;
coinex

کمپانی سامسونگ عضو جدید میان رده ای را به مجموعه پردازنده های اگزینوس اضافه می کند

کمپانی سامسونگ عضو جدید میان رده ای را به مجموعه پردازنده های اگزینوس اضافه می کند

پردازنده های اگزینوس شرکت سامسونگ در مدل های مختلفی تولید می شوند که برخی از آنها عملکرد بسیار بالایی داشته و رقیبی برای پردازنده کوالکام محسوب می شوند. اما سامسونگ برخلاف کوالکام، چیپ های پردازشی خود را به شرکت هایی چون ال جی، شیائومی هوآوی و برخی دیگر ارائه نمی دهد.

اگرچه فروشی در کار نیست، اما همچنان این شرکت روی پردازنده های اگزینوس خود فعالیت دارد و می خواهد آن را گسترش دهد؛ و البته اینکه آنها را در انواع و مدل های مختلفی توسعه داده و به کار گیرد. به نظر می رسد این شرکت کره ای می خواهد با به کارگیری پردازنده اختصاصی از هزینه های تولید خود بکاهد و نیازی به استفاده از دیگر چیپ ها نداشته باشد.

به گزارش یکی از رسانه های چینی، سامسونگ قصد دارد در آینده، پردازنده میان رده اگزینوس 7870 را به عنوان پردازنده شش هسته ای به کار یگیرد. این پردازنده از چهار هسته Cortex-A53 و دو هسته Cortex-A73 تشکیل می شود. در کنار این چیپ، تراشه گرافیکی Mali-T830 MP2 قرار داشته که کیفیت گرافیکی بالایی را برای اگزینوس 7870 فراهم خواهد کرد.

گفته می شود این چیپ براساس فناوری 14 نانومتری LPP سامسونگ توسعه پیدا می کند و می تواند عملکرد مطلوبی داشته باشد. براساس گزارش ها، چیپ جدید نسبت به مدل پیشین عملکردی 70 درصد بیشتر خواهد داشت و 30 درصد مصرف انرژی کمتری دارد.

سامسونگ از ماه اکتبر، اگزینوس 7870 را به کار می گیرد و احتمالا شاهد آن در سری تلفن های هوشمند گلکسی C و گلکسی A خواهیم بود. به هر حال برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.

.

منبع: nextpowerup

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر