;
coinex

بزرگترین هواپیمای جهان وسیله ای برای نیکوکاری و تفریح بنیانگذار گوگل!

بزرگترین هواپیمای جهان وسیله ای برای نیکوکاری و تفریح بنیانگذار گوگل!

سرگئی برین، هم بنیانگذار گوگل قصد دارد بزرگترین هواپیمای جهان را هم برای ماموریت های خیرخواهانه و هم برای مسافرت های خانوادگی بسازد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با تکرا همراه باشید.

گزارشات منتشر شده در وب سایت گاردین بیان می کنند که این هواپیما قرار است غذا و ملزومات مورد نیاز را به عنوان ماموریت های بشر دوستانه به نقاط دور دست جهان ارسال کند و علاوه بر آن، یک کشتی هوایی قاره پیمای لوکس برای خانواده و دوستانش باشد.

این کشتی هوایی که اولین بار در ماه گذشته توسط بلومبرگ به وجود آن پی بردیم، گفته می شود که با 200 متر طول تبدیل به بزرگترین هواپیمای جهان خواهد شد؛ این مقدار، تقریبا دو برابر کشتی پرنده flying bum خواهد بوود.

این کشتی پرنده به جای استفاده از هیدروژن که قابلیت اشتعال بسیار بالایی دارد، از هلیوم استفاده می کند. گفته می شود هزینه مورد نیاز برای اجرای این پروژه 100 تا 150 میلیون دلار بوده و تماما توسط برین تامین خواهد شد.

این کشتی هوایی غول پیکر بشردوستانه در فرودگاه مافت ساخته می شود، فرودگاهی که جزئی از مرکز تحقیقات ایمز (Ames) ناسا در شمال کالیفرنیا است؛ جایی که پیش‌تر بخش سرمایه گذاری فضایی گوگل با قراردادی 60 ساله به ارزش 1 میلیارد اجاره کرده بود.

برین همچنین برای اجرای این پروژه، رئیس سابق ایمز را نیز به استخدام خود درآورده و گفته می شود یک بدنه تمام فلزی نیز برای آن ساخته شده است.

برین تنها عضو ارشد خانواده گوگل نیست که قصد دارد به مسافرت های هوایی ورود کند. پیش از این نیز شنیده بودیم که لری پیج، دیگر بنیانگذار گوگل نیز در حال کار بر روی دو پروژه متفاوت از ماشین پرنده است و انتظار می رود یکی از آن ها در انتهای سال جاری میلادی در دسترس قرار خواهد گرفت.

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر