;
coinex

مقایسه تلفن های همراه: سامسونگ گلکسی اس 7 در مقابل هوآوی میت 9

مقایسه تلفن های همراه: سامسونگ گلکسی اس 7 در مقابل هوآوی میت 9

موضوع جالبی که امروز برای شما آماده کرده ایم، مقایسه دو تلفن همراه سامسونگ گلکسی اس 7 و هوآوی میت 9 است. گوشی سامسونگ گلکسی اس 7 همراه با سامسونگ گلکسی اس7 اج، از پرچمداران این کمپانی کره ای هستند، که درمقابل هوآوی میت 9 با نمایشگر بزرگ و قاب پشتی تمام فلزی اش قرار می‌گیرد. با کنار رفتن گلکسی نوت 7 از میدان رقابت ها، گلکسی اس 7 حدودا یک ساله، هنوز در میدان حضور دارد، اما آیا هم چنان نیز توانایی ایستادگی درمقابل هوآوی میت 9 که به تازگی وارد بازار شده است را دارد یا خیر؟؟ هوآوی میت 9 آخرین نمونه از دستگاه های فبلت شرکت هوآوی است. در ابتدا بهتر است به ویژگی هایی که در هر دو این ها مشترک است نگاهی بیندازیم، البته اگر چیز مشترکی وجود داشته باشد؛ سپس به هرکدام بصورت جداگانه نگاهی انداخته تا بتوانیم در این رقابت تنگاتنگ، برنده بازی را شناسایی کنیم.

این دو دستگاه ویژگی های مشترک کمی دارند، اما بطور قطع یکی ازین ویژگی ها، اندازه های نمایشگرهای این دو نخواهد بود که حدود 1 اینچ با یکدیگر اختلاف دارند. سامسونگ گلکسی اس 7 با 5.1 اینچ و میت 9 با 5.9 اینچ طراحی شده اند. نمایشگرهای آنها از تکنولوژی های مختلفی استفاده می‌کنند بطوری که تکنولوژی بکار رفته در نمایشگر گلکسی اس 7، تکنولوژی آمو ال ای دی (AMOLED) بوده و هم چنین میت 9 از تکنولوژی نمایشگر آی پی اس ال سی دی(IPS LCD) بهره می‌برد و این دو نمایشگر رزولوشن های تصویر متفاوتی دارند. این دو دستگاه از پردازشگرها و جی پی یو (GPU) های متفاوتی که سازندگان مختلف آنان را تولید کرده اند استفاده می‌کنند. هر دو این دستگاه ها توانایی افزایش حافظه با استفاده از رم های میکرو اس دی را دارا هستند. قدرت دوربین هردو این ها عالی بوده اما اندازه لنز و هم چنین الکترونیک بکار رفته در هردو این دستگاه ها متفاوت است. هر دو گوشی از باتری هایی بزرگ تر نسبت به قبل و غیرقابل جداشدن استفاده کرده و دارای سیستم شارژ سریع هستند. هردو دارای سیستم اثرانگشت برای بازگشایی قفل دستگاه هستند و هم چنین از این سیستم می‌شود برای دادن اجازه به پرداخت های تلفن همراه نیز بهره برد. هم چنین هر دو دستگاه، ویژگی های معمول همیشگی، از جمله وای فای، سیستم بلوتوث v4.2، جی پی اس و ان اف سی را دارا هستند. گوشی میت 9 دارای پورت مدل سی برای دوحالت شارژ کردن و انتقال داده و اطلاعات است درحالی که هم چنان گلکسی اس 7 از پورت میکرو یو اس بی v2.0 استفاده می‌کند.

سامسونگ گلکسی اس 7

سامسونگ گلکسی اس7

سامسونگ گلکسی اس 7 نزدیک به یک سال پیش روانه بازار شد. در طول سال 2016، گوشی سامسونگ گلکسی اس 7 ، بیشتر از تمامی دیگر تلفن های هوشمند اندرویدی به فروش رسید و همچنان نیز فروش این دستگاه با قدرت زیادی درسال 2017 ادامه دارد. گلکسی اس 7 شبیه به گوشی گلکسی اس 6 طراحی شده است؛ ساختمان تمام فلزی و شیشه ای اما با پردازشگر و دوربین بسیار بهبود یافته در داخل آن. گلکسی اس 7 سورپرایز خاصی را در زمان انتشارش برای طرفدارانش به همراه  نداشت. با تمامی این اوصاف، سورپرایز بزرگی که انتظار داشتیم از این محصول ببینیم، دوربین 21 مگاپیکسلی آن به همراه سنسور آن بود. اما در عوض، سامسونگ آن را به یک دوربین دوآل پیکسل 12 مگاپیکسل کاهش داد.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 7 دارای یک صفحه نمایش 5.1 اینچی سوپر اَمولد کواد اچ دی (QHD Super AMOLED QHD) با رزواوشن تصویر 2560 در 1440و 577 پیکسل بر هر اینچ (PPI) است. گلکسی S7 از حالت صفحه نمایش همیشه روشن استفاده می‌کند تا به افزایش عمر باتری کمک کرده و چک کردن اطلاعیه ها را سریع تر و آسان تر سازد. در ایالات متحده، این دستگاه از پردازشگر معروف اسنپدراگون 820 و پردازنده گرافیکی آدرنو استفاده می‌کند؛ اما در کشورهای دیگر، از پردازشگر اگزینوس 8890 هشت هسته ای سامسونگ بهره می‌برد که 4 هسته آن دارای فرکانس 1.6 گیگاهرتز بوده و 4 هسته دیگر آن با فرکانس 2.3 گیگاهرتز پردازش می‌کنند و دارای پردازنده گرافیکی 530 هستند. این دستگاه دارای 4 گیگابایت رم دی دی آر 4 (DDR4) بوده و 32 گیگابایت حافظه سریع تر UFS 2.0 را داراست که حداکثر تا 256 گیگابایت به وسیله رم میکرو اس دی قابل ارتقا خواهد بود.

کیفیت دوربین همان جایی بود که سامسونگ همه را متعجب کرد. این درحالی اتفاق افتاد که همه انتظار  داشتند دوربین 16 مگاپیکسلی گلکسی اس 6، جای خود را به یک دوربین 21 یا 23 مگاپیکسلی بدهد؛ اما چیزی که به آنها تحویل داده شد، دوآل پیکسل 12 مگاپیکسل بود. آنها برای تقویت بیشتر دوربین، این بار اقدام به افزایش اندازه دیافراگم آن تا f/1.7 کردند که شامل افزایش قدرت فوکوس اتوماتیک آن (پی دی ای اف یا PDAF) و اچ دی آر (HDR) و OIS (تثبیت اپتیکال تصویر) اتومات می‌شود. لنزهای دوربین اصلی با همان اندازه دیافراگم f/1.7 و اچ دی آر زنده هستند که باعث گرفتن عکس های سلفی با کیفیت در نور کم و چت ویدیویی عالی می شود. سامسونگ هم چنین میزان آمپر باتری غیرقابل جداشدنش را تا 3000 میلی آمپر افزایش داد و هم چنین این دستگاه دارای قابلیت شارژ سریع ورژن 2.0 بوده و اینبار سرعت شارژ بی‌سیم خود را افزایش داده است.

سامسونگ گلکسی اس 7 توانایی استفاده از هردوی اندروید Pay و سامسونگ Pay را داشته که به کاربران این دستگاه اجازه را خواهد داد تا هرکجا که دلشان بخواهد، بتوانند خرید از طریق موبایل را فقط زمانی که می توانند از کارت های اعتباری استفاده کنند، انجام دهند. سامسونگ گلکسی اس 7 دارای مجوز  IP68 است که گواهی می کند این دستگاه در مقابل ورود آب و خاک مقاوم خواهد بود. این دستگاه می تواند تعداد ضربان قلب را اندازه گرفته، دارای حسگر اشباع اکسیژن بوده و هم چنین دارای High-Res audioT برای انتقال صدا از طریق هدفون است. سیستم عامل گلکسی اس7، آخرین آپدیت اندروید با عنوان نوقا 7.0 است. این دستگاه در اندازه 142.4 در 69.9 در  7.9 میلی متر بوده و 152گرم وزن دارد. این دستگاه در رنگ های مشکی، سفید، طلایی و نقره ای موجود است و قیمتی درحدود 670 دلار دارد، گرچه معمولا دارندگان این محصول از رنگ های تکراری استفاده می کنند.

هوآوی میت 9

سامسونگ گلکسی اس7

هوآوی میت 9 تازه به بازار آمده و به رسم قدیمی رده خود با صفحه نمایش بزرگ 5.9 اینچی با رزولوشن صفحه فول اچ دی (FHD) پایبند بوده است. گرچه نمایشگر این دستگاه در حدود نمایشگر یک تبلت است اما هوآوی توانست میت 9 را با استفاده از قاب کوچک و قراردادن حسگر اثرانگشت در پشت آن، نسبتا جمع و جور نگه دارد. ما امسال منتظر نسخه رسمی این دستگاه مخصوص ایالات متحده هستیم تا آن را در دست بسیاری از مردم این کشور ببینیم. این دستگاه ساختمانی تمام  فلز داشته و مقداری در لبه هایش خمیدگی دارد که باعث می شود افراد برای استفاده های طولانی مدت از آن، احساس راحتی کنند. الان نوبت آن رسیده که ببینیم چگونه این دستگاه در مقابل گلکسی اس 7 قرار گرفته است.

هوآوی میت 9 دارای صفحه نمایش 5.9 اینچی آی پی اس–ال سی دی–فول اچ دی (IPS LCD FHD) با رزولوشن تصویر 1920 در  1080 و PPI337 است. در ارتباط با پردازشگر، آن ها از مدل قدرتمند 64 بیت هیسیلیکون کیرین 960 (Hisilicon Kirin) هشت هسته ای خود بهره بردند که 4 هسته آن با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و  4 هسته دیگر آن با فرکانس 2.4 گیگاهرتز پردازش می کنند. حتی برای استفاده از برنامه های گرافیکی سنگین، هوآوی از پردازنده گرافیکی Mail-G71 MP8 استفاده کرده است. میت 9 دارای  4 گیگابایت رم دی دی آر 4 و 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا به وسیله رم میکرو اس دی است.

هوآوی علاقه زیادی به قرار دادن یک دوربین خوب در دستگاه خود دارد و آن ها نمونه خوبی را روی میت 9 اجرا کردند. هوآوی نه تنها از برند معروف لایکا (Leica) استفاده کرد، بلکه دستگاه خود را به دوربین دوگانه مجهز کرد؛ یک حسگر 20 مگاپیکسل برای عکس های رنگی و یک حسگر 12 مگاپیکسل مخصوص عکس های تک رنگ (B&W). با تمامی این اوصاف، داشتن دیافراگمی کوچک با اندازه  f/2.2 سورپرایز بزرگی برای همه بود. با این حال، آنها از ثبت اپتیکال تصویر، زوم 2 ایکس، پی دی ای اف، فوکوس خودکار لیزری و هم چنین یک فلش ال ای دی دوگانه استفاده کردند. برای گرفتن عکس هایی که سیاه و سفید هستند، می توان از لنزهای فرعی این دستگاه استفاده کرد و نرم افزار آن، این توانایی را به فرد می دهد تا عکاسی B&W  را تجربه کند. میت 9 از یک حسگر 8 مگا پیکسل روی اف اف سی خود با یک دیافراگم بزرگتر f/1.9 و لنزهای زاویه گسترده 26 میلی متری برای سلفی ها و تماس های تصویری عالی بهره می برد. میت 9 دارای یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی غیرقابل جداشدن همراه با سوپرشارژ هوآوی برای شارژ کامل دستگاه شما در زمانی حدود 90 دقیقه است.

وقتی نمایشگردستگاه به بزرگی 5.9 اینچ طراحی شده، داشتن رزولوشن کوآد اچ دی ویژگی خوبی خواهد بود اما هوآوی بیشتر علاقه به حفظ عمر باتری دارد. میت 9 بلندگوهای دوگانه ای را در خود جای داده است، با اینحال از هیچ مدار Hi-Fi برای بهبود عملکرد صدایش بهره نبرده است. میت 9 برای بازکردن قفل دستگاه و اجازه به پرداخت هایش از جمله اندروید پی، دارای حسگر اثرانگشتی در پشت آن است. سیستم عامل اندروید 7.0نوقا روی این دستگاه اجرا می شود، پس منتظر آپدیتی برای آن نیستیم. از لحاظ ساختاری، اندازه این دستگاه 156.9 در  78.9در  7.9میلی متر بوده، 190 گرم وزن داشته و در رنگ های خاکستری فضایی، نقره ای مهتابی، طلایی شامپاینی، قهوه ای مکا، سفید سرامیکی و مشکی به بازار عرضه می شود. این دستگاه حدود 600 دلار قیمت گذاری شده است.

و برنده کسی نیست جز…

سامسونگ گلکسی اس7

سامسونگ گلکسی اس 7

 

 

سخن نهایی

 این یک تصمیم گیری نسبتا آسان بود؛ با توجه به اینکه این دو دستگاه از لحاظ قیمتی تقریبا در یک حدود هستند، مخصوصا زمانی که شما تخفیف های عالی گلکسی اس 7 را درنظر بگیرید. هر دو این دستگاه ها استحقاق ادعای برتری کردن را دارند، اما با تمامی این اوصاف، گلکسی اس 7 بطور کلی ویژگی های برتری نسبت به هوآوی میت 9 دارد.

گلکسی اس 7 به شما نمایشگر کوچک تری می دهد—این موضوع جای بحثی ندارد—اما نمایشگر آن از رزولوشن تصویر کوآد اچ دی بهره برده و دارای تکنولوژی نمایشگر همیشه روشن بوده که باعث می شود چک کردن اطلاعیه ها و یا حتی زمان و تاریخ، بدون روشن کردن صفحه نمایش اصلی، کار ساده ای باشد. این دستگاه  دارای پردازشگر و جی پی یوی فوق العاده ای بوده و سیستم شارژ بی سیم سریعی دارد، همچنین اجازه استفاده از ویژگی خرید توسط سامسونگ پی را می دهد و دارای محافظت آی پی68 درمقابل آب و خاک است. سامسونگ هم چنین نمایش دهنده ضربان قلب و حسگر اشباع اکسیژن را دارا است.

هوآوی میت 9 دارای نمایشگری فول اچ دی، قدرت دوربین چشم گیر و بلستر آی آر است. اگر شما تقاضای یک نمایشگر بزرگ یا چیزی شبیه دوربین دوگانه را دارید، میت 9 دقیقا آن چیزی خواهد بود که شما به دنبال آن هستید؛ اما اگر به دنبال یک نمونه مستحکم و ثابت می گردید، گلکسی اس 7 مناسب ترین انتخاب شما خواهد بود.

.

منبع:androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر