;
coinex

استخدام 3000 نفر در فیسبوک برای مبارزه با محتوای خشونت آمیز

فیسبوک

شبکه‌های اجتماعی تنها جاییست که هر روزه و به ساده‌ترین شکل ممکن کاربران بسیار زیادی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و از آن دیدن می‌کنند. می توان گفت این شبکه‌ها بهترین مکان برای اطلاع رسانی و انتشار مطالب مختلف است؛ چرا که تمامی افراد، چه آشنا و چه غیر آشنا قادر به مشاهده آن‌ها خواهند بود. شاید این موضوع در نگاه اول خوب به نظر برسد، اما خب دارای مشکلاتی از قبیل آسان شدن راه انتقال عکس، فیلم و مطالب خشونت آمیز، نژاد پرستانه و غیر اخلاقی نیز می‌شود.

از این رو کمپانی فیسبوک، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی اقدام به استخدام 3000 نفر کرده تا این افراد هر روز مشغول به بررسی این موارد شوند و در صورت مشاهده آن را از بین ببرند. در ادامه با تکرا همراه باشید تا بیشتر از این برنامه فیسبوک مطلع شوید.

به دلیل افزایش خشونت به صورت گسترده در جهان، شرکت فیسبوک با استخدام 3000 کارمند که وظیفه چک کردن این شبکه اجتماعی برای هر گونه اقدام به حرکات خشن را دارند، سعی در جلوگیری از افزایش این عمل دارد. این 3000 کارمند جدید در سال آینده به این شرکت پیوسته و همراه با 4500 کارمند دیگری که پیش از آن مسئول بررسی این موضوع بوده‌اند، مشغول به کار می‌شوند. ویدئوهای زنده و محتواهای دیگر که پست می‌شوند جزو موارد مورد بررسی برای این کارمندان خواهد بود.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک، می‌گوید که این 7500 کارمند علاوه بر خشونت، پست‌هایی که دارای محتوای سوء استفاده از کودکان و سخنان تنفر آمیز هستند را نیز از بین می‌برند. او همچنین اعلام کرد که فیسبوک به کار کردن با مقامات قضایی ادامه خواهد داد تا در صورت امکان اگر شخصی در مورد خودکشی صحبت می‌کند او را از این کار باز دارد. زاکربرگ امروز در پستی که در وبلاگ خود منتشر کرد داستانی را در مورد یکی از کاربران فیسبوک که در ویدئوی زنده خود در مورد این که قصد خودکشی دارد صحبت کرده بود، بازگو کرد. فیسبوک با زنگ زدن به پلیس از خودکشی این مرد جلوگیری کرد. البته زاکربرگ در پایان این داستان اشاره کرد که “در موارد دیگر خیلی موفق نبودیم”.

این سایت شامل خشن‌ترین ویدئوهای موجود در اینترنت بوده است، مثلاً به تازگی ویدئویی از به قتل رساندن پدر بزرگی 74 ساله که در خون خود خوابیده بود توسط قاتل او بر روی فیسبوک زنده پخش شد. مدتی بعد از آن، مردی در تایلند در ویدئویی دختر 11 ماهه خود را به قتل رساند. هر دوی این ویدئوها بعد از مدت زیادی که در معرض دید عموم بودن، توسط مسئولان پاک شدند. این دقیقا مشکلی بود که فیسبوک با استخدام نیروی جدید سعی در رفع آن دارد.

راجر مک نامی، مدیر اجرایی در موسسه تکنولوژی Elevation Partners، برای افرادی که نگران هزینه‌های اضافه شده به فیسبوک هستند، اعلام کرد که این حرکت هزینه‌ای را از سوی فیسبوک برای آن‌ها به دنبال نخواهد داشت. دیگران این اقدام را حداقل عملی که فیسبوک می‌توانست انجام دهد، شمرده‌اند که بدین معنی است که اگر این عمل نتیجه مطلوب ندهد، اقدام بعدی باید بسیار بزرگ‌تر باشد.

راجر مک نامی می‌گوید:

این عمل صدمه‌ای به درآمد کمپانی نخواهد زد و فیسبوک در کسب و کارهای بسیاری درگیر است که در تعدادی از آن‌ها رشد بسیار خوبی دارد. تنها مشکلی که ممکن است با آن روبرو شوند، مشکل اعتماد نکردن کاربران، برای امنیت و حریم شخصی خود است. اگر کاربران و شرکت‌های سرمایه گذار اروپایی در مورد حقوق شهروندان در این اقدام جدید، سؤال نکنند من بسیار حیرت زده می‌شوم. فکر می‌کنم گوگل و فیسبوک برای جلوگیری از این موارد حداقل تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

به گفته اریک هیپاو، شریک مدیر عامل در Lerer Hippeau Ventures این حرکت از سوی فیسبوک به معنای قدرت محدود الگوریتم‌ها در پیدا کردن و از بین بردن پست‌هایی داری محتوای تنفر و خشونت است. امروز صبح در CNBC او به این نکته اشاره کرد که “چیزی که مشخص است این است که هیچ الگوریتمی نمی‌تواند مانند یک انسان ویرایشگر عمل کند.”

.

منبع: PhoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر