;
coinex

نبرد دو ابرقدرت؛ سامسونگ گلکسی اس 8 در برابر شیائومی می 6

نبرد دو ابر قدرت؛ سامسونگ گلکسی اس 8 در برابر شیائومی می 6
در این مطلب قصد داریم تا به مقایسه دو گوشی قدرتمند سال 2017 بپردازیم. در این مقایسه، پرچمداری از سامسونگ را در برابر جدیدترین پرچمدار شیائومی قرار می‌دهیم. نبرد میان سامسونگ گلکسی اس 8 و شیائومی می 6 می‌تواند رقابت جالبی باشد!

در ابتدا بگوییم که هر دو گوشی از مشخصات سخت افزاری نسبتا یکسانی برخوردارند؛ بنابراین چرا باید قیمت گلکسی اس 8 بسیار بیشتر از قیمت شیائومی می 6 باشد؟ آیا این اختلاف قیمت فاحش تنها به دلیل ارزشمند بودن برند سامسونگ است یا ویژگی های ارزشمند دیگری آن را توجیه می‌کند؟

به نظر می‌رسد برای آن که درک درستی از این مطلب داشته باشیم، تنها یک راه باقی می‌ماند. سامسونگ گلکسی اس 8 را در برابر شیائومی می 6 قرار دهیم و آنها را از نظر مشخصات با جزئیات دقیقی مقایسه کنیم.

مقایسه گلکسی اس 8 با شیائومی می 6

هر دو گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 و شیائومی می 6 دارای یک نمایشگر منحنی زیبا و درخشان هستند؛ اما در حالی که سامسونگ از یک صفحه نمایش بی نهایت 5.8 با نسبت تصویر غیرمعمول 18.5:9 برخوردار است، شیائومی می 6 نمایشگر کوچکتر 5.15 اینچی با ابعاد تصویر 16:9 را در اختیار دارد.

آخرین پرچمدار سامسونگ دارای اسکنر عنبیه چشم است و اسکنر اثر انگشت و همچنین پورت یو اس بی نوع C در هر دو وجود دارد. هر دو دستگاه با پیش فرض اندروید نوقا همراه بوده که انتظار می‌رود در سال آینده به اندروید O ارتقا یابد.

یک تفاوت قابل توجه دیگر در بین این دو گوشی هوشمند، سیستم دوربین آنهاست. در حالی که سامسونگ گلکسی اس 8 به یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی مجهز شده است، شیائومی می 6 با یک دوربین دوگانه خودنمایی می‌کند.

به طور کلی ظاهر فیزیکی جذاب گلکسی اس 8 غیر قابل انکار است؛ اما شیائومی می 6 نیز رقیب چندان دست و پا بسته‌ای نیست. مقایسه گلکسی اس 8 با شیائومی می 6 زمانی بیشتر خود را نشان می‌دهد که می‌دانیم با داشتن مشخصات فنی نسبتا مشابه، اختلاف قیمت زیادی دارند. این موضوع باعث می‌شود تا مجبور شویم نگاه دقیق‌تری به هر دو گوشی بیندازیم. بنابراین برای شروع مقایسه گلکسی اس 8 با شیائومی می 6 مشخصات هر کدام را به صورت مجزا بررسی خواهیم کرد.

مشخصات سامسونگ گلکسی اس 8

مشخصات سامسونگ گلکسی اس 8

پس از بدشانسی های زیادی که گریبان سامسونگ را در سال 2016 گرفته بود، این کمپانی امیدوار بود تا در سال 2017 با عرضه پرچمدار گلکسی اس 8 بخت و اقبال را به کمپانی خود بازگرداند. پرچمدار 2017 سامسونگ قابلیت های جذابی دارد. نمایشگر بی نهایت با لبه های منحنی جذابیت آن را دو چندان کرده و حاشیه های بسیار نازک دور قاب، جلوه خاصی به آن بخشیده است.

در حاشیه قاب بالایی شما سنسور دوربین جلو را خواهید دید و البته سنسوری که در مجاورت آن قرار گرفته است؛ اما در حاشیه پایینی آن دکمه فیزیکی هوم و دکمه های خازنی طرفین آن، جای خود را با کلیدهای خازنی روی صفحه نمایش عوض کرده‌اند. اسکنر اثر انگشت نیز درست در کنار ماژول دوربین عقب آن جای گرفته است.

گلکسی S8 دارای یک نمایشگر بی نهایت سوپر آمولد با رزولوشن 1440 در 2960 پیکسل و نسبت تصویر 18.5:9 که با پوششی از گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود، خودنمایی می‌کند. این دستگاه در دو نسخه به بازار عرضه شد.

نسخه آمریکایی گلکسی اس 8 با پردازنده اسنپدراگون 835 کوالکام معرفی شد و نسخه بین المللی آن به اگزینوس 8895 مجهز شد.

تراشه کوالکام با لیتوگرافی 10 نانومتری و معماری هشت هسته‌ای از هسته‌های Kryo 280 تشکیل شده که داده ها را با حداکثر سرعت 2.45 گیگاهرتز پردازش می‌کند و در کنار خود پردازنده گرافیکی آدرنو 540 را دارد؛ اما پردازنده اگزینوس محصول داخلی سامسونگ است که با معماری هشت هسته ای، پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP20 را در کنار خود جای داده است. 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه UFS 2.1 با قابلیت ارتقا از طریق کارت میکرو اس دی، از ویژگی‌های دیگر آن است.

در بخش نرم افزاری، سامسونگ گلکسی اس 8 با اندروید 7.0 نوقا از جعبه خارج می‌شود؛ اما انتظار می‌رود که در آینده به اندروید O ارتقا یابد. وجود نرم افزار سامسونگ کانکت (Samsung Connect)، اجازه می‌دهد تا کاربران به دستگاه های دیگر نیز متصل شوند. این غول فناوری کره‌ای، پرچمدار گلکسی اس 8 خود را به دستیار شخصی بیکسبی مجهز کرده است.

گلکسی اس 8 دارای یک سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی Dual Pixel با دهانه دیافراگم f/1.7، فاز تشخیص فوکوس خودکارو لرزشگیر اپتیکال بوده و در طرف مقابل یک دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار لیزری و لنزهای واید قرار گرفته که از همان دهانه دیافراگم f/1.7 برخوردار است.

انرژی مورد نیاز این گوشی برای انجام کارهای روزانه، از یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از Quick Charge 3.0 تامین می‌شود. گواهینامه IP68 دلیلی برای ضد آب بودن این دستگاه است. گلکسی اس 8 با اندازه های 148.9 میلی‌متر درازا، 68.1 میلی‌متر پهنا و 8 میلی‌متر ضخامت چیزی در حدود 155 گرم وزن دارد.

مشخصات شیائومی می 6

مشخصات شیائومی می 6

برای کامل شدن مقایسه گلکسی اس 8 با شیائومی می 6 اکنون نوبت به مشخصات پرچمدار 2017 شیائومی است. یکی از خصیصه های دستگاه های شیائومی طراحی خوب آنهاست و شیائومی می 6 نیز از این قاعده مستثنی نشده است.

صفحه نمایش 5.15 اینچی منحنی شیائومی می 6 در یک قاب زیبای فلزی – شیشه ای قرار گرفته؛ اما برخلاف گلکسی اس 8 سامسونگ، کاملا ضد آب نیست. شیائومی می 6 دارای یک ماژول دوربین دوگانه با زوم اپتیکال 2X که در بدنه‌ای با ضخامت 7.5 میلی‌متر جای گرفته است.

نمایشگر 5.15 اینچی این دستگاه دارای کیفیت تصویری فول اچ دی با پنل صفحه نمایش شیشه‌ای منحنی 3D  بوده که از همان تراشه قدرتمند اسنپدراگون 835 کوالکام قدرت می‌گیرد. فضای ذخیره سازی آن شامل 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است. البته این دستگاه دارای یک نسخه سرامیکی گران قیمت تر است که از 128 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار بوده و با رینگی از طلای 18 عیار دور لنزهای دوربین دوگانه آن، جذابیت بسیار زیادی دارد.

دکمه فیزیکال هوم در شیائومی می 6 همراه با اسکنر اثر انگشت همراه بوده و این درحالی است که لیستی از سنسورها همچون ژیروسکوپ، قطب نما، شتاب سنج و حتی یک فشار سنج برای اندازه‌گیری فشار اتمسفر در آن دیده می‌شود.

ماژول دوربین دوگانه آن شامل دو سنسور 12 مگاپیکسلی سونی IMX386 است. در حالی که یکی از سنسورها با فاصله کانونی 27 میلی‌متر، دهانه دیافراگم f/1.8 و اندازه پیکسلی 1.25 میکرومتر همراه است، لنز دیگر با دهانه دیافراگم f/2.6 و اندازه پیکسلی 1.0 میکرومتر خودنمایی می‌کند. یک لرزشگیر اپتیکال 4 محوره نیز تضمین می‌کند تا تصاویر بدون تار شدگی، ثبت شوند.

از گزینه های ارتباطث آن می‌توان به وای فای، بلوتوث 5.0 و جی پی اس اشاره کرد. این دستگاه از یک پورت یو اس بی نوع C برخوردار شده؛ اما در آن اثری از جک هدفون 3.5 میلی‌متری وجود ندارد؛ هر چند که در جعبه آن یک آداپتور یو اس بی نوع C به جک هدفون 3.5 میلی‌متری جای گرفته است.

این دستگاه به IR blaster مجهز شده که می‌تواند به شما اجازه دهد تا از شیائومی می 6 به عنوان یک کنترل از راه دور برای تلویزیون‌ها استفاده کنید. باتری 3350 میلی‌آمپر ساعتی آن لیتیوم پلیمر بوده که می‌تواند کارایی آن را برای یک روزکاری تضمین کند.

سیستم عامل اندروید 7.1 نوقا مدیریت نرم افزاری آن را برعهده داشته و رابط کاربری MIUI 8.0 بر بالای این سیستم عامل گوگل، نقش بسته است. این دستگاه با 145.2 میلی‌متر درازا، 70.5 میلی‌متر پهنا و 7.5 میلی‌متر ضخامت، 168 گرم وزن دارد. نسخه سرامیکی آن کمی سنگین تر بوده و وزن آن به 182 گرم می‌رسد.

برنده مقایسه گلکسی اس 8 با شیائومی می 6

برنده مقایسه گلکسی اس 8 با شیائومی می 6

ما در تمامی مطالبی که در آنها به مقایسه گوشی های هوشمند پرداخته ایم، یک نکته را به جد تاکید کرده ایم. مقایسه گوشی یک مقوله نسبتا شخصی است و به عملکرد و به نوع استفاده کاربر از آن بازمی‌گردد.

اما فارغ از این موضوع، مقایسه گلکسی اس 8 با شیائومی می 6 مقایسه‌ی نسبتا سختی است. درست است که مشخصات فنی آنان تا حدودی بر روی کاغذ مشابه یکدیگر بوده؛ اما بدون شک گلکسی اس 8 سامسونگ در زمینه طراحی، یک سر و گردن بالاتر از رقیب چینی خود است. با این حال تفاوت در قیمت گذاری آنها، اعلام برنده این مقایسه را با چالش مواجه می‌کند.

گلکسی اس 8 با 4 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 720 دلار عرضه می‌شود، در حالی که نسخه 6 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه داخلی می 6 با برچسب قیمتی 470 دلار در بازار به فروش می‌رسد.

شیائومی می 6 قطعا پرچمدار قدرتمندی است و هیچ چیزی کمتر از گلکسی اس 8 نخواهد داشت؛ اما اجازه دهید تا برنده این رقابت را گلکسی اس 8 سامسونگ اعلام کنیم، مگر آنکه شما یک گوشی هوشمند با نمایشگر کوچکتر 5.15 اینچی و با حدود 250 دلار قیمت کمتر را ترجیح دهید.

شما کدام گوشی را ترجیح می‌دهید؟ به نظر شما برنده مقایسه گلکسی اس 8 با شیائومی می 6 کدام است؟ بخش نظرات زیر به شما تعلق دارد.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر