;
coinex

اسپیس ایکس تا سال 2019 اولین ماهواره اینترنتی خود را به فضا می فرستد

اسپیس ایکس تا سال 2019 اولین ماهواره اینترنتی خود را به فضا می فرستد

اسپیس ایکس قصد دارد، از سال 2019 شروع به پرتاب ماهواره های مداری کند، این شرکت خصوصی فضایی بدین وسیله امکان فراهم کردن اینترنتی با سرعت بالا را فراهم خواهد کرد.

اسپیس ایکس ماه نوامبر، طرحی برای قرار دادن 4425 ماهواره در مدار پایین زمین در کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) به ثبت رساند. اما در اسناد به ثبت رسیده، جزئیات کمی در مورد جدول زمانی این برنامه ذکر شده بود.

حال، روز گذشته پاتریشیا کوپر، معاون بخش ماهواره ای اسپیس ایکس گفت، شرکت در ماه های آینده، آزمایش ماهواره های خود را شروع می کند، پیش از پایان سال جاری یک ماهواره آزمایشی را به فضا پرتاب می کند و ماهواره آزمایشی دیگری را در اوایل سال 2018 به مدار زمین ارسال می کند. پس از آن، اسپیس ایکس برنامه ارسال سیستم ماهواره ای خود را که متشکل از  4425 ماهواره است، در سال 2019 شروع می کند.

کوپر پیش از جلسه روز چهارشنبه کمیته علوم، فضا و تکنولوژی مجلس نمایندگان آمریکا، سنا، گفت: “باقی ماهواره های سیستم ماهواره های در مراحل مختلفی تا 2024 به فضا پرتاب می شوند.”

شرکت اکتشافات فضایی ایلان ماسک تا به حال موفق به ساخت موشک های قابل استفاده مجددی شده که پس از پرتاب به فضا، به زمین بازگشته و دوباره مورد استفاده قرار می گیرند.  این شرکت فضایی خصوصی ماه مارس، با موفقیت ماهواره SES-10  را با استفاده موشک فالکون ۹ دو مرحله ‌ای به مدار زمین رساند. نکته مورد اهمیت در مورد این پرتاب، استفاده مجدد از مرحله اول موشک بود.

در واقع موشک فالکون ۹ پس ‌از اینکه ماهواره SES-10  متعلق به شرکت SES S.A لوکزامبورگ را به مدار پایین زمین رساند، با موفقیت در سکوی فرود شناور اسپیس ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد تا دوباره مورد استفاده قرار گیرد. قابلیت استفاده مجدد، میزان قابل ‌توجهی از هزینه‌ ها به خاطر استفاده از قطعات قابل ‌استفاده مجدد کاهش می دهد. کوپر هم در گفته های خود به این کاهش هزینه های تکنولوژی اشاره کرد.

او گفت: “اسپیس ایکس قصد دارد، این سیستم ماهواره ای را استفاده از موشک فالکون 9 پرتاب کند که با وجود قابلیت استفاده مجدد مرحله اول موشک، در میزان هزینه های صرف شده به صورت قابل توجهی صرفه جویی می شود.”

4425 ماهواره اسپیس ایکس در 83 موقعیت مداری در ارتفاعات مختلفی بین 1110 تا 1325 کیلومتری زمین مستقر خواهند شد
4425 ماهواره اسپیس ایکس در 83 موقعیت مداری در ارتفاعات مختلفی بین 1110 تا 1325 کیلومتری زمین مستقر خواهند شد

4425 ماهواره اسپیس ایکس در 83 موقعیت مداری در ارتفاعات مختلفی بین 1110 تا 1325 کیلومتری زمین مستقر خواهند شد. اسپیس ایکس استدلال می کند که ایالات متحده آمریکا در زمینه فراهم کردن سرعت پهنای باند و قیمت های رقابتی اینترنت از دیگر کشورهای توسعه یافته عقب مانده، چرا که هنوز بسیاری از نواحی روستایی این کشور دارای سرویس های اینترنت مطلوبی نیستند. سیستم ماهواره های شبکه توری اسپیس ایکس در فضا، قادر به فراهم کردن سرعت و پهنای باند بالا بدون نیاز به کابل خواهد بود.

کوپر گفت: “در آینده، این ماهواره ها ظرفیت پهنای باند اضافی برای سیستم های اسپس ایکس فراهم خواهند کرد و زمان تاخیر اینترنتی را در نواحی پر جمعیت به شدت کاهش خواهند داد.”

زمان تاخیر به مدت زمان لازم انتقال داده ها بین دو منبع گفته می شود. حال اسپیس ایکس می گوید، سیستم های این شرکت موجب کاهش زمان تاخیر می شود. همچنین برخی زیرساخت های زمینی هم مورد نیاز خواهند بود که به اسپیس ایکس امکانی می دهد تا توزیع پهنای باند بالا در زمان واقعی، بالا بردن ظرفیت در نواحی مورد نیاز و همچنین هدایت انرژی به دور از نواحی که ممکن است، موجب ایجاد تداخل در سیستم های دیگر فضایی و زمینی را فراهم کند.

کوپر می گوید، این سیستم ها چالش هایی مانند حفر گودال، گذاشتن فیبر را بر طرف می کند.

.

منبع: cnbc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر