;
coinex

لاکهید مارتین در حال ساخت هواپیمای بدون سرنشین فیوری است

لاکهید مارتین در حال ساخت هواپیمای بدون سرنشین فیوری است

شرکت هوافضایی لاکهید مارتین در حال ساخت هواپیمای بدون سرنشین هیل (ارتفاع بالا، استقامت طولانی) به نام فیوری است. اما بر خلاف دیگر هواپیماهای هیل همچون بوئینگ چشم فانتومی و یا گلوبال هاوک ساخت شرکت نورثروپ گرومن، فیوری نیازی به استفاده از باند فرودگاه ندارد. بلکه تنها به کاتاپولت (سکوی پرتاب منجنیقی) نیاز دارد.

طول بال های فیوری5.2 متر است و قادر است با وجود حمل 90 کیلوگرم محموله و سوخت تا ارتفاع 15 هزار پایی (حدود 4.5 کیلومتری) پرواز کند و 15 ساعت در هوا باقی بماند. فیوری با توجه محموله خود، می تواند به عنوان یک پلتفرم شناسایی انجام وظیفه کند و داده های هوش، نظارت و شناسایی (ISR) برای نیروهای خودی مستقر در زمین فراهم کند و یا ارتباطات رادیویی دشمن و سیگنال های مخابراتی را مختل کند. فیوری همچنین می تواند به عنوان بستر ارتباطی سیستم های هواپیما با ایستگاه زمینی یا ماهواره‌ای و یا هوایی استفاده ‌شود.

لاکهید فیوری با وجود اندازه اش از روی سکوی کاتاپولت پرواز می کند. این اولین باری نیست که  یک هواپیماهای بدون سرنشین بدون نیاز به باند پرواز ساخته می شود. در سال 2015، نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد، در حال ساخت تکنولوژی های هواپیماهای بدون سرنشین  اسوارم (تک نفره) است که از لوله پرتاب کایوتی کم هزینه استفاده می کنند.

هنوز هیچ صحبتی از زمان استفاده از این هواپیمای بدون نشین فیوری نشده است. فیوری تاکنون 400 ساعت پرواز آزمایشی را در یوما، آریزونا پشت سر گذاشته است. بنا به گزارش ها، لاکهید هم اکنون در حال مذاکره با مشتریان داخلی و بین المللی است.

.

منبع: engadget

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر