;
coinex

اولین دوربین تشخیص چهره سه بعدی با آیفون 8 اپل معرفی خواهد شد

اولین دوربین تشخیص چهره سه بعدی با آیفون 8 اپل رخ نشان می‌دهد
شایعات می‌گویند که آیفون 8 اپل به ویژگی تشخیص چهره سه بعدی مجهز خواهد شد. گزارش تازه ای از کره جنوبی منتشر شده که نشان می‌دهد ال جی اینوتک (LG Innotek، بخشی از این کمپانی کره ای که متخصص در ساخت قطعات الکترونیکی است)، اولین ماژول دوربین تشخیص چهره سه بعدی را برای اپل خواهد ساخت.

بر اساس این گزارش، ال جی به منظور تامین درخواست کمپانی اپل برای ساخت ماژول این دوربین های سه بعدی، با مبلغ 238.5 میلیون دلار روی یک مرکز جدید سرمایه گذاری کرده است.

دوربین تشخیص چهره سه بعدی قادر به درک حس عمق خواهد بود. این تکنولوژی به کاربران اجازه خواهد داد تا برای باز کردن قفل گوشی‌های هوشمند خود، گزینه امن تری پیش رو داشته باشند.

ساخت دوربین تشخیص چهره سه بعدی توسط ال جی اینوتک

ساخت دوربین تشخیص چهره سه بعدی توسط ال جی اینوتک

سامسونگ از قبل این ویژگی را بر روی گوشی‌های گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس خود معرفی کرده است، اما این ویژگی در پرچمداران جدید سامسونگ متکی بر فناوری 2 بعدی است که شاید نتواند اندازه کافی ایمن باشد؛ چرا که تنها با استفاده از یک عکس ساده از سوژه مورد نظر می‌توان این تکنولوژی را فریب داد.

بر اساس خبرهای منتشر شده، از سال گذشته کمپانی اپل و LG Innotek در همکاری با یکدیگر بر روی ساخت سیستم تشخیص چهره سه بعدی کار می کنند که نه تنها به عنوان یک ویژگی پیشرفته امنیتی مطرح است، بلکه می‌تواند در برنامه های مختلف سرگرمی و واقعیت افزوده نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ال جی اینوتک همان شرکتی است که دوربین های دوگانه گوشی آیفون 7 پلاس را تهیه کرده است و شاید یکی از دلایل احتمالی پشت پرده که چرا ال جی چنین سرمایه گذاری عظیمی بر روی دوربین های تشخیص چهره سه بعدی آیفون 8 انجام داده، این باشد که دوربین های سه بعدی جدید در مقایسه با دوربین های آیفون 7 پلاس از اندازه کوچکتری برخوردار هستند.

دوربین تشخیص چهره سه بعدی آیفون 8 در پنل جلویی آن قرار خواهد گرفت و با توجه به این واقعیت که ماژول این دوربین از دوربین‌های آیفون 7 پلاس کوچکتر خواهد بود، پس اپل قادر خواهد بود تا حاشیه های قاب دور آیفون 8 را کاهش دهد.

پیش بینی می‌شود که آیفون 8 اپل دارای یک نمایشگر اولد 5.8 اینچی بوده و دکمه فیزیکی هوم نیز با یک دکمه مجازی جایگزین شود. گزارشات اخیر نشان می‌دهد که غول کوپرتینو با تعبیه سنسور تاچ آیدی در زیر صفحه نمایش این گوشی با مشکلاتی مواجه شده است. از این رو شایعات مختلفی حاکی از آن است که آیفون 8 اپل تنها با تشخیص بیومتریک مبتنی بر چشم از راه خواهد رسید.

در هر صورت باید کمی صبر کرد و دید که اپل برای دهمین سالگرد آیفون، چه محصولی را عرضه خواهد کرد؟!

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر