;
coinex

هوش مصنوعی بهتر از انسان ژانرهای موسیقی را تشخیص می دهد

هوش مصنوعی بهتر از انسان ژانرهای موسیقی را تشخیص می دهد

آیا می توانید تفاوت بین موسیقی بیگ بند و ووگی بوگی را بگویید؟ یک الگوریتم هوش مصنوعی می تواند. شرکت مشاوران کمبریج می گوید، الگوریتم هوش مصنوعی ساخته  که می تواند سبک های مختلف موسیقی را بهتر از انسان تشخیص دهد.

محققان هوش مصنوعی این الگوریتم یادگیری ماشینی را با استفاده از نواختن پیانوی زنده روی سبک های مختلف موسیقی از جمله، باروک، کلاسیک، رگتایم و جاز آزمایش کردند. این الگوریتم هوش مصنوعی، قادر به تشخیص ژانرهای مختلف موسیقی در زمان واقعی بود و عملکردی بسیار مطلوب تر از نرم افزارهای معمولی داشت.

مونتی بارلو، مدیر بخش یادگیری ماشینی مشاوران کمبریج، گفت: “فکر می کنم سیستم یادگیری عمیق، عملکرد بهتری داشت، چرا که نگاه بی طرفانه ای به بسیاری از موسیقی ها دارد. این الگوریتم هوش مصنوعی بهترین روش را برای تشخیص یک ژانر از ژانری دیگر بدون هیچ تعصب و پیش قضاونی پیدا کرد. این روش به طرز عجیبی شبیه توانایی های انسان بود تا رویکرد کلاسیک مهندسی برنامه نویسان.”

شرکت مشاوران کمبریج می گوید، این الگوریتم می تواند به ساخت روش های پیچیده تری برای دسته بندی و جستجو در بانک های اطلاعاتی موسیقی منتهی شود. اما، این الگوریتم همچنین می تواند، پیشرفت مهمی در صنعت پزشکی هم باشد. این الگوریتم می تواند برای معاینه فوری بیمار مور استفاده قرار گیرد. هر چند، مشاوران کمبریج هنوز اطلاعات دقیقی در مورد چنین کاربردهایی ارائه نداده اند؛ اما مشخصا این الگوریتم با استفاده از برخی سنسورهای حساس امکان انجام برخی ارزیابی های سلامتی را خواهد داشت.

این تنها موفقیت بزرگ اخیر در زمینه الگوریتم های یادگیری ماشینی نیست. ماه گذشته، محققان دانشگاه ناتینگهام، انگلستان، الگوریتمی ساختند که قادر بود، شانس ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را با دقتی بیش از 70 درصد پیش بینی کند. شاید در آینده، تمامی پزشکان از چنین الگوریتم های پیشرفته ای بهره ببرند.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر