;
coinex

آیپد پرو 2 ؛ هر آنچه در مورد آیپد بعدی شرکت اپل می‌دانیم

آیپد پرو 2
تا دو هفته دیگر شرکت اپل به طور رسمی‌ تصاویری از آیپد جدید خود یعنی آیپد پرو 2 منتشر می‌کند. هر چه که ما به تاریخ انتشار این اخبار نزدیک می‌شویم، اخبار و شایعات پیرامون این دستگاه هوشمند جدید ساخت اپل نیز بیشتر می‌شود. جهت بررسی بیشتر اخبار پیرامون این مسئله با تکرا همراه باشید.

این روزها عکس‌های زیادی موسوم به آیپد جدید اپل در فضای مجازی دست به دست می‌شوند؛ البته تا هنگام اخبار رسمی‌ از طرف خود کمپانی اپل، نمی‌شود به همه آن‌ها اطمینان کرد. اپل پیش از این در گذشته ای نه چندان دور از آیپد خود در تاریخ 21 مارس پرده برداری کرد، اما عده بسیاری از جمله تحلیل گران، منابع تامین کننده قطعات کامپیوتری و دیجیتال و فعالان توئیتری در زمینه اخبار و شایعات تکنولوژی از انتشار آیپد جدید دیگری توسط اپل خبر می‌دهند. به گفته آن‌ها آیپد 9.7 اینچی که به تازگی توسط اپل معرفی شده تنها پیش درآمدی برای نمایش اصلی شرکت اپل است.

جدیدترین آیپد شرکت اپل در حال حاضر نسخه ارتقا یافته آیپد ایر 1 است. این آیپد با اعمال تغییراتی جزئی برای بهبود عملکرد و همچنین پردازنده قوی تر به بازار عرضه شده است. جالب است بدانید که این آیپد، ارزان قیمت ترین آیپدی است که تاکنون شرکت اپل به خریدارن خود ارائه کرده است. نسخه وای فای 32 گیگابایتی این دستگاه با قیمت پایه 329 دلار ارائه شده و قیمت ورژن سیمکارت خوان این آیپد با قیمت 459 دلار به بازار آمده است.

از آنجایی که اپل از آخرین آیپد خود در مارس گذشته رونمایی کرده است، انتظار می‌رود که آیپد آینده این شرکت که به زودی به علاقه مندان عرضه می‌شود دارای ویژگی‌های منحصر به فردی باشد. تحلیلگران تکنولوژی در فضای مجازی بر این نکته تاکید دارند که به احتمال زیاد این آیپد با ویژگی‌هایی نوآورانه به بازار خواهد آمد. در اینجا ما به بعضی از ویژگی‌های احتمالی این محصول آینده اپل اشاره خواهیم کرد:

مشخصات احتمالی آیپد پرو 2 :

  • اندازه بدنه جدید: احتمالا 10.5 اینچی و 10.9 اینچی
  • قاب دور صفحه نمایش کوچکتر به نسبت نسل‌های قبلی آیپد
  • بهره گیری از نسل بعدی سیستم عامل اپل:  آی او اس 11
  • قلم هوشمند آهنربایی اپل
  • رابط‌های هوشمند
  • دارای 4 اسپیکر، دارای 3 و یا 4 میکروفون
  • دوربین 12 مگاپیکسلی با استفاده از ویژگی آی سایت کمرا
  • فلش دوربین همراه با قابلیت ترو تون یا همان رنگ‌های واقعی
  • استفاده از صفحه نمایش به همراه قابلیت ترو تون یا همان رنگ های واقعی
  • پردازنده قدرتمند A10X
  • استفاده از تمامی‌دکمه‌ها و درگاه‌های موجود در جدیدترین آیپد این شرکت شامل دکمه‌های صدا، جک هدفون 3.5 میلی متری و درگاه سیمکارت

آیا از این آیپد در WWDC  رونمایی خواهد شد؟

بر اساس گفته یکی از تحلیلگران مسائل مربوط به شرکت اپل به نام مین چی کو، احتمال می‌رود غول کوپرتینو از این آیپد جدید خود در گردهمایی WWDC رونمایی کند. این گردهمایی به کنفرانس جهانی تولیدکنندگان موسوم است و مین چی کو ادعا کرده است که به احتمال 70 درصد، اپل آیپد پرو 2 خود را در این همایش به علاقمندان معرفی خواهد کرد.

آیا مدل‌های دیگری نیز در خط تولید اپل موجود هستند؟

شایعات بسیاری از این امر خبر می‌دهند که اپل قصد دارد به زودی مدل متفاوتی از آیپد پرو خود ارائه دهد. گفته می‌شود که قرار است این آیپد جدید در ابعاد 10.5 اینچی به بازار بیاید. به نظر می‌رسد اپل، همچنین قصد دارد به روزرسانی‌های متعددی از مدل‌های قبلی خود را نیز به بازار ارائه کند که از آن‌ها می‌شود به آیپد پرو 12.9 اینچی اشاره کرد.

بنجامین گسکین در توئیتی ادعا کرد که قرار است اپل تا آخر سال 2017 به روزرسانی جدیدی از سری مینی آیپدهای خود ارائه ندهد. حال آنکه بی جی آر در گزارشی اعلام کرده است که احتمال دارد اپل خط تولید آیپد مینی 4 خود را تعطیل کند. این ادعا با به بازار آمدن آیپد پرو 2 بیشتر از پیش به واقعیت نزدیک خواهد شد. این تصمیم شرکت اپل می‌تواند کمی ‌تعجب برانگیز باشد؛ چرا که در ماه مارس گذشته بود که این شرکت اقدام به افزایش ظرفیت آیپد مینی 4 خود کرد.

البته پیش از این اپل اعلام کرده است که آیپد مینی 2 دیگر تولید نخواهد شد. این تصمیمات اپل از این مسئله ناشی می‌شود که تقاضای کلی بازار برای تبلت‌ها کاهش یافته است. به همین دلیل اعمال تغییراتی از این دست به نظر منطقی می‌آید.

به بازار آمدن آیپدی با صفحه نمایش 10.5 اینچی

به بازار آمدن آیپدی با صفحه نمایش 10.5 اینچی

بسیاری از تحلیل گران و کارشناسان دنیای تکنولوژی احتمال می‌دهند که اپل آیپد بعدی خود را همراه با قاب دور صفحه نمایش کوچکتری عرضه کند. این بدین معنا خواهد بود که اپل قادر است از صفحه نمایش بزرگتری در آیپدهای جدید خود استفاده کند. آیپدهای کنونی شرکت اپل با اندازه صفحه نمایش 9.7 اینچی موجود هستند، در حالی که به نظر می‌رسد اپل آیپد پرو 2 را به همراه صفحه نمایش 10.5 اینچی ارائه خواهد کرد. هرچند با استفاده از کاهش سایز قاب دور صفحه نمایش اندازه کلی آیپد پرو 2 با نسل قبلی خود یکسان خواهد بود. در نتیجه کاربران این آیپد جدید می‌توانند از وسایل جانبی یکسانی مانند صفحه کلیدهای نسل قبلی برای این آیپد نیز استفاده کنند.

بسیاری از افراد نامدار از تئوری تولید آیپدهای 10.5 اینچی حمایت کرده اند. به عنوان مثال می‌شود به نیت استودیو اشاره کرد که در مقاله ای تحلیلی دلایل اصلی اپل برای ارائه آیپد خود با صفحه نمایش 10.5 اینچی را برشمرده است. همچنین، مین چی کو تحلیلگر معروف نیز به شایعاتی در این باره اشاره کرده و ادعا کرده است که این آیپد با صفحه نمایش بزرگتر به منظور استفاده در زمینه تحصیل و کسب و کار به بازار عرضه خواهد شد.

قیمت تقریبی آیپد پرو 2 چقدر خواهد بود؟

به گفته یکی از کارشناسان آی اچ اس که مقاله ای را در زمینه قیمت آیپد پرو 2 در مجله فربز منتشر کرده است، قرار است شرکت اپل این آیپد جدید خود را با قیمت مناسب تری به نسبت تبلت‌های نسل خود به بازار عرضه کند. گفته می‌شود که قرار است این آیپد جدید به قیمت 300 دلار به بازار عرضه شود. در حال حاضر ارزانترین آیپد موجود در بازار با قیمت 329 دلار عرضه می‌شود.

آی او اس 11:

بسیاری ادعا کرده اند که اپل قصد دارد از نسل بعدی سیستم عامل موبایل خود با نام آی او اس 11 در گردهمایی WWDC  رونمایی کند. به نظر می‌رسد که به روز رسانی سیستم عامل اپل به همراه آیپد پرو 2 به علاقه مندان ارائه خواهد شد. از ویژگی‌های احتمالی این به روزرسانی جدید می‌شود به قابلیت برقراری تماس‌ها و پیام‌های گروهی در فیس تایم و تغییراتی در زمینه عملکرد سیری اشاره کرد.

به نظر می‌رسد که اپل در تلاش است میزان کارایی سیری را با دیگر برنامه‌های موجود افزایش دهد. همچنین، در این به روزرسانی احتمالا ویژگی‌های منحصر به فردی برای آیپدها اضافه می‌شود که از آن‌ها می‌شود به افزایش کارایی قلم هوشمند اپل اشاره کرد.

قلم هوشمند اپل نسخه 2.0

به نظر می‌رسد نسخه بهبود یافته اپل پنسل 2 به صورت آهنربایی عرضه شود تا کاربران بتوانند به راحتی آن را به بدنه آیپد خود متصل کنند

اپل اینسایدر در خبری راجع به قلم هوشمند اپل با نام اپل پنسل به این نکته اشاره کرده است که قرار است این قلم با عرضه آیپد پرو 2 دستخوش تغییراتی شود. به نظر می‌رسد نسخه بهبود یافته اپل پنسل 2 به صورت آهنربایی عرضه شود تا کاربران بتوانند به راحتی آن را به بدنه آیپد خود متصل کنند. هم چنین گفته می‌شود که این قلم هوشمند به همراه گیره ای عرضه خواهد شد تا کاربران بتوانند آن را به صورت ایمن تری در جیب خود حمل کنند.

صفحه نمایش بزرگتر، قاب دور کوچکتر

مین چین کو پیش بینی کرده است که اپل در سال 2017 به کوچک کردن قاب دور صفحه نمایش خود و صفحه نمایش بزرگتر اکتفا خواهد کرد و تغییرات عمده بعدی خود را به آیپدهای نسل بعدی در سال 2018 موکول می‌کند. به گفته این تحلیلگر مسائل اپل، این شرکت قصد دارد در سال آینده میلادی آیپد جدید خود را به همراه صفحه نمایش آمولد (AMOLED) به بازار عرضه کند. از همین رو انتظار می‌رود آیپد پرو 2 با مشخصات ظاهری مشابه با آیپد نسل قبلی خود ارائه شود.

براساس گزارش‌هایی در همین زمینه، احتمال می‌رود اپل اندازه قاب بالایی آیپد را تغییر ندهد تا فضای کافی برای دوربین جلویی دستگاه حفظ شود. هرچند گفته می‌شود که قرار است قاب پایین صفحه نمایش به مقدار قابل توجهی کاهش یابد. برخی ادعا می‌کنند که اپل قصد دارد دکمه هوم معروف خود را در آیپد نسل بعدی حذف کند و فضای پایینی اشغال شده توسط این دکمه را به صفحه نمایش اختصاص دهد. هر چند این شایعات مبنی بر حذف دکمه هوم در رابطه با آیفون 7 شرکت اپل نیز به گوش می‌رسیدند، در حالی که اپل این دکمه را در پرچمدار خود حذف نکرد.

نسل بعدی پردازنده‌های اپل:

به نظر می‌رسد که اپل در تلاش است از پردازنده قدرتمندتر در آیپد پرو 2 خود استفاده کند. براساس گزارشی از وبلاگ Thchtastic  این پردازنده جدید نسل بعدی پردازنده‌های A9X خواهد بود. از A9X پیش از این در هر دو نسخه آیپد پرو استفاده شده است. اگر این شایعه درست باشد ما باید منتظر تعبیه پردازنده A10X در آیپد پرو 2 باشیم. اپل از این پردازنده جدید و قدرتمند خود در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس خود استفاده کرده است. البته مین چی کو در این رابطه گفته است که شاید اپل A9X را در نسخه ارزان تر این آیپد به کار ببرد.

منبع: Cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر