;
coinex

سومین دوره مسابقات ربات های زیردریایی rov در ایران

سومین دوره مسابقات ربات های زیردریایی rov در ایران

سومین دوره مسابقات ربات های زیردریایی rov توسط ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی و مرکز تحقیقات رباتهای زیردریایی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در بخش دانشجویی در آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

به دلیل شرایط خاصی که مسابقات ربات های زیردریایی rov دارد، برگزاری این مسابقات با چالش هایی همراه است و برای مرتفع کردن آن ها، نیاز به همکاری موثر بین تیم های شرکت کننده، دبیرخانه مسابقات و کمیته برگزاری است

هر تیم حداقل از 3 نفر و حداکثر 10 نفر تشکیل شده و هر فرد تنها مجاز به حضور در یک تیم است. همچنین تیم‌ها باید نامی مناسب با نام موسسه مربوط به خودشان را برگزینند و علاوه بر آن، حفظ ساختار و اخلاق تیمی در طول برگزاری مسابقات برای همه شرکت کنندگان لازم است.

کمیته داوری سومین دوره مسابقات ربات های زیردریایی rov در ایران متشکل از اساتید و محققان شناخته‌شده حوزه ربات‌های زیردریایی در سطح کشور است که در آینده نزدیک بر روی سایت مسابقات معرفی خواهند شد.

کمیته اجرایی مسابقات با تکیه بر تجربه برگزاری چندین دروه مسابقات رباتیک در حوزه ربات‌های زیردریایی از مقام آوران و دانشجویان نام آشنای مسابقات طرح رباتیک کشوری تشکیل شده است.

بر اساس اعلام دبیرخانه مسابقات ربات های زیردریایی rov، از شرکت‌کنندگان حاضر در مسابقات به نمایندگی از تیم خود برای حضور در ساختار کمیته داوری دعوت به عمل می‌آید.

شروع ثبت‌نام اولیه سومین دوره مسابقات ربات های زیردریایی rov از اول خردادماه سال 96 بوده و گروه ها مجاز به تغییر اعضای خود تا تاریخ تعیین‌شده‌ی ثبت‌نام نهایی است. همچنین تاریخ نهایی ارسال گزارش فنی اول مهرماه امسال است.

ارسال عکس و فیلم از ربات زیردریایی ساخته شده حداکثر تا تاریخ 25 مهرماه امکان‌پذیر بوده و فرمت فیلم و نکات مهم در این رابطه از طریق اطلاعیه‌های تکمیلی در وب‌سایت مسابقات به نشانی irandarya.com/2017/04/16 اعلام می‌شود.

شایان ذکر است ربات های زیردریایی rov به نوعی از زیردریایی ها گفته می‌شود که توانایی نفوذ و انجام عملیات در زیرآب تا اعماق بسیار زیاد را دارند. این ربات ها بسته به توانمندی به کلاس‌های کاری مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. در کشور ما با توجه به وجود سواحل طولانی در جنوب و شمال کشور و وجود بندرها و صنایع نفت و گاز بستر مناسبی برای فعالیت ربات‌های زیردریایی rov وجود دارد.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر