;
coinex

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 ؛ پرچمدار کمپانی سامسونگ در سال 2017

 

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 ؛ پرچمدار کمپانی سامسونگ در سال 2017

کمپانی سامسونگ در فروردین ماه گذشته از گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 رونمایی کرد؛ گوشی هوشمندی که با طراحی فوق العاده و جذابیت های ظاهری با استقبال کاربران جهانی مواجه شده است. در این نوشته قصد داریم به بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 بپردازیم؛ در ادامه با تکرا همراه شوید:

معرفی

برخی بر این باورند که اندازه ی 5 اینچ برای دستگاه های اندرویدی، یک اندازه ی استاندارد مناسب به شمارمی رود؛ اما برخی دیگر هنوز هم در تلاشند تا اثبات کنند که بزرگتر همیشه بهتر است. پس چه باید کرد؟ این مساله به تعریف شما از بزرگی بستگی دارد. می توان کارهای دیوانه وار، احمقانه و غیر ممکن را انجام داد؛ اما سامسونگ تصمیم گرفت که طراحی عاقلانه تری را به کار بگیرد. آنها گوشی هوشمند خود را طراحی کرده، نمایشگر آن را ساختند و آن را در جایگاه همیشگی خود قرار دادند.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 تقریبا به گلکسی اس 7 شباهت دارد؛ البته از نظر اندازه. با این تفاوت که نمایشگر 5.8 اینچی در این دستگاه جایگزین نمایشگر 5.1 اینچی نسل قبل شده است.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 تقریبا به گلکسی اس 7 شباهت دارد؛ البته از نظر اندازه. با این تفاوت که نمایشگر 5.8 اینچی در این دستگاه جایگزین نمایشگر 5.1 اینچی نسل قبل شده است.

همانطور که می دانید، کمپانی الجی نیز به تازگی گوشی ال جی جی 6 را راه اندازی کرده است. اگر به نمایشگر این گوشی هوشمند دقت کنید، متوجه می شوید که نمایشگرها در نسل جدید گوشی های هوشمند، کشیده تر شده و از قالب نسبت ابعاد 16:9 همیشگی خارج شده اند. الجی در طراحی جدید خود از نسبت 18:8 استفاده کرده؛ این در حالیست که سامسونگ اینبار، نسبت ابعاد 18.5:9 را به کار گرفته است.

هردو گوشی گلکسی 2017 از این قائده عجیب پیروی کردند، با اینحال گلکسی اس 8 کمی کوچکتر است. این دستگاه به اندازه ی یک میلیمتر از گوشی آیفون 7، پهن تر بوده، در حالیکه صفحه نمایش آن به اندازه 40 درصد از آن بزرگتر است! اگر گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 را در کنار گلکسی اس 7 قرار دهید، متوجه می شوید که کمی از نسخه قبلی باریک تر است. تا به اینجای کار متوجه شدیم که سامسونگ گلکسی اس 8، بزرگ ترین صفحه نمایش را در میان گوشی هایی با این ابعاد و اندازه دارد؛ حتی در برخی موارد، اندازه خالص صفحه نمایش گلکسی اس 8 از گوشی هایی بزرگتر از این ابعاد نیز بیشتر است.

سامسونگ تصمیم گرفت که اینبار از طراحی صفحه نمایش تخت استفاده نکند؛ همانطور که می دانید، گلکسی اس 8 از نسخه ی اج  (Edge)برخوردار نبوده و هر دو گلکسی 2017 از طراحی خمیده برخوردار هستند.

همین صفحه نمایش های بی نهایت و نامحدود است که توجه همگان را به خود جلب می کند، که البته بدون عواقب نیست. دکمه هوم سامسونگ حذف شده و به جای آن، دکمه های مجازی (دکمه های ناوبری) روی نمایشگر قرار گرفته اند و سنسور اثرانگشت نیز جابه جا شده است.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 از تراشه جدید 10 نانومتری بهره خواهد برد؛ البته این دستگاه در برخی کشورها با تراشه اگزینوس و در برخی دیگر با تراشه اسنپدراگون عرضه خواهد شد. این دستگاه به یک رم 4 گیگابایتی مجهز شده که البته در برخی مناطق، نسخه رم 6 گیگابایتی آن عرضه خواهد شد. یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسل با فوکوس خودکار نیز جایگرین دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی نسل قبل شده است.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 از تراشه جدید 10 نانومتری بهره خواهد برد؛ البته این دستگاه در برخی کشورها با تراشه اگزینوس و در برخی دیگر با تراشه اسنپدراگون عرضه خواهد شد.

مشخصات کلیدی گوشی سامسونگ گلکسی اس 8

بدنه: قاب آلومینیوم جلا خورده، گوریلا گلس در قاب پشتی و جلویی، تاییدیه IP68 برای محافظت در برابر آب و خاک، گزینه های رنگی نقره ای، خاکستری، آبی کبود، طلایی و آبی

نمایشگر: 5.8 اینچی سوپر آمولد، رزولوشن 2960 در 1440، نسبت ابعاد 18.5:9 (2.6:1)، تراکم پیکسل 570ppi، سازگار با HDR 10 (بدون دالبی ویژن)

دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل، دیافراگم گسترده f/1.7، فوکوس خودکار تشخیص فاز دوال پیکسل، تثبیت اپتیکال تصویر OIS و ضبط ویدیو 2160p/30fps

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل، دیافراگم گسترده f/1.7، فوکوس خودکار و ضبط ویدیو 1440p/30fps

سیستم عامل/ نرم افزار: اندروید 7.0 نوقا، دستیار مجازی بیکسبی

تراشه: کوالکوم اسنپدراگون 835، پردازنده هشت هسته ای (4xKryo 280 + 4xCortex-A53) همراه با پردازنده گرافیکی آدرنو 540.

تراشه اگزینوس 8895، پردازنده هشت هسته ای (4x2nd-gen Mongoose + 4xCortex-A53)، پردازنده گرافیکی Mali-G71

حافظه: 4 گیگابایت رم، (رم 6 گیگابایتی در بعضی بازارها عرضه خواهد شد)، 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی، قابلیت نصب میکرو اس دی و افزایش حافظه تا 256 گیگابایت، پشتیبانی از UFS cards

باتری: 3000 میلی آمپر ساعتی Li-Po، شارژ سریع تطبیقی (مثل گلکسی اس 7)، پشتیبانی از QuickCharge 2.0 و شارژ بیسیم WPC&PMA

اتصالات: تک سیمکارت (نسخه دو سیمکارته در برخی بازارها عرضه می شود)، LTE-A، یو اس بی نوع سی، 4 باند، Cat.16/131 Gbps/150Mbps، وای فای a/b/g/n/ac، جی پی اس، بیدو، Galileo، ان اف سی و بلوتوث 5.0

قابلیت ها: اسکنر اثرانگشت، تشخیص چهره و عنبیه چشم، یک اسپیکر در قسمت پایین، جک هدفون 3.5 میلیمتری، هدفون AKG

خصوصیاتی که گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 از آنها برخوردار نیست

  • فاقد اسپیکر استریو
  • اسکنر اثرانگشت در جایگاه نامناسب (هرچند که دسترسی به آن در گلکسی اس 8 پلاس آسان تر است)
  • برخلاف صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه ای که برای گلکسی اس 8 تعبیه شده، عکس ها و ویدیو ها در تمام نمایشگر به نمایش درنمی آیند.

بزرگترین ویژگی گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 در واقع بزرگترین عیب آن نیز به شمار می رود؛ هیچ محتوایی با ابعاد 18.5:9 وجود ندارد. البته با تلاش گوگل در زمینه تولید نمایشگرهای عریض و بلند، و همچنین نمایشگر بزرگتر گوشی آیفون 2017، این قابلیت نیز به زودی برای گلکسی اس 8 فراهم می شود.

نکته ی جالب تر اینکه با وجود تمام قابلیت های چند رسانه ای که در گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 قرار گرفته، هیچ بهانه ای برای عدم وجود اسپیکر استریو قابل قبول نیست.

نکته ی جالب تر اینکه با وجود تمام قابلیت های چند رسانه ای که در گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 قرار گرفته، هیچ بهانه ای برای عدم وجود اسپیکر استریو قابل قبول نیست.

علاوه بر این، جایگاه اسکنر اثرانگشت نیز چندان مناسب نیست. نزدیک بودن آن به لنز دوربین ها باعث می شود که هنگام لمس اسکنر، ناخودآگاه انگشتان به لنز دوربین برخورد کرده و آن را کثیف کند.

امیدواریم که در آینده، تکنولوژی های روز به تولیدکنندگان این امکان را بدهند که اسکنر را در زیر نمایشگرها تعبیه کنند؛ اما در حال حاضر که نسخه فعلی Galaxy S8 را در اختیار داریم، باید بگوییم که حقیقتا یک گوشی زیباست.

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر