;
coinex

چرا گوشی آیفون 7 هنوز هم از سامسونگ گلکسی اس 8 بهتر است؟

چرا گوشی آیفون 7 هنوز هم از سامسونگ گلکسی اس 8 بهتر است؟

چه چیزی گوشی آیفون 7 و در مجموع گوشی های آیفون را از سایر گوشی های هوشمند متمایز می کند؟

نتایج اولین بررسی های به عمل آمده از گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 به شدت مثبت بود که حقیقتا لیاقت آن را داشت. جدیدترین پرچمدار سامسونگ حقیقتا یک دستگاه فوق العاده است، سخت افزار عالی، طراحی زیبا، دوربین استثنایی، عمر باتری بالا و عملکرد بهینه.

شاید برخی تصور کنند که گوشی آیفون 7 از لحاظ ظاهری و قابلیت های درونی، کمی عقب تر از زمانه است؛ با اینحال این دستگاه هنوز هم یک برتری کلیدی دارد که باعث می شود برگ برنده را در مقابل سامسونگ گلکسی اس 8 در اختیار بگیرد؛ اکوسیستم سیستم عامل iOS.

تنها کافیست به بررسی ها نگاه بیاندازید.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 به خاطر سخت افزار و طراحی فوق العاده ای که دارد، مورد ستایش بسیاری از کارشناسان قرار گرفته است؛ با اینحال کاملا واضح است که این غول کره ای در زمینه ی توسعه ی نرم افزاری توانایی رقابت پایاپای را ندارد. برای مثال، دستیار صوتی بیکسبی را در نظر بگیرید؛ این قابلیت در عمل ناکارآمد بوده و نمی تواند با دستیار مجازی گوگل یعنی همان Google Assistant رقابت کند. علاوه بر این، قابلیت دستیار صوتی بیکسبی در زمان راه اندازی و عرضه ی اولیه آماده نبوده و به تازگی در کره جنوبی راه اندازی شده است. در صورت اجرای این قابلیت، کاربران گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 از دو دستیار مجازی در دستگاه خود بهره خواهند برد، دستیارهایی که احتمالا برای جلب توجه کاربر خود با هم رقابت خواهند کرد.

همچنین باید گفت که سامسونگ، تغییرات غیر ضروری زیادی را در اندروید اعمال کرده است؛ مثل اپلیکیشن های تکراری با برند سامسونگ، از ایمیل گرفته تا تقویم، که البته هیچ کدام از آنها، بهتر از اپلیکیشن های گوگل که نسخه ی اصلی آنها در نسخه اصلی اندروید قرار دارد، نیستند.

علاه بر این، فراموش نکنید که کمپانی سامسونگ در به روز رسانی گوشی های خود، سابقه ی خوبی ندارد. حتی گوشی گلکسی اس 7 که اخیرا پا به یک سالگی گذاشته، هنوز هم از آخرین نسخه ی اندروید در برخی مناطق برخوردار نیست.

قابلیت های نرم افزاری جدید سامسونگ نیز به ندرت در دسترس کاربران مدل های قدیمی تر گوشی های هوشمند قرار می گیرد. اگر یک گوشی جدید سامسونگ را خریداری کنید، در نهایت تا یک سال آپدیت خواهد بود، تا اینکه مدل جدیدی از این کمپانی عرضه شود.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 به خاطر سخت افزار و طراحی فوق العاده ای که دارد، مورد ستایش بسیاری از کارشناسان قرار گرفته است؛

این در حالیست که کمپانی اپل از سابقه ی درخشانی در آپدیت و به روز رسانی گوشی های آیفون برخوردار است؛ این کمپانی هنوز هم آخرین قابلیت های خود را با همان ویژگی ها در اختیار تمامی کاربران گوشی های آیفون فعال قرار می دهد. این نوع از قدرت اکوسیستم iOS است که باعث می شود توسعه دهندگان به آن مراجعه کرده و آخرین و جدیدترین اپلیکیشن ها و قابلیت های خود را به iOS پیشنهاد کنند.

درست است که جایگاه نخست اپل در عرصه ی گوشی های هوشمند تضعیف شده است؛ اما همان سیستم عامل iOS، برتری را به گوشی های آیفون داده است.

به همین دلیل است که بسیاری بر این عقیده اند که گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 (که احتمالا در پاییز امسال رونمایی می شود) در مقابل آیفون بعدی با مشکل مواجه خواهند شد؛ گفته می شود که آیفون بعدی از بسیاری قابلیت های گوشی های امروزی مثل نمایشگر بزرگ و خمیده برخوردار خواهد بود.

کمپانی سامسونگ به طور قطع از این شکوه چند ماهه لذت خواهد برد، اما اپل برای حفظ جایگاه نخست خود و گسترش آن به میدان می آید.

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    اصلا نمی‌تونم این متن رو خالی از هرگونه طرفداری از شرکت ها بدونم.
    اولش با سامسونگ شروع شد که مثلاً بگید خوبشو میگید بعد بدشو میگید بعد تخریبش کردید و طبق معمول شرکت داغون اپل رو بخاطر داشتن «هیچی» ستایش کردید، آیفون از زمانی که یادمه تا به الان هیچ پیشرفت چشمگیری نداشته و فقط به همین «هیچیش» مینازه و یه عده فقط و فقط از همین «هیچیش» تعریف میکنند و میگن از بقیه بهتره ، من نمی‌دونم چطور می‌توانید به همین راحتی بازم بگید از s8 بهتره ، ایرانی ها زیاد برای شرکتی که برای ایرانی ها احترامی قائل نیست احترام قائل میشن، واقعا باید گفت سزاوار این بی احترامی هستن 🙂

    پاسخ

    سلام دوست عزیز، ممنون از دیدگاهی که به اشتراک گذاشتین. این خبر صرفا از یکی از سایت های منبع ترجمه شده و هیچ نظر شخصی توش به کار نرفته؛ علاوه بر اون ما تلاش می کنیم تا تمامی عقاید و نقطه نظراتو پوشش بدیم تا اطلاعات کافی رو برای تصمیم گیری هنگام خرید در اختیار کاربرا قرار بدیم. البته ناگفته نماند که قبلا و در خبرایی مثل “مقایسه سامسونگ گلکسی اس ۸ و آیفون ۷؛ برتری با کدام است؟” و “۱۰ قابلیتی که در گلکسی اس ۸ تعبیه شده اما گوشی آیفون ۷ به آنها مجهز نیست” کاملا به مزیت ها و برتری های گلکسی اس 8 پرداختیم. تلاش ما قط بر اینه که تمامی اخبار رو پوشش بدیم. ممنون

    پاسخ