;
coinex

سازمان سی آی ای می تواند از طریق روتر جاسوسی کند

سازمان سی آی ای می تواند از طریق روتر جاسوسی کند

طبق اطلاعات منتشر شده توسط WikiLeaks، سازمان سی آی ای (CIA) می‌تواند بخشی از نرم افزار روتر دستگاه را برای ثبت فعالیت اینترنتی کاربران باز نویسی کند.

اگر سازمان سیا آن را نصب کند، عاملی می‌تواند از طریق روتر بر ترافیک کاربر نظارت کند و به اطلاعاتی همچون رمز عبور فرد دسترسی داشته باشد. این عامل همچنین می‌تواند بوسیله روتر، ترافیک کاربر که در حال گشت و گذار در اینترنت است را نیز کنترل کند، کاربر را به هر سایتی هدایت کند و از او درخواست دانلود بد افزار را داشته باشد.

هر کسی که از روترهای ساخته شده توسط Motorola ،Linksys ،DLink ،Dell ،Belkin و چندین شرکت دیگر استفاده می‌کند، در خطر جاسوسی سی آی ای است. WikiLeaks همچنین اشاره داشت که این آژانس می‌تواند قبل از اینکه روترها به دست مشتری برسد به آ‌ن‌ها نفوذ پیدا کند.

سازمان سی آی ای می‌تواند بدون دسترسی فیزیکی به روترها جاسوسی کند، ویکی لیکس گفته که این آژانس با روشی می‌تواند بر روی روتر هدف گذاری شده، دست کاری کند، سفت افزار مورد نظر را نصب کرده و بر آن نظارت داشته باشد.

ویکی لیکس هفته‌ها است که اطلاعاتی از تکنیک‌های هک سی آی ای را آشکار می‌کند و به نظر می‌رسد برخی از اطلاعات قانونی و برخی دارای تردید باشند.

.

منبع: mashable

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر