;
coinex

گوشی گلکسی اس 8 ضد آب است، نه ضد مایع! مراقب گوشی هوشمند خود باشید

گوشی گلکسی اس 8 ضد آب است، نه ضد مایع! مراقب گوشی هوشمند خود باشید

یکی از قابلیت هایی که در بسیاری از گوشی های رده بالای 2017 مشاهده می کنید، قابلیت ضد آب بودن آنهاست؛ گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس نیز از این قائده مستثنی نیست.

هوا بارانی است؟ اشکالی ندارد. امتیاز IP68 در گوشی گلکسی اس 8 بدین معناست که این دستگاه در برابر آب مقاوم است. اگر کمی آب ظرفشویی روی گوشی هوشمند شما ریخته و یا اینکه از جیبتان به ته استخر سقوط کرده، نگران نباشید؛ چون این دستگاه بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه خواهد داد. اما در مورد نوشیدنی های دیگر مثل نوشابه چه می توان گفت؟ آیا گوشی گلکسی اس 8 در برابر این مایعات نیز مقاوم است؟ شاید.

بله، شاید. تمام مایعاتی که خیس هستند، آب نیستند؛ حتی مایعاتی که بیشتر از آب تشکیل شده اند را نیز باید از گوشی ضد آب خود دور نگه دارید.

این تنها درباره گوشی گلکسی اس 8 و یا منحصرا گوشی های هوشمند صدق نمی کند؛ تمام اشیائی که ضد آب هستند، به منظور مقاومت در برابر آب طراحی شده اند. در تمامی مایعات مثل آبمیوه ها، نوشابه ها و غیره، مواد مختلفی حل شده که گوشی مقام در برابر آب شما را تهدید می کند.

خیس بودن از مشخصه های مایعات است؛ اما تمامی مایعات حاوی موادی هستند که در آنها حل شده است. موادی مثل منزیم و کلسیم، در آبی که می نوشیم وجود دارند. حال بسته به منطقه ای که در آن زندگی می کنید، ممکن است میزان کلسیم و یا مواد معدنی بیشتری را دریافت کنید. گوشی گلکسی اس 8 برای مقاومت در برابر آب هایی طراحی شده که از میانگین عناصر طبیعی برخوردار است؛ پس نگران نباشید. البته این بدان معنا نیست که با گلکسی اس 8 خود غواصی کنید.

وشی گلکسی اس 8 برای مقاومت در برابر آب هایی طراحی شده که از میانگین عناصر طبیعی برخوردار است؛ پس نگران نباشید. البته این بدان معنا نیست که با گلکسی اس 8 خود غواصی کنید.

انواع دیگر آب مثل آب مقطر و یا آب داغ، از آن دسته آب هایی هستند که باید از آنها خوداری کنید. آب مقطر در حقیقت آبی است که از هرگونه مواد معدنی تهی بوده و احتمالا می تواند از هر منفذی که آب های معمولی توانایی آن را ندارد، نفوذ کند. از طرف دیگر، آب های داغ می توانند چسب ها و درزبندهای داخلی را نرم کرده و شل کنند.

نوشیدنی های الکلی یا ضدیخ ها نیز حاوی مواد شیمیایی هستند که می تواند از محدودیت های قابیلت ضد آب نفوذ کرده و یا در منافذ اسپیکر، هدفون و سیمکارت، اشکال ایجاد کند. بنابراین اگر مایعی روی دستگاه شما ریخته، پیشنهاد می کنیم که آن را به سرعت، با آب دمای معمولی شستشو دهید.

اگر مقدار زیادی از اینگونه مایعات روی گوشی گلکسی اس 8 شما ریخته، از فرو بردن خلال دندان و یا سوزن در منافذ آن خودداری کنید؛ در عوض دستگاه را با یک دستمال پاک کرده و اجازه دهید بافت پارچه، کثیفی ها را از سطح دستگاه پاک کند.

گوشی گلکسی اس 8 شما در برابر آب از خود مقاومت نشان می دهد، تنها کافیست که در مقابل مایعات دیگر کمی مراقب باشید.

.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام
    خیلی ممنون از معلومات مفید شما خواستم بفهمم که اکر اسکرین چینج باشه قابلیت ضد اب ان کار میدهد.

    پاسخ

    با سلام
    گوشی است ۸ پلاس دارم هرکاری میکنم شارژ نمیشه
    خطای میده
    میگه سوکت شارژ خیسه

    پاسخ