;
coinex

دانشگاهی در پاریس حواس پرتی دانشجویان را با استفاده از هوش مصنوعی رصد می کند

دانشگاهی در پاریس حواس پرتی دانشجویان را با استفاده از هوش مصنوعی رصد می کند

بسیاری از ما در دانشگاه و مدرسه و در زمان تدریس استاد و کنفرانس همکلاسی ها، دچار حواس پرتی می شویم؛ و البته اگر تحصیلات از راه دور را انتخاب کنیم، احتمال حواس پرتی دوچندان می شود. اما یک دانشگاه پاریسی این مشکل را برطرف خواهد کرد.

یک دانشگاه فرانسوی از پاییز آینده قصد دارد با استفاده از یک اپلیکیشن هوش مصنوعی به نام Nestor، حواس پرتی دانشجویان را رصد کند. این اپلیکیشن برای اندازه گیری میزان توجه دانشجویان، حرکات صورت و چشم را مورد بررسی قرار می دهد؛ این هوش مصنوعی حتی می تواند برداشتن گوشی همراه و نگاه کردن به آن را نیز تشخیص دهد. زمانی که افراد دچار حواس پرتی می شوند، با یک پیام و یا ایمیل به آنها هشدار می دهد.

این هوش مصنوعی در مرحله اول، در دو کلاس دانشگاه تجاری ESG اجرا می شود؛ کلاسی که شامل 30 ساعت دوره ی بازاریابی محیطی شده که بخشی از برنامه ی از راه دور این دانشگاه به شمار می رود. فاز بعدی این برنامه در کنفرانس های زنده و با اتصال به یک دوربین انجام می شود که می تواند دانشجویان را به صورت زنده رصد کرده و میزان دقت یا بی حوصلگی آنها را اندازه گیری کند. شاید باور نکنید، اما این هوش مصنوعی می تواند پیام هوشیار کننده خود را به صورت یک سقلمه مجازی به دانشجو منتقل کند.

داده های این برنامه همچنین می تواند برای استادان نیز مفید باشد؛ آنها بدین وسیله درک می کنند که چه بخش هایی از تدریس آنها جذاب بوده و چه بخش هایی کلافه کننده است. طراح این برنامه مدعی شده که هوش مصنوعی به کار رفته در این اپلیکیشن می تواند از روش های مختلفی کارآمد باشد؛ اگر به این برنامه اجازه بدهید که فعالیت های آنلاین شما را رصد کند، می تواند دوره های مختلف را زمان بندی کند.

مارسل سوست، مدیر شرکت تولید کننده این برنامه گفته است که هوش مصنوعی Nestor، ردپای اینترنتی کاربران را ذخیره نکرده و داده های آن را به تبلیغ کنندگان نمی فروشد. داده ها همچنین رمزگذاری شده و ناشناس هستند. به گزارش خبرگزاری The Verge، این اولین دانشگاهی نیست که از هوش مصنوعی به این شکل استفاده می کند؛ دانشگاه دیگری در مادرید نیز با استفاده از سیستم تشخیص احساسات، دانشجویان حواس پرت را شناسایی می کند.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر