;
coinex

آیا قابلیت تاچ آیدی در قاب پشتی گوشی آیفون 8 تعبیه خواهد شد؟

آیا قابلیت تاچ آیدی در قاب پشتی گوشی آیفون 8 تعبیه خواهد شد؟

با توجه به اخبار و تصاویری که اخیرا از گوشی آیفون 8 منتشر شده، به نظر می رسد طراحان اینبار تصمیم گرفته اند که تاچ آیدی را در قاب پشتی این موبایل هوشمند تعبیه کنند.

زمانی که گوشی های سامسونگ گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس راه اندازی شدند، برخی افراد از اینکه اسکنر اثرانگشت در قاب پشتی آن تعبیه شده بود، ناراضی بودند. چرا که قبل از آن شایع شده بود که کمپانی سامسونگ قصد دارد سنسور اثرانگشت را در زیر صفحه نمایش قرار دهد. اما متاسفانه تکنولوژی های روز، اجازه ی چنین قابلیتی را ندادند. در حال حاضر نیز که به دهمین سالگرد تولد گوشی های آیفون نزدیک می شویم، همین شایعات بار دیگر بر سر زبان ها افتاده اند.

برخی بر این باورند که قابلیت تاچ آیدی گوشی آیفون امسال که احتمالا با نام آیفون 8 معرفی خواهد شد، در قسمت زیرین نمایشگر و در فاصله ی 0.55 یا 0.65 اینچی تعبیه خواهد شد. اما مشکلاتی که محدودیت های تکنولوژیکی فراهم کرد باعث شد که اخبار مربوط به تعویق زمان راه اندازی گوشی آیفون 8 منتشر شوند. علاوه بر این، رندرهایی از آیفون 2017 منتشر شد که تاچ آیدی را در قاب پشتی دستگاه به نمایش گذاشته بودند. اسکنر اثرانگشت گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، به دوربین اصلی دستگاه نزدیک است و همین امر باعث می شود که دست ها تصادفا با لنز دوربین برخورد کرده و آن را کثیف کند. اما رندرهای آیفون 8 نشان می دهند که تاچ آیدی پایین تر از لنز قرار گرفته که از کثیف شدن آن جلوگیری می کند.

شایعات جدیدتر حاکی از آن هستند که آیفون دهمین سالگرد، در رویداد WWDC که ماه آینده برگزار می شود، رونمایی خواهد شد. در حال حاضر، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که گوشی آیفون 8 ، طبق روال همیشگی اپل در ماه سپتامبر آماده بوده و همراه با گوشی های آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس معرفی خواهد شد. گفته می شود که عرضه ی این پرچمدار اپل به ماه های آبان یا آذر موکول خواهد شد.

در میان تمامی این شایعات، تحلیلگران شرکت امنیتی CLSA از تمامی طراحی های شماتیک و اخبار لو رفته استفاده کرده و طراحی مورد نظر خود را خلق کردند. در طراحی آنها، دوربین دوگانه با چیدمان عمودی، سنسورهای اضافی در قسمت جلویی برای قابلیت حساس به 3D (که احتمالا برای تشخیص چهره استفاده خواهد شد) و اسکنر اثرانگشت در قاب پشتی گوشی آیفون 8 دیده می شود.

در طراحی آنها، دوربین دوگانه با چیدمان عمودی، سنسورهای اضافی در قسمت جلویی برای قابلیت حساس به 3D (که احتمالا برای تشخیص چهره استفاده خواهد شد) و اسکنر اثرانگشت در قاب پشتی گوشی آیفون 8 دیده می شود.

CLSA در این باره گفته است:
هر دو شرکت سامسونگ و اپل تلاش کردند تا اسکنر اثرانگشت را در قسمت زیرین نمایشگر گوشی های 2017 خود تعبیه کنند؛ اما به نظر می رسد که تکنولوژی اپتیکال آنها ناقص است. برخی معتقدند که سنسور اثرانگشت حذف شده و قابلیت حساس به 3D جایگزین آن خواهد شد. گزارشات اخیری که به دست ما رسیده، حاکی از آن است که گوشی آیفون 8 همچنان به سنسور اثرانگشت مجهز خواهد شد، چرا که امن تر بوده، کاربر پسند است و برای ساختارهای پرداختی مورد استفاده قرار می گیرد. با اینحال، این احتمال وجود دارد که همانند گلکسی اس 8، در پشت گوشی آیفون 8 قرار بگیرد.”

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر