندهید: افراد موفق چگونه روز خود را شروع می‌کنند؟

 آن‌ها منابع درآمدی متعددی دارند.

 آن‌ها منابع درآمدی متعددی دارند.

Corley می‌گوید: “میلیونرهای خودساخته به یک منبع درآمد متکی نیستند. آن‌ها جریان‌های متعددی را توسعه می‌دهند. به نظر می‌رسد 3 عددی جادویی در تحقیقات من است… شصت و پنج درصد از این افراد، دارای حداقل 3 منبع درآمد هستند که آن‌ها را قبل از بدست آوردن اولین میلیون‌ها دلار خود ساخته‌اند.”

برای نمونه از شغل‌های جانبی، می‌توان اجاره املاک، سرمایه گذاری در بازار بورس، و مالکیت بخشی از یک کسب و کار جانبی را نام برد.

از دست ندهید: نکات طلایی درآمد زایی آسان و ۱۱ روش پولسازی در خواب

آن‌ها با مربیان خود همراه هستند.

آن‌ها با مربیان خود همراه هستند.

Corley گفته، “پیدا کردن یک مربی شما را به مسیر ثروت اندوزی هدایت می‌کند.”

او همچنین گفت: “مربیان موفق، کاری بیش از یک تاثیر گذاری ساده را در مسیر مثبتی از زندگی‌تان انجام می‌دهند. آن‌ها با آموزش بایدها و نبایدها، به طور منظم و فعال در موفقیت شما شریک هستند. آن‌ها با شما درس‌های ارزشمند زندگی که از مربیانشان یا تجربیات زندگی آموخته‌اند را به اشتراک می‌گذارند”

آن‌ها مثبت هستند.

آن‌ها مثبت‌اند.

Corley گفته “موفقیت طولانی مدت تنها زمانی ممکن است که بینش ذهنی مثبتی داشته باشید. در تحقیقات من، مثبت بودن، نشانه‌ای از همه میلیونرهای خودساخته بود.”

مشکل اکثر مردم این است که آن‌ها کاملا از افکارشان غافل‌اند، مثبت باشد یا منفی، او توضیح داد: ” اگر گوش دادن به افکارتان را متوقف کنید، تا از آن‌ها مطلع شوید، متوجه می‌شوید که اکثر آن‌ها منفی هستند. اما تنها زمانی می‌فهمید این افکار منفی را دارا هستید که خودتان را برای آگاهی از آن‌ها مجبور کنید. آگاهی کلید مثبت اندیشی است.”

آن‌ها از عموم پیروی نمی‌کنند.

آن‌ها از عموم پیروی نمی‌کنند.

Corley نوشته، “ما تمایل زیادی به یکی شدن، تطابق با جامعه، به بودن به عنوان بخشی از یک گروه داریم، که برای اینکار، تقریبا هر کاری را انجام می‌دهیم تا از جمع خارج نشویم. با این حال، شکستِ جدایی از یک اجتماع، دلیلی است که اکثر افراد هرگز به موفقیت نمی‌رسند.”

افراد موفق جامعه جدید خودشان را می‌سازند، و سپس دیگران را به آن سوق می‌دهند. Corley گفته: ” شما باید خودتان را از اجتماع جدا کنید، اجتماع خودتان را بسازید، و سپس دیگران را به آن جذب کنید.”

از دست ندهید: شش کارآفرین موفق که از هیچ شروع کردند و به موفقیت رسیدند

آن‌ها اتیکیت خوبی دارند.

آن‌ها اتیکیت خوبی دارند.

Corley نوشته، “میلونرهای خودساخته دارای قوانین مشخصی برای تعیین اعتبار خود در میان دیگران هستند که برای موفق شدن باید با آن‌ها آشنا شوید.”

این کار شامل یک یادداشت متشکرم، اذعان رویدادهای مهم زندگی مانند تولد یا مراسم ازدواج، شیوه مودبانه و درست غذا خوردن، و پوشیدن لباس مناسب هر رویداد است.

آن‌ها به دیگران برای رسیدن به موفقیت کمک می‌کنند.

آن‌ها به دیگران برای رسیدن به موفقیت کمک می‌کنند.

Corley نوشته، ” کمک به دیگر افرادی که می‌خواهند موفق شوند، و حرکت رو به جلوی آن‌ها برای دستیابی به اهداف و رویاهایشان، به موفقیت شما هم کمک می‌کند. هیچ کس بدون داشتن تیمی از دیگر افراد موفق گرا، به موفقیت نمی‌رسد. بهترین راه برای ایجاد تیم خودتان، اول از همه کمک به دیگر افراد موفق گراست.”

نیازی نیست به هر کسی در این راه کمک کنید، Corley می‌گوید: “شما باید بر روی کمک به تنها افرادی که به دنبال موفقیت، خوش بین، هدف گرا، مثبت و تعالی گرا هستند کمک کنید.”

از دست ندهید: غول های بزرگ تکنولوژی که کار خود را از یک گاراژ آغاز کردند!

آن‌ها روزانه 15 تا 30 دقیقه در روز را به فکر کردن اختصاص می‌دهند.

آن‌ها روزانه 15 تا 30 دقیقه در روز را به فکر کردن اختصاص می‌دهند.

Corley مشاهده کرد که “تفکر، کلید موفقیت آن‌ها است.” ثروتمندان موفق تمایل دارند تا هر روز هنگام صبح، در انزوا و برای 15 دقیقه تفکر کنند.

او توضیح داد: ” آن‌ها هر روز از وقت خود را به جریان فکری با خودشان، درباره چیزهای متعدد اختصاص می‌دهند.” این موضوعات شامل شغل، مسائل مالی، خانواده، سلامتی، مشکلات، و ارتباطات تجاری است.

آن‌ها سوالاتی مانند “چطور می‌توانم پول بیشتری بدست آورم؟ آیا شغلم مرا خوشحال می‌کند؟ آیا به اندازه کافی ورزش و تمرین می‌کنم؟ به چه خیریه‌هایی می‌توانم کمک کنم؟ را از خود می‌پرسند.

آن‌ها به دنبال بازخوردها هستند.

آن‌ها به دنبال بازخوردها هستند.

Corley نوشته: “ترس از مورد انتقاد قرار گرفتن، یکی از دلایلی است که ما به سراغ بازخوردهای دیگران نمی‌رویم. اما بازخوردها برای یادگیری اینکه چه چیزی جواب می‌دهد و چه چیزی جواب نمی‌دهد، ضروری هستند. بازخوردها به شما کمک می‌کند تا بفهید در مسیر درستی قدم برداشته‌اید یا خیر. بازخوردهای انتقادی، چه خوب باشند چه بد، عنصری مهم برای یادگیری و رشد هستند.”

علاوه بر این، بازخوردها به شما اجازه می‌دهند تا جریان و آزمایش‌تان را با شغل یا کسب و کاری جدید تغییر دهید. همانطور که Corley می‌گوید: “بازخوردها برای شما اطلاعاتی را فراهم می‌کند که برای موفقیت در هر ریسکی به آن نیاز دارید.”

آن‌ها چیزی که می‌خواهند را درخواست می‌کنند.

آن‌ها چیزی که می‌خواهند را درخواست می‌کنند.

Corley نوشته، “درخواست چیزی که می‌خواهید، با ترس همراه است. این ترس، ترس از عدم پذیرش و ترس از تعهدی است که ما را از درخواست چیزی که می‌خواهیم، باز می‌دارد. اگر می‌خواهید در زندگی موفق شوید، باید بر این تر‌س‌ها غلبه کنید، و تا زمانی که پاسخ بله را بشنوید، درخواست کردن را ادامه دهید.”

” افراد موفق بر ترس‌هایشان غلبه می‌کنند و برای کمک، از هرکسی که می‌تواند این کار را انجام دهد درخواست کرده و این کار را به عادت تبدیل می‌کنند.”

آن‌ها ریسک‌های حساب شده انجام می‌دهند.

آن‌ها ریسک‌های حساب شده انجام می‌دهند.

Corley فهمید که میلیونرهای خودساخته به طور طبیعی بدون ترس نیستند. در عوض، آن‌ها “بر ترسشان غلبه می‌کنند و ریسک‌های حساب شده انجام می‌دهند.”

و آن‌ها می‌فهمند که ریسک هزینه‌ای دارد. در واقع 27% از شرکت کنندگان در این تحقیق، شکست را تجربه کرده‌اند و از اول شروع کرده‌اند.

Corley گفت: “نکته مهم اینجاست که آن‌ها از اول شروع کرده‌اند، آن‌ها شکست خوردند و اشتباهاتی مرتکب شدند، و از درس‌هایی که از شکست‌هایشان آموختند، برای رسیدن به  موفقیت استفاده کردند.”

از دست ندهید: چهره‌های موفقی که قبل از رسیدن به قله موفقیت، شکست‌های سختی را تجربه کردند

.

منبع: thisisinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    مقاله ارزشمندی بود ممنون

    پاسخ