;
coinex

در رقابت میان گوگل پیکسل ایکس ال و ال جی جی 6 کدام یک بهتراند؟

گوگل پیکسل ایکس ال و ال جی جی 6

امروز بر آنیم تا دو گوشی جذاب گوگل پیکسل ایکس ال و ال جی جی 6 را با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک از این دو می‌تواند در نهایت گوی رقابت را از دیگری بدزدد و کاربران را جذب خود کند. در ادامه با تکرا همراه باشید.

به هر دلیلی ممکن است شما علاقه چندانی به گوشی پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس 8 نداشته باشید. خوشبختانه گوشی‌های صفحه بزرگ دیگری نیز هستند که شما ‌می‌توانید در میان گوشی‌های اندرویدی برای خرید انتخاب کنید. از میان چنین گوشی‌هایی می‌توان به گوشی‌های بسیار زیبای گوگل پیکسل ایکس ال و ال جی جی 6 اشاره‌کرد.

هر دوی گوشی گوگل پیکسل ایکس ال و ال جی جی 6 دستگاه‌هایی عالی هستند؛ اما هر کدام نقاط ضعف و قدرت متفاوتی دارند. برای آن که بتوانید در مورد هرکدام از این دستگاه‌ها بهتر قضاوت کنید ما سعی کرده ایم که جنبه‌های مختلف این دو گوشی هوشمند را در زمینه طراحی، دوربین، عملکرد، ویژگی‌ها و قیمت بررسی کنیم. برای اطلاعات بیشتر به خواندن این متن تا انتها ادامه دهید:

 

مقایسه گوگل پیکسل ایکس ال و ال جی جی 6

طراحی: چشم نواز و مقاوم

چه شما خوشتان بیاید یا نه استفاده تلفیقی پیکسل از آهن و شیشه باعث شده که این گوشی ظاهری جذاب به خود بگیرد. با اینکه به شخصه این طراحی را دوست دارم اما مشکل عمده ای که در رابطه با این گوشی به وجود آمده این است که احتمال دارد بدنه گوشی گوگل پیکسل ایکس ال راحت تر از سایر دستگاه‌ها بشکند. در کنار این مسئله، نکته منفی دیگری نیز در رابطه با این گوشی به چشم ‌می‌خورد و آن این است که صفحه نمایش گوگل پیکسل ایکس ال و ال جی جی 6 از تفاوت‌هایی برخوردارند و آن این که صفحه نمایش گوشی گوگل کوچکتر بوده، اما با این حال بدنه  آن از ال جی بزرگتر است. همین امر باعث شده که گوشی گوگل پیکسل ایکس ال به گوشی‌های آیفون شباهت پیدا کند. در کنار این نکات باید اشاره کنیم که رنگ بندی پیکسل بسیار زیباست و لبه‌های شیار دار آن باعث ‌می‌شود که این گوشی به نسبت ال جی خوش دست تر باشد.

در مقابل، گوشه‌های صاف و صیقلی گوشی ال جی جی 6 احتمال لیز خوردن در دست را بیشتر از رقیب خود بالا ‌می‌برد. در مورد شیشه صفحه نمایش این گوشی نیز مشکلی وجود دارد. بر روی  دستگاهی که ما از آن به عنوان نمونه استفاده کرده ایم، خط و خش بسیار ریزی وجود دارد که به نظر ‌می‌رسد در اثر کشیده شدن شی نوک تیزی مانند کلید باشد. اما در کنار این موارد ‌می‌شود گفت که گوشی جی 6 یکی از زیباترین گوشی‌هایی است که توسط این شرکت به بازار عرضه شده است. ویژگی ممتازی که در ال جی جی 6 به چشم ‌می‌خورد قابلیت ضد آب بودن این گوشی است. استقامت این گوشی در مقابل قطرات آب ویژگی بسیار مفیدی برای کاربران محسوب ‌می‌شود.

برنده این بخش: اگر بخواهیم تنها زیبایی ظاهری را مدنظر بگیریم باید گوگل پیکسل ایکس ال را به عنوان برنده این بخش معرفی کنیم، اما قابلیت ضد آب بودن باعث شد که ما برتری را در این بخش بین دو گوشی گوگل پیکسل ایکس ال و ال جی جی 6 ، به گوشی جی 6 نسبت دهیم.

گوگل پیکسل ایکس ال و ال جی جی 6

دوربین: ثبت عکس‌ها و فیلم‌های زیبا

گوشی ال جی جی 6 مجهز به دو دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی است که هر کدام از این دو دوربین دارای ویژگی لنز‌های زاویه گسترده هستند. این لنزها به کاربر این امکان را ‌می‌دهند که در هر تصویر، مقدار بیشتری از منظره مورد نظر را ثبت کند. گفته شده است که دوربین جلویی این دستگاه که به کاربر کیفیت 5 مگاپیکسلی را ارائه ‌می‌دهد نیز از این قابلیت برخوردار است. در این صورت لازم نیست که برای گرفتن عکس‌های سلفی گروهی برای جای دادن تما‌می‌افراد در لنز دوربین زحمت زیادی بکشید. ال جی در برنامه دوربین خود قابلیت گرفتن عکس‌های مربعی را نیز گنجانده است که به ویژه برای گرفتن عکس‌های اینستاگرا‌می‌ مناسب است.

به جز حالت محو کردن عکس‌ها در دوربین گوشی گوگل پیکسل ایکس ال، ویژگی خاص دیگری به چشم نمی‌خورد. گوگل در این گوشی هوشمند خود به دو دوربین 12.3 و 8 مگاپیکسلی ساده بسنده کرده است. البته دلیل این تصمیم گوگل را ‌می‌توان اینگونه بیان کرد که در واقع دوربین‌های این پیکسل به تنهایی و در حین سادگی فوق العاده اند.  دوربین هر دوی این گوشی‌ها در محیط‌های روشن و مناسب عکس‌های شفاف و با کیفیتی را به ثبت ‌می‌رسانند و هر دوی آن‌ها از متعادل کننده تصاویر بهره ‌می‌برند با این حال به نظر ما گوشی گوگل پیکسل ایکس ال دوربین بهتری به نسبت ال جی دارد. چراکه پیکسل قادر است در فضاهایی با نور کم نیز عکس‌های خوبی به ثبت برساند و به نظر ‌می‌رسد که عکس‌های سلفی گرفته شده با این دستگاه از کیفیت بیشتری برخوردار هستند در کنار این ویژگی‌ها ‌می‌توان گفت که ویدیو‌های ثبت شده با پیکسل پایدار تر هستند.

برنده این بخش: با اینکه لنزهای زاویه گسترده ال جی را ‌می‌توان در مواقع بسیاری استفاده کرد، اما ما ویژگی گرفتن عکس‌های با کیفیت در فضاهای کم نور را به آن ترجیح ‌می‌دهیم و بین دو گوشی گوگل پیکسل ایکس ال و ال جی جی 6 ، برنده این بخش را گوشی گوگل پیکسل ایکس ال ‌می‌دانیم.

گوگل پیکسل ایکس ال و ال جی جی 6

عملکرد: سرعت پردازنده و طول عمر باتری

گوگل پیکسل ایکس ال و ال جی جی 6  به گونه مشابهی ‌‌‌‌‌‌‌از پردازنده اسنپدارگون 821 شرکت کوالکام بهره ‌می‌برند. در نتیجه در وب سایت‌هایی که قدرت پردازنده‌ها را بررسی کرده اند مانند گیک بنچ و تری دی مارک ، عملکرد پردازنده‌ها تقریبا یکسان اعلام شده است. البته قدرت دستگاه و سرعت پردازنده بر روی کاغذ در هر دو دستگاه یکسان است. اما آیا در شرایط واقعی مانند بازکردن برنامه‌ها، آماده سازی دوربین و اعمالی این چنینی نیز دو دستگاه یکسان عمل ‌می‌کنند؟ جواب دادن به این سوال کمی ‌مشکل به نظر ‌می‌رسد، چرا که هر دوی این گوشی‌های هوشمند بسیار سریع و قدرتمند هستند.

لازم به یادآوری است که گوگل پیکسل ایکس ال حدود یک سال پیش به بازار آمده است، در حالی که گوشی ال جی جی 6 در ماه گذشته معرفی شد. گفته شده که قرار است نسل بعدی پیکسل تا حدود پاییز آینده به بازار فروش عرضه شود و این پیکسل جدید به پردازنده اسنپدراگون 835 مجهز خواهد بود. این پردازنده جدید کارایی و سرعت بیشتری به نسبت اسنپدراگون 821 دارد.

در گوشی ال جی جی 6 از باتری با ظرفیت 3300 میلی آمپری استفاده شده است در حالی که ظرفیت باتری گوگل پیکسل ایکس ال کمی‌بالاتر و به میزان 3450 میلی آمپر اعلام شده است. ما برای اینکه بفهمیم کدام یک از این باتری‌ها بهتر عمل ‌می‌کنند، دو گوشی را در حالت پرواز قرار دادیم و ویدیوی یکسانی را در هردو دستگاه پخش کردیم در این آزمایش باتری ال جی 13 ساعت و 21 دقیقه دوام آورد در حالی که رقیب آن با 28 دقیقه اختلاف و با ثبت رکورد 13 ساعت و 49 دقیقه توانست از ال جی پیشی بگیرد.

برنده این بخش: این اختلاف زمانی چنان جزئی است که ‌می‌توان از آن صرف نظر کرد، با این حال در رقابت تنگاتنگ دو گوشی گوگل پیکسل ایکس ال و ال جی جی 6، ‌می‌توان گفت که طول عمر باتری گوشی گوگل پیکسل ایکس ال از ال جی جی 6 بیشتر است به همین دلیل ما برنده این بخش را نیز گوگل پیکسل ایکس ال اعلام ‌می‌کنیم.

ویژگی‌ها: رابط کاربری و مزایای نرم افزاری

در واقع این دو گوشی هر دو از سیستم عامل اندروید نوقا 7.0 بهره ‌می‌برند و بر روی هر دو دستگاه نیز از دستیار دیجیتال گوگل استفاده شده است که در دیگر گوشی‌های اندرویدی نیز ‌می‌توان آن را مشاهده کرد. در این صورت ‌می‌توان گفت که در زمینه سیستم عامل و نرم افزار، گوگل پیکسل ایکس ال و ال جی جی 6 تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

البته به نظر کارشناسان ما رابط کاربری گوگل از آنچه ال جی به عنوان نرم افزار منحصر به فرد خود یعنی یو ایکس 6.0 معرفی ‌می‌کند بهتر عمل ‌می‌کند. گوگل با گنجاندن جزئیات بیشتری در طراحی آیکون‌ها، شماره گیر و منوها توانسته است نظر ما را به خود جلب کند.

لازم به ذکر است که پیکسل به عنوان گوشی اختصاصی گوگل زودتر از دیگر گوشی‌های اندرویدی به روزرسانی‌های جدید را دریافت ‌می‌کند که همین امر ‌می‌تواند امتیاز بزرگی نسبت به سایرین باشد. در این صورت اگر شما گوشی ال جی جی 6 را خریداری کنید، ممکن است با کمی‌تاخیر به روزرسانی‌های جدید را دریافت کنید.

برنده این بخش: هر دو دستگاه! البته اگر بخواهیم با شما صادق باشیم هیچ یک از این دستگاه‌های گوگل پیکسل ایکس ال و ال جی جی 6 در این زمینه به اندازه کافی قوی عمل نکرده اند؛ چرا که سازندگان این دو گوشی با ارائه ساده ترین ویژگی‌های ممکن یعنی اندروید نوقا و دستیار گوگل، از جذابیت نرم افزاری دستگاه‌ها کاسته اند.

قیمت: ارزش خرید

این نکته را باید در نظر بگیریم که جی 6 و پیکسل هردو گوشی‌های پرچمدار ال جی و گوگل محسوب ‌می‌شوند با این حال قیمت ال جی جی 6 از پیکسل کمتر است. در انگلیس شرکت  AT&T ال جی را به خریداران عرضه ‌می‌کند و اعلام شده که این گوشی از پیکسل 32 گیگابایتی 50 دلار ارزان تر است. در کشورهای دیگری مانند انگلستان و استرالیا نیز همین امر صدق ‌می‌کند.

قیمت گوشی گوگل پیکسل ایکس ال با افزایش حجم حافظه داخلی تا 128 گیگابایت  بالاتر ‌می‌رود این در حالی است که خریداران جی 6 ‌می‌توانند با بهره گیری از کارت‌های حافظه میکرو اس دی، ظرفیت حافظه گوشی خود را تا 1 ترابایت افزایش دهند.

البته در مورد قیمت‌های دو گوشی گوگل پیکسل ایکس ال و ال جی جی 6 نمی‌توان نظر قطعی صادر کرد، چرا که این ارقام در طول زمان تغییر ‌می‌کنند. با این حال هر دوی این شرکت‌ها سعی ‌می‌کنند که با ارائه پیشنهادهای ویژه خریداران را به سمت گوشی‌های خود تشویق کنند. شما ‌می‌توانید با استفاده از این پیشنهادها خرید اقتصادی تری داشته باشید.

برنده این بخش: ال جی توانست با ارائه گوشی پرچمدار خود با قیمت کمتری برنده این بخش شود.

 برنده نهایی…

وقت آن رسیده است که با جمع بندی آنچه پیش از این ذکر کرده ایم برنده نهایی این رقابت را اعلام کنیم. ال جی در زمینه‌ طراحی از رقیب خود بهتر عمل کرده است. اما پیکسل در زمینه‌های دوربین و عملکرد از جی 6 پیشی گرفته است. اگر قیمت گوشی برای شما مسئله مهمی‌ نیست، پیکسل انتخاب بهتری برای خریداری به نظر ‌می‌رسد چرا که امروزه عملکرد و کیفیت گوشی موارد مهمی‌ برای گوشی‌های پرچمدار است، در حالی که قابلیت ضدآب بودن ال جی جی 6 امتیاز ویژه ای محسوب ‌می‌شود.

گوگل پیکسل ایکس ال و ال جی جی 6

البته باید این نکته را به شما بگوییم که تصمیم نهایی براساس آنچه برای شما به عنوان خریدار در اولویت قرار دارد گرفته ‌می‌شود. شاید شما ترجیح دهید که عکس‌های بهتری با گوشی خود بگیرید در حالی که بعضی از افراد با توجه به شرایط خود نیاز به دستگاهی ضدآب داشته باشند و اینکه برخی قصد دارند با خرید گوشی جی 6 در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده و مقداری از پول خود را پس انداز کنند.

هر دو شرکت ال جی و گوگل در طراحی پرچمدار اخیر خود بسیار موفق عمل کرده اند و توانسته اند کاربران و خریداران خود را راضی نگه دارند. هرکدام از این گوشی‌های گوگل پیکسل ایکس ال و ال جی جی 6 با ارائه ویژگی‌های پیشرفته ‌می‌تواند نیازهای کاربر را به طور کامل برطرف کند؛ پس آنچه اهمیت دارد این است که “شما” کدامیک از ویژگی‌های ذکر شده را بیشتر ‌می‌پسندید.

.

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر